Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2011, 11:30
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
Hallo allemaal,

Ik zit nu in 4 VMBO-TL. Ik wil hierna HAVO gaan doen. Ik mis alleen wiskunde maar dat ben ik al aan het inhalen. (gaat prima)

Als ik HAVO heb afgerond wil ik VWO gaan doen. Het probleem is dat ik dan een 2e vreemde taal nodig heb. En die heb ik nu niet meer.

Ik heb al contact gezocht met een lyceum en die willen me een kans geven met wiskunde. Aangezien mijn eindoel geneeskunde is heb ik ook natuurkunde nodig.

Zou het mogelijk zijn om duits en natuurkunde op HAVO op te pakken of kan ik dat doen als ik de overstap naar VWO maak?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2011, 13:02
Verwijderd
Welke profiel heb je nu?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 13:50
Sjonsjaak
Sjonsjaak is offline
Op het VMBO heb je geen profielen. Maar ik heb nu de vakken: Nederlands, Engels, biologie, scheikunde, aardrijkskunde en geschiedenis. Op de HAVO wil ik het profiel natuur&gezondheid gaan volgen. En op het VWO natuurlijk ook. Verder ben ik nu al bezig om wiskunde en natuurkunde in te halen. En met Duits ga ik dat ook doen. De vraag is dus alleen nog of de school mij ook met die andere vakken wil toelaten. En zo niet, of ik dan later alsnog kan doorstromen naar het VWO.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 14:00
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
je kunt ook vmbo->mbo->hbo doen en dan evt uni.
of vmbo->havo->hbo en dan evt uni.
dat laatste zou ik mss zelf eerder voor kiezen, omdat je dan niet meer telkens de oudste van de klas bent, ik zou er zelf in elk geval geen zin in hebben om een paar jaar lang tussen veel jongere mensen in de klas te zitten....
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 15:14
Verwijderd
Is het niet zo dat je voor geneeskunde ook wiskunde B moet hebben? Want ik neem aan de je op de HAVO wiskunde A hebt, en dan kan je op het vwo niet ineens wiskunde B hebben. Ik heb geen idee of het zeker is dat je wiskunde B moet hebben hoor. Boven heb ik lijsten liggen waar dat allemaal op staat, dus als je wilt kan ik het daar even opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 16:01
chiara_
chiara_ is offline
Volgens mij mag je voor geneeskunde ook wiskunde A hebben. Ik geloof trouwens niet dat je via het hbo kunt instromen, tenzij je biologie, natuurkunde, wiskunde A/B en scheikunde op vwo niveau gehaald hebt. Zie ook: http://www.ikwildokterworden.nl/vooropleiding

Ik vind het trouwens wel knap dat je dit gaat proberen!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 18:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Volgens mij mag je voor geneeskunde ook wiskunde A hebben. Ik geloof trouwens niet dat je via het hbo kunt instromen, tenzij je biologie, natuurkunde, wiskunde A/B en scheikunde op vwo niveau gehaald hebt. Zie ook: http://www.ikwildokterworden.nl/vooropleiding

Ik vind het trouwens wel knap dat je dit gaat proberen!
Klopt, wiskunde A is voldoende, maar je moet wel natuurkunde hebben (maar dat wist de TS al). Via HBO is ook nadelig, omdat je volgens mij automatisch in lotingsklasse C komt. Terwijl je met een vwo-diploma ook in B of A kan komen. En dat maakt je kans op inloten groter, iets wat je wel wilt na zoveel jaar school en je best doen! En sowieso zou ik decentrale selectie proberen. Maar zover is het natuurlijk nog niet.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 23:01
Verwijderd
Ik bewandel deze weg:

Vmbo-Kader (Done)-> MBO niv. 4 (almost done)-> HBO-P (Yet to start) -> Uni Geneeskunde (Goal)

Ben zelf nu bezig met NA en Bio op vwo niveau, heb al een WiA certificaat (staatsexamen). Hopelijk slaag ik volgend jaar, want dan rest nog 1 deelcertificaat; scheikunde. Als ik in 2012 slaag ga ik aan vrijwilligerswerk beginnen in de vorm van bejaardetehuis/brandwondenafdeling van een ziekenhuis/etc. Hopelijk ook een EHBO certificaat.

Then I''ll be well armed for the decentrale selectie 2014!

@TS

Ik zou persoonlijk voor vmbo->havo->vwo gaan; zelf heb ik dat niet gedaan omdat ik geen vmbo tl diploma heb.

Oh en ter motivatie:

I'd rather be a failure at something I enjoy than a success at something I hate. -George Burns

I've missed more than 9,000 shots in my career. I've lost almost 300 games. 26 times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. And that is why I succeed. -Michael Jordan

The finish line is just the beginning of a whole new race. -Unknown

The secret of getting ahead is getting started. -Mark Twain

It's not who you are that holds you back, it’s who you think you’re not. -Anonymous

Luck is a matter of preparation meeting opportunity. -Oprah Winfrey
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten