Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2011, 18:59
Anoloria_256
Anoloria_256 is offline
Hallo,

Ik heb vorig jaar een b-attest gekregen en ik deed moderne.
Ik wouw mijn jaar niet opnieuw doen en ik ben dan naar tso gegaan
En ik mis mijn vrienden, school zelf haat ik en ik word gepest voor de eerste keer in mijn leven, dat meisje zei zelfs dat ze gaat stoppen tot ik verander van school.
Ik wil nu graag thuis les volgen, kan dat ? Ik haat het om naar school te gaan, ik ken daar niemand en ik heb geen vrienden die kende lijk in mijn vorige school.
Kan ik thuisonderwijs volgen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2011, 07:36
DAH
DAH is offline
Praat er eens met je mentor over, zou ik zeggen. Misschien kan hij/zij je helpen, en zorgen dat je niet meer gepest word. Als je niet meer wordt gepest wordt school waarschijnlijk beter. Maar overleg het dus even met je school.
Oud 23-11-2011, 09:00
Verwijderd
Ik heb geen idee, ik kom hier alleen even om tegen mogelijke reageerders zeggen dat TS Belgisch is en dat antwoorden aan de hand van Nederlandse onderwijsregels dus alleen maar verwarrend werken
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 02:59
annathsegers
annathsegers is offline
In Belgie heet n mentor n titularis.
ASO = VWO (algemeen secundair onderwijs)
TSO = Havo (technisch ,, ,,)
BSO = Mavo (beroeps ,, ,,)

Thuisscholing is eigenlijk vnl voor mensen die om bepaalde redenen niet het normale schoolrooster mee kunnen volgen doordat ze bv topsporters zijn of vaak in het buitenland zitten. Er zijn ook ouders die vanwege hun overtuiging een kind thuisscholing geven.
School is niet altijd voor iedereen even leuk, maar draagt wel bij aan je ontwikkeling. Ik zou toch adviseren van school te wisselen eerder dan over te stappen op thuisscholing. Op n andere school heb je mss meer succes met de sociale contacten. Ga vooral niet bij de pakken neerzitten en blijf vechten. Probeer niet te ver af te zakken naar onder je eigen niveau. Neem liever iemand in de arm om je te helpen met huiswerk. Zonde als je het prima kunt, maar gewoon een steuntje in de rug qua discipline nodig hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten