Advertentie | |
|
![]() |
||
Met meisjes praten, flirten en omgaan kun je natuurlijk gewoon doen. Dat is niet anders wanneer je in een rolstoel zit. Maar toch wil ik hier even op reageren:
Citaat:
Het ligt er wel aan wat er precies aan de hand is, en of het tijdelijk is of niet. Maar als iemand bijvoorbeeld vanaf zijn middel verlamd is zou ik daar geen relatie mee willen. De persoon kan heel aardig zijn en lief en heel goed bij mij passen, maar het vooruitzicht om mijn hele leven voor iemand te moeten "zorgen," nooit normale seks te kunnen hebben, en alle andere dingen die je nooit zou kunnen doen en die erbij komen kijken.. Dat zijn toch wel erg heftige dingen waarmee je rekening moet houden. Ik zeg absoluut niet dat dit voor iedereen geldt, maar voor mij persoonlijk wel. Wat mensen vergeten is dat er een groot verschil is tussen een relatie hebben met iemand die op een gegeven moment een ongeluk krijgt en dán in een rolstoel belandt, en een relatie beginnen met iemand die al in een rolstoel zit. In het eerste geval ben je wellicht al jaren bij elkaar en houd je van elkaar en ga je die persoon niet verlaten vanwege het ongeluk, maar als je elkaar nog helemaal niet kent dan is zo'n rolstoel wel degelijk een issue. |
![]() |
|
@Vowel, met meisjes zoals jij kan de TS helemaal niks aangezien jullie hem van te voren al afschrijven omdat hij in een rolstoel zit.
Ik hoop oprecht voor de TS dat er veel meisjes zijn die dit geen issue vinden. Zelf vind ik het eigenlijk ook ronduit triest dat er mensen zijn die je van te voren al niet hoeven omdat je in een rolstoel zit.
||
Citaat:
Je vergeet dat het nogal niet iets is dat je "op je neemt" als je een relatie begint met iemand in een rolstoel, vooral als het ook nog eens heel "ernstig" is zoals verlamd zijn vanaf je middel. Vind je het echt vreemd dat mensen daarover nadenken en dan besluiten dat het iets is waarmee ze niet hun hele leven te maken willen hebben? Ik vind het vooral heel hypocriet en politiek correct om te gaan roepen dat mensen er vooral helemaal niet om moeten geven, want zo werkt het gewoon niet. Net zoals zeggen "uiterlijk is niet belangrijk." Mensen willen wel dat het waar is, maar dat maakt het nog geen realiteit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Er zijn ook mensen die personen met overgewicht bij voorbaat afschrijven. En mensen die een bepaald iq of opleidingsniveau wensen. Ik waardeer het wel dat Vowel het gewoon uitspreekt. Je kunt wel doen alsof het niet bestaat, maar het zit er nou eenmaal in. Er zullen mensen je van tevoren al niet willen toelaten, kwestie van uitvinden wie waar precies om geeft.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben het met haar eens, ik moet iemand in een rolstoel toch echt twee keer leuker vinden dan iemand zonder rolstoel, wil het voor mij een optie zijn om wat met hem te beginnen. Want hoewel die persoon gelukkig enorm veel kan doen wat mensen zonder rolstoel ook kunnen: er blijven toch altijd dingen die de persoon niet kan. En dat beperkt jou als partner ook. Ik zag toevallig laatst een vrouw zonder armen en benen en zij was zó mooi en straalde zóveel kracht uit, dat ik echt even naar haar moest blijven kijken. Op dat moment zei mijn collega 'zie je die vrouw? Ik vind haar echt zó mooi!' Zij viel echt op en had een man die niet in een rolstoel zit. Dus alles kan. Maar ik denk oprecht dat je er harder voor moet werken. Ot: flirten inderdaad, en gewoon wat kletsen. Zorg er voor dat ze jou leert kennen.
|
natuurlijk wil ik niet dat iemand een politiek correct antwoord geeft. Dan mag ik het nog wel sneu vinden dat ze een jongen van te voren afschrijft omdat hij in een rolstoel zit. Als je iemand echt leuk vindt/echt verliefd op bent/echt van houdt zal het niet uitmaken dat die persoon in een rolstoel zit. Het gaat uiteindelijk om die persoon, niet om dat hij in een rolstoel ziet. Mensen in een rolstoel zien (en zijn) vaak net zo als iemand die gewoon kan lopen, het enige verschil is dat ze in die rolstoel zitten ipv rondlopen.
@Vowel, misschien moet je de betekenis van hypocriet nog een keer opzoeken, want ik verkondig hier slechts mn mening (net als jij) en daar is niks hypocriets aan. @Schrödinger ik bedoelde eigenlijk dat ik hoop dat hij een meisje vindt die het geen issue vindt, verkeerd verwoord zie ik, my bad.
|
Ik zou ook meer moeite hebben met iemand in een rolstoel. Het hangt er wel vanaf wat het precies is, de ene beperking is de ander nog niet, en het gaat niet puur om de rolstoel zelf (dat is meer iets uiterlijks, waar je uiteindelijk wel doorheen kijkt) maar als ik - zoals Vowel ook al noemt - écht voor iemand zou moeten zorgen. Ik zou het heel moeilijk vinden. Van iemand houden en ermee samen willen leven is 1. Van iemand houden en hem altijd moeten helpen (tillen, wassen, kont afvegen), bepaalde dingen niet kunnen (geen seks hebben) is iets heel anders en wel een stuk moeilijker. (In het geval dat iemand vanaf z'n middel verlamd is, dus.)
Wat dat betreft denk ik trouwens wel dat de TS het voordeel heeft dat hij (?) op meisjes valt, want meisjes/vrouwen zullen eerder voor een invalide man zorgen dan andersom. Komt ook wel voor, maar ik denk dat de kans om een leuke vrouw te vinden die voor je wil zorgen, groter is dat je zo'n man vindt. Al weet ik niet wat de TS heeft, en is het misschien heel wat minder ingrijpend dan het voorbeeld wat ik aanhaalde, maar toch. En o ja, als je op deze leeftijd - als je nog bij je ouders woont - een vriendinnetje hebt, hoeft die echt nog lang niet alle verantwoordelijkheid te nemen (praktisch geen, denk ik). Dus ik denk dat dat de drempel wel weer enorm verlaagd. En verder, tja, je kunt wel denken "oké dan werkt het toch niet", en dan maar niets meer proberen, maar dan werkt het zéker niet. Ik zou het er gewoon op wagen. Aanspreken, flirten, dan verder kijken.
|
Verwijderd
|
Ik zou ook meer moeite hebben met iemand in een rolstoel. Ik heb zelf een hele tijd gewerkt met mensen in een rolstoel zitten en op een gegeven moment zie ik die rolstoel niet meer en word het een deel van die mensen en is het net zo normaal als wanneer iemand gewoon op benen staat, maar om er een relatie mee te bgeinnen zou ik echt wel een ander verhaal vinden. Het brengt een hoop zorgen met zich mee en die moet je ook willen dragen, als partner. Ik wil nog heel veel dingen doen die in een rolstoel moeilijk(er) zijn en om eerlijk te zijn heb ik daar gewoon geen zin in. Heel erg egoďstisch en niet eerlijk, ja, dat weet ik zelf ook wel. Maar daarom niet minder waar.
Ik zou het een ander verhaal vinden als het om een gewone vriend zou gaan, maar dan gaat het niet om samenwonentrouwenkindjes, zeg maar. Dingen van huis kopen (want: Drempels? Meerdere verdiepingen? Deurbreedte? Hoogte van aanrecht? Een aangepaste douche/aangepaste badkamer? Ruimte genoeg om dusdanig in te richten dat mijn partner nog genoeg ruimte heeft om overal bij te kunnen?) tot aan seks (want: als iemand verlamd is, doet zijn piemel het dan nog wel? Moet ik alle bewegingen maken? Ben ik degene die constant initiatief neemt om standjes te verwisselen omdat hij het niet kan?) tot aan kinderen (ben ik degene die 's nachts de hele tijd op moet omdat hij het letterlijk niet alleen kan, kan hij wel zorgen dat de kinderen uit de box worden gehaald? Kan hij kinderen naar de creche brengen?) zouden daarbij een rol spelen. En dat zijn dingen die gaandeweg de relatie duidelijk worden en misschien helemaal wegvallen, maar dat zou me wel heel erg door mijn hoofd spelen op het moment dat ik nú denk aan een relatie met iemand in een rolstoel. Ik weet uiteraard niet hoe ik zou reageren als ik werkelijk verliefd zou worden op iemand met in een rolstoel. Neemt niet weg dat ik zeker weet dat er een hoop meiden zijn die daar anders over dneken en dat minder als en probleem zien. En ik ben ook zeker van mening dat de TS gewoon op het desbetreffende meisje op moet stappen en stoer moet zijn en haar uit moet vragen, wie niet waagt wie niet wint. Heel erg stom gezegd misschien maar jij zit in een rolstoel en dat zien sommige mensen als en obstakel, een ander heeft een iq van 150 en dat wordt door andere mensen gezien als obstakel en weer iemand anders heeft als levensdoel de hele wereld te zien en kan niet stilzitten, en dat wordt weer gezien als obstakel. Zo heeft iedereen wat. |
![]() |
|||
Citaat:
Mijn punt is vooral dat iedereen iedere dag wel mensen tegenkomt die worden afgeschreven voordat je ze een kans geeft. Iemand die ik heel lelijk vind schrijf ik meteen af. Iemand die ontzettend dom is schrijf ik meteen af. Iemand die religieus is schrijf ik meteen af. Dit is niet "kortzichtig" of gemeen; ik weet gewoon wat ik wél en wat ik níet wil. Iedereen heeft dit soort deal breakers. Ben jij hetero? Dan schrijf je wel de helft van de wereldbevolking af zonder dat je ze een kans geeft. ![]() En volgens mij begrijp je me ook verkeerd. Het is niet zo dat ik verliefd zou worden op iemand in een rolstoel en hem dan ga afwijzen omdát 'ie in een rolstoel zit (dat zou nogal debiel zijn). Nee, ik zou gewoon überhaupt niet verliefd op hem (kunnen) worden. Citaat:
Ik had natuurlijk kunnen liegen. Ik had kunnen zeggen wat iedereen graag wil horen, namelijk: "Het enige dat telt is het innerlijk." Maar dat was veel triester geweest, want het is gewoon niet waar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, dat scheelt, laten we het dan weer over jou gaan hebben in plaats van de hypothetische discussie of het is toegestaan om af te knappen op dingen waar iemand zelf niets aan kan doen
![]() Als je verder nog geen contact met dat meisje hebt, ga dan eens naar haar toe en maak een praatje. Als ze bij je in de klas zit, dan is een makkelijke opening altijd om na een toets te vragen wat zij ervan vond. Dan kun je bv. daarna gaan praten over wat jullie plannen voor de kerstvakantie zijn, dat is ook een makkelijk gespreksonderwerp om mee te beginnen. Pas op dat het geen interview wordt, dus stel niet alleen maar vragen maar vertel ook dingen over jezelf. Je kunt hierbij laten merken dat je haar leuk vindt door bv. een complimentje te geven of haar arm aan te raken, maar doe dit niet te snel, dan komt het opdringerig over. Heb je dit eenmaal voor elkaar, of ken je haar al redelijk goed, dan is de volgende stap om haar uit te vragen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Onderzoek zelfbeeld eindwerk: Help me alstublieft!! Dede | 0 | 25-02-2017 08:47 | |
Verhalen & Gedichten |
[VO] De dwerg die het woord ‘help’ niet kende flyaway | 11 | 22-01-2006 11:43 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] kansberekening wanhoopje | 2 | 12-11-2004 12:54 | |
Psychologie |
Helpen Nomen Est Omen | 4 | 22-06-2004 11:00 | |
Software & Hardware |
Help! help! help! help! help! help! help! help!!!!!!!!!!! Opiate | 6 | 19-01-2002 17:56 | |
Verhalen & Gedichten |
You need help A loved one | 7 | 02-12-2001 08:28 |