Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2011, 16:24
Verwijderd
Doe jij nog wat met Sinterklaas, of sla je dit jaar een keertje over?
Advertentie
Oud 10-11-2011, 16:24
M@rco
M@rco is offline
Ik schijn het te gaan vieren met (schoon)familie!
Oud 10-11-2011, 16:25
Verwijderd
Ik doe zelf aan Sinterklaas, hoewel ik het zelf niet nodig acht. Zeker niet in deze periode met ook de andere feestdagen in het oog hoeft het voor mij niet zo nodig.

Ik vier Sinterklaas met mijn school en met mijn sport. Misschien ook nog met het eigen gezin, maar dat moeten we nog even beslissen.
Oud 10-11-2011, 16:27
Em.
Em. is offline
Ik heb een zusje van 6, dus ja. Heel klassiek met pakjesavond en cadeautjes (sokken en chocoladeletters en heel veel speelgoed) en pepernoten.
Oud 10-11-2011, 16:28
Verwijderd
Als 6-jarige 'geloof' je toch niet meer in Sinterklaas?
Oud 10-11-2011, 16:32
Em.
Em. is offline
Citaat:
Als 6-jarige 'geloof' je toch niet meer in Sinterklaas?
Mijn zusje wel, anders. Misschien wel als laatste jaar, maar ze zit pas in groep drie, en ze is nog zo klein. (Ik herinner me nu ineens dat ik het in groep 5 al zeker moest weten - mijn broertje had er toen trouwens wel nog heel wat moeite mee, die geloofde stiekem ook nog in groep 5.)
Oud 10-11-2011, 16:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn huisgenootje en ik doen snoep in elkaars schoen, en met 5 december doen we samen kadootjes en gedichten.
Oud 10-11-2011, 17:07
Verwijderd
Wij doen hier helemaal niks met sinterklaas. Ja misschien op sinterklaasavond pepernoten eten en warme chocomel drinken.
En als 6-jarige geloven is toch niet zo heel oud? Of krijgt iedereen tegenwoordig bij de kleuters al te horen dat sinterklaas niet bestaat?
Oud 10-11-2011, 17:25
Verwijderd
ik geloofde tot mn 11de in Kerstman
Oud 10-11-2011, 17:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij geloven kinderen tegenwoordig veel minder lang in Sinterklaas dan toen wij klein waren. Ik geloofde tot in groep 4 of 5 geloof ik, m'n broertje langer.

Wij vieren geen sinterklaas maar gaan vaak wel gourmetten of fonduen ofzo met m'n vriend, schoonouders, schoonzusje + haar vriend. Vaak hebben opa en oma dan nog wel voor iedereen een kadootje gehaald en krijg ik kruidnoten in m'n schoen van m'n schoonmoeder
Oud 10-11-2011, 17:34
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Thuis sinterklaas vieren en lootjes trekken met bepaalde mensen. Onder andere van het forum en m'n studentenvereniging.
Oud 10-11-2011, 17:42
annesophie10
annesophie10 is offline
Ik heb ook een broertje van 6 wn. Die gelooft ook nog dus ja pakjesavond schoen zetten
Xx
Oud 10-11-2011, 17:52
michellewhoelse
michellewhoelse is offline
Ik heb met mijn 4 beste vrienden afgesproken om surprise te doen. Altijd gezellig, zo'n avondje surprises uitpakken! (:
Oud 10-11-2011, 18:00
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Volgens mij geloven kinderen tegenwoordig veel minder lang in Sinterklaas dan toen wij klein waren. Ik geloofde tot in groep 4 of 5 geloof ik, m'n broertje langer.
Op de school waar ik werk is groep 5 zo'n beetje het omslagpunt. De een gelooft december groep 5 niet meer, de ander nog net wel, maar hoort het vlak daarna.

Ik kijk iedere dag het sinterklaasjournaal en kijk naar de intocht op tv. Hoort bij m'n werk, ik kan het niet maken als ik niet weet wat er speelt. Gelukkig hoef ik op 5 december niet te werken, dus kom ik dit jaar mooi onder het sintbezoek uit. Verder regelen mijn vriend en ik meestal een klein cadeautje met gedicht voor elkaar.
Oud 10-11-2011, 18:05
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb ook een broertje van 6 wn. Die gelooft ook nog dus ja pakjesavond schoen zetten
Xx
6 wn? Wat is 'wn'? Want als je weken bedoelt, dan gelooft je broertje nog niet! Of is wn geen (leef)tijdsaanduiding?
Oud 10-11-2011, 18:44
Thomas.
Thomas. is offline
Thuis kopen we voor iedereen een cadeautje voor 10 euro, en bij familie doen we gewoon een ouderwetse pakjesavond
Oud 10-11-2011, 18:47
Verwijderd
Pakjesavond, voor broertje en zusje
Oud 10-11-2011, 19:23
Verwijderd
Wij vieren met ons gezin en de familie van mijn moeders kant weer gezellig sinterklaas (2avonden dus) met gewoon wat cadeautjes en vooral veel gezelligheid (en altijd leuke gedichten)!
Ook zit ik op mijn sportvereniging in de sinds een week opgerichte feestcommissie en daar organiseren we een week voor sinterklaas ook een simpele surprise avond met een dobbelspel. (althans dat is het plan)
Oud 10-11-2011, 21:25
Verwijderd
Euh ja, maar wel op 25 december maar wel met pepernoten!
Oud 10-11-2011, 21:57
xMeisjeMeisjex
xMeisjeMeisjex is offline
surprises !
Oud 10-11-2011, 22:15
Uice
Uice is offline
Lootjes trekken met vrienden en wellicht ook met de familie. Ik vind het van groot belang.
Oud 10-11-2011, 22:49
Verwijderd
Lootjes trekken met vrienden en buren, erg veel zin in.
Oud 11-11-2011, 08:41
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik ga met wat vrienden soort van surprise doen
Oud 11-11-2011, 08:55
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
gewoon wat ik altijd doe, ik vier het met vrienden in de fammilie, ga vaak naar de kroeg met me budds, en koop net als ieder jaar weer veel marsepijn chocoletters en pepernoten

vorig jaar, (lijstje van alle inkopen, LET OP heb ik niet zelf allemaal opgegeten hoor )

pepernoten: 42,08 kilo

taai-taai poppen: 2,5 kilo

chocoladeletters(Behalve q,x,i,z): 11 kilo,

Marsepijn, : 26 pond

Kruidnoten:34 kilo

Choconoten : 6 kilo
Oud 11-11-2011, 08:55
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
en dat is ongeveer ook me lijstje van dit jaar
Oud 11-11-2011, 10:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Surprises met mijn zus en haar buren.
En met mensen van het forum ook lootjes getrokken
Oud 11-11-2011, 16:57
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Euh ja, maar wel op 25 december maar wel met pepernoten!
Ik dacht dat wij de enige waren die sinterklaas met kerst vierden

Naja, het plan met mijn ouders is dus weer met kerst en dan inclusief suprises en gedichten. Met vriendinnen ga ik in een weekend een dobbelspel doen.
Sinterklaas zelf ben ik vrij, maar heb ik geen bijzondere plannen.
Oud 11-11-2011, 19:34
Miekje*
Miekje* is offline
Op de kinderboerderij waar ik werk doen we met alle vrijwilligers een sinterklaasavond, met gedichten en surprises. Thuis doen we met ouders, zus en mijn vriend een ouderwetse pakjesavond.
Oud 12-11-2011, 11:25
Catwoman6
Catwoman6 is offline
Pakjesavond, voor mijn broertje
Oud 12-11-2011, 11:45
Verwijderd
Wij doen met ons huis lootjes trekken en een beetje gemene gedichten schrijven . En inderdaad, lootjes trekken met mensen van het forum én mijn beste vriendin en ik doen ook aan Sinterklaas met z'n tweeën, wat gewoon inhoudt dat we elkaar een cadeautje en een gedicht geven. Ik denk dat we elkaar hetzelfde gaan geven ongeveer
Oud 12-11-2011, 17:12
Verwijderd
Pakjesavond waarschijnlijk. Ik heb inmiddels weer wat neefjes er bij
Oud 12-11-2011, 18:30
SweetStrawberry
SweetStrawberry is offline
pakjesavond bij neefjes en nichtjes (2 van de 4 geloven nog).
Dat doen we dan met twee families, en in onze familie doen we nog een surprise, maar die kadootjes liggen ook gewoon tussen de andere pakjes.
Voor het uitpakken natuurlijk wel op pietenjacht
Oud 14-11-2011, 11:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh we doen ook met alle zangers een kadootjesdobbelspel. En veel pepernoten eten en sinterklaasliedjes zingen natuurlijk.
Oud 14-11-2011, 11:37
Verwijderd
Cadeautjes voor elkaar kopen met familie.
En een avondje cadeautjes dobbelen met vrienden (niet mijn idee, ik vind dat iets, iedereen naar huis met Onzin en dan zo'n stom spelletje, maar ach)
Oud 14-11-2011, 13:37
Verwijderd
naar de verjaardag van kennis die dan jarig is.

naar mijn opa en oma cadeautjes uitpakken en spelletjes spelen, praten, eten en mn oom en tante komen dan ook.
Oud 14-11-2011, 19:58
RhythmMe
RhythmMe is offline
Wij doen gewoon ouderwedse pakjesavond met alleen het gezin
ookal geloofd niemand in mijn gezin meer in sinterklaas maar de pakjesavond
blijft leuk.
Oud 14-11-2011, 23:16
KIET
KIET is offline
Ik geloof niet dat ik dit jaar nog iets met Sinterklaas doe Behalve wat zoetigheid wegknabbelen
Oud 16-11-2011, 11:25
Sorry.x
Sorry.x is offline
Wij vieren Sinterklaas met het gezin. Gisteren lootjes geschreven en vanavond lootjes trekken. Met een gedicht en cadeuatjes tot een totaal bedrag van 15€
Oud 16-11-2011, 14:53
Yne
Yne is offline
We kopen cadeautjes voor elkaar, dus ik koop een cadeautje voor mijn zusje, moeder en vader. En met collega's gaan we ook sinterklaas vieren, hoe dat allemaal gaat is me nog niet helemaal duidelijk
Oud 16-11-2011, 19:58
Verwijderd
normaal deden we elk jaar mee aan sinterklaas, pakjesavond en de hele gebeuren.
maar sinds de 'familieband zwakker is geworden' doen we dit jaar niet mee.
Oud 16-11-2011, 21:42
djamonstaal
djamonstaal is offline
ik ga naar bed met me vriendin
Oud 17-11-2011, 19:32
Missy
Missy is offline
Met vriendengroep waarschijnlijk de zaterdag ervoor een dobbelspel met kadootjes, pepernoten en bier. Zondagavond uitgebreid eten met familie en maandagavond hetzelfde bij vriend. Oh, en kado en gedicht met admin.
Oud 18-11-2011, 13:08
Verwijderd
Ik vier 't klein met pepernoten en chocoladeletter + 1 'gezinscadeau' op pakjesavond. Meestal is dat een gezelschapsspel, dit jaar nog géén idee.
Oud 18-11-2011, 15:08
benbekant16
benbekant16 is offline
Wij doen een dobbelspel met dat iedereen voor 15 euro pakjes koopt en dat je die van elkaar moet pikken.
Oud 18-11-2011, 16:13
Dreamer_93
Dreamer_93 is offline
hmm.. met sinterklaas doen wij al heel lang niks meer.. wij mochten kiezen, kerst of sinterklaas.. en iedereen koos massaal voor kerst XD.. we gaan rond sinterklaas nog wel naar mijn opa en oma van mijn moeders kant.. want die heeft dan wel kadotjes..want die vond het zo zielig dat we andere zo lang moesten wachten haha. is wel altijd heeeel gezellig
en bij de ouders van men vriend vier k ook sinterklaas.. alleen dan doen we niet echt kadotjes, alleen lekker eten enzoo.. en de mama van mijn vriend kan het meestal niet laten om toch een klein kadotje mee te brengen
Oud 19-11-2011, 07:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
hmm.. met sinterklaas doen wij al heel lang niks meer.. wij mochten kiezen, kerst of sinterklaas.. en iedereen koos massaal voor kerst XD..
Daar snap ik niks van. Cadeaus zijn toch beter dan een kerstmaal?
Oud 19-11-2011, 11:38
Verwijderd
Wij vieren kerst met cadeau's. Overigens vind ik kerst ook leuker om te vieren dan sinterklaas, want we deden met sinterklaas lootjes, dus dan kocht 1 iemand een cadeau voor je, maar met kerst koopt gewoon iedereen cadeau's voor iedereen . En bovendien kan je er fijn naar kijken terwijl al die cadeau's onder de kerstboom liggen en dat is leuk . Én een kerstmaal natuurlijk.
Oud 19-11-2011, 13:38
Verwijderd
overdag ga ik naar aken met een paar klasgenootjes svonds naar een verjaardag van een kennis en als ik thuis ben naar m,n opa en oma sinterklaas vieren met een kleinigheid. we vieren het met kerst uitgebreider.
Oud 19-11-2011, 13:43
Em.
Em. is offline
Wij dan Sinterklaas als kinderfeest met pakjesavond en pepernoten, en kerst als lichtjesfeest met kerstballen en versierd huis en kerstbomen en twee keer een heel lekker kerstmaal. Cadeautjes doen we niet aan met kerst (hoewel ik heel sporadisch wel eens een Harry Potter-boek en een fietszitje heb gekregen, maar dat is absoluut geen gewoonte).

Maar goed, Sinterklaas is bij ons dus cadeautjes en uitpakken en niet proberen jezelf te verpraten (ik zei wel eens 'ma-hàm!' als ik een vrij stom gedicht had, en mijn moeder 'hoezo ik? Sinterklaas doet dat toch? *pokerface*') omdat mijn zusje nog geloofd. En dan dus iets met lootjes met Admin.
Oud 19-11-2011, 22:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wij vieren kerst met cadeau's.
Dan vier je dus Sinterklaas met Kerst.

Regels voor berichten