Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2012, 11:54
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Het weerwolfspel gaat weer beginnen. Spelleiders dit keer zijn ondergetekende en Fantome.
Zoals eerder besproken zal er dit keer bij wijze van proef met een vampierfunctie gespeelt worden. Voor de duidelijkheid hier nogmaals de spelregels voor deze toevoeging: (en de overige spelregels in een spoilertag)

Functie: de meestervampier
De meestervampier speelt tegen de andere partijen (de dorpelingen, de weerwolven en als deze aanwezig zijn ook de geliefden). In het begin van het spel is hij/zij erg zwak en zal dus goed op zijn/of haar tellen moeten passen. Maar naarmate het spel vordert en het legertje vampierslaven groeit zal deze factie steeds sterker worden.
rol tijdens de hangrondes: Geen
rol tijdens de eetrondes: De meestervampier stuurt de spelleider een pm met de naam van degene die die avond gaat dienen als bloeddonor. Deze speler zal niet sterven, maar wordt in plaats daarvan een vampier-slaaf. Weerwolven zijn van oudscher immuun voor Sanguinaris vampiris en dat zal in dit spel dus ook het geval zijn: als de vampier op bezoek gaat bij één van de weerwolven heeft dit geen effect. Alle andere spelers zullen wel geïnfecteerd worden (inclusief de wolfsbane en mensen die beschermd zijn door de tovenaar). De meester wordt na de eetronde vertelt of hij/zij er een nieuwe slaaf bij heeft gekregen of niet. Op deze manier kan de vampiermeester dus ook de identiteit van de wolven proberen te achterhalen. Het is voor de vampiermeester echter verboden om contact op te nemen met zijn/haar nieuwe slaaf, en ook de functie van de nieuwe slaaf blijft geheim voor de meester.

Functie: de vampier-slaaf
Spelers die veranderd zijn in vampier-slaven blijven gewoon hun ding doen (stemmen tijdens hangrondes voor dorpelingen, anderen beschermen voor tovenaars etc) met één belangrijk verschil: ze dienen nu de meestervampier. Ze moeten dus hun functie/kennis aanwenden om de meestervampier te beschermen.
Vampierslaven krijgen geen extra informatie mee, behalve de naam van hun nieuwe meester op het moment dat ze gebeten worden. Overleg tussen de meestervampier en de slaven onderling is niet toegestaan. Een vampierslaaf weet dus niet wie de andere vampierslaven zijn.

wincondities
De vampiers winnen op het moment dat er alleen nog maar vampiers in het spel zijn. Omdat weerwolven immuun zijn, moeten deze dus allemaal dood zijn, en alle dorpelingen die nog leven moeten in vampiers veranderd zijn.
Op het moment dat de meestervampier sterft hebben de vampiers verloren. Alle slaven die op dat moment nog leven zijn dan onmiddelijk genezen van Sanguinaris vampiris en zullen dus weer terugvallen in hun oude rol (dorpelingen staan weer aan de kant van de dorpelingen, verraders etc staan weer aan de kant van de weerwolven)

de relatie van de vampier tegenover andere functies
slet: de speciale regel van de slet blijft gehandhaaft als de vampier hem/haar met een bezoekje vereerd. Als geprobeerd wordt de slet te infecteren zal een leeg bed aangetroffen worden. Als degene bij wie de slet slaapt wordt geïnfecteerd zal ook de slet veranderd worden in een vampierslaaf.
geliefden: we nemen aan dat de geliefden altijd bij elkaar slapen. Als één van de geliefden wordt veranderd in een vampierslaaf dan zal automatisch ook de andere geïnfecteerd worden. Ook als vampiers mogen de twee geliefden met elkaar overleggen (dit is dus een uitzondering op de regel dat de vampiers niet onderling mogen overleggen). Als één van de geliefden later wordt opgegeten of opgehangen, dan zullen ze allebei sterven zoals gewoonlijk. (maar dit heeft niet veel gevolgen voor de vampierfactie behalve dat de meester twee slaven ineens verliest).
Ziener: moet nog even met de andere spelleider overleggen of de ziener kan zien of iemand vampierslaaf is. tbd

Spoiler

Als we een indicatie hebben van het aantal deelnemers zullen we bepalen welke andere speciale functies er wel en niet in zitten.
Ow en nog één dingetje: kunnen Fantome en ik het wachtwoord van de spelleider krijgen? Ik heb eigenlijk geen idee wie het vorige spel heeft geleid lol.
Oud 22-02-2012, 14:17
Verwijderd
Ik dacht dat Martiño die had geleid , dus hij zou het wachtwoord moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 14:25
Em.
Em. is offline
Ik weet geloof ik wel nog waar ik de vorige keer het wachtwoord naar had veranderd, maar dat kan Martiño natuurlijk aangepast hebben. En misschien is ie het ondertussen weer vergeten! Dan roep je maar, dan verzin ik (of Apate of een andere plus) wel een nieuw wachtwoord.
Oud 22-02-2012, 14:49
Martiño
Martiño is offline
Je kunt het me ook gewoon vragen natuurlijk. EoS krijgt zodadelijk een pm.
Oud 22-02-2012, 15:51
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik doe mee!
Oud 22-02-2012, 17:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik doe mee.
Oud 22-02-2012, 18:00
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik doe ook mee!
Oud 22-02-2012, 20:24
Geel
Geel is offline
Ik doe mee.
Oud 23-02-2012, 07:05
Lorelei
Lorelei is offline
Betekent dit dat wanneer de wolven dood zijn maar nog niet alle dorpelingen in vampiers veranderd zijn, de dorpelingen gewonnen hebben?
Oud 23-02-2012, 09:06
Martiño
Martiño is offline
Misschien wel handig om de wincondities even beknopt op te schrijven ja.
Oud 23-02-2012, 10:20
VeGs
VeGs is offline
Ik doe mee.

Vampier klinkt interessant. Ben er wel voor om de geliefden even er uit te halen, want dit klinkt al verwarrend genoeg
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 10:20
Neko*
Neko* is offline
Ik heb een rode kaart dus ik doe niet mee
Oud 23-02-2012, 12:50
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Betekent dit dat wanneer de wolven dood zijn maar nog niet alle dorpelingen in vampiers veranderd zijn, de dorpelingen gewonnen hebben?
dat klopt
Oud 24-02-2012, 06:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
OMG wat leuk! Maar ik heb geen tijd en waarschijnlijk ben ik nog geband
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 12:10
Fantôme
Fantôme is offline
Doen mee
1) LeMiserable
2) Little Phoebe
3) Mr. Mark
4) Geel
5) VeGs
6) Schrödinger
7) Daboman
8) Em*
9) Martiño

* als we snel beginnen

Laatst gewijzigd op 27-02-2012 om 21:01. Reden: nieuwe aanmeldingen!! ga zo door ;)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 18:52
Röps
Röps is offline
tvp

(ben op vakantie tot vrijdag, en heb daarna ws. ook geen tijd )
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 22:19
Fantôme
Fantôme is offline
Nog meer liefhebbers? (up)
Oud 26-02-2012, 22:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik doe mee.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 12:39
Daboman
Daboman is offline
Ik doe mee
Oud 27-02-2012, 12:56
Em.
Em. is offline
Ik doe mee als we snel beginnen. Dan valt het in mijn vakantie, anders valt het in mijn SE-week.
Oud 27-02-2012, 17:10
Martiño
Martiño is offline
Ik doe wel mee

Em.: je weet dat het spel meestal langer dan een week duurt?
Oud 27-02-2012, 17:56
Verwijderd
Ik doe niet mee, omdat hier de vakantie al afgelopen is en de SE-week in zicht is.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 19:03
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik doe wel mee

Em.: je weet dat het spel meestal langer dan een week duurt?
Ja, weet ik. Maar dan moet men mij maar snel opeten.

Nee, ik heb na de vakantie nog een week verkort lesrooster, dus dan heb ik geen SE's, leek me zo. En daarna weet ik het niet meer, dus vermoed ik dat daar mij SE-week zit. Misschien moet ik het eens opzoeken.
Oud 29-02-2012, 10:25
Fantôme
Fantôme is offline
vorige keer hielp een up voor meer aanmeldingen....
Oud 29-02-2012, 11:08
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Oud 29-02-2012, 13:17
VeGs
VeGs is offline
Is de pm-lijst al rond gestuurd?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 21:55
Daboman
Daboman is offline
hmm misschien moet ik me toch terugtrekken, aangezien ik een weekend op vakantie ga. Maar goed, da's komend weekend en ik vermoed dat er dan misschien nog niet eens genoeg spelers zijn
Oud 29-02-2012, 22:27
Geel
Geel is offline
Citaat:
Is de pm-lijst al rond gestuurd?
Volgens mij niet. De meest recente lijst die ik kon vinden is van spel 88.

Allure ; arPos ; Biertank 52 ; Bright Blue ; fizzle-fluffy ; flyaway ; Sherlock ; light fighter ; testout.com ; VeGs ; Wammus ; Fantôme; Geel ; Syori; Toddish ; Queasy ; Little Phoebe ; Dott ; Dingaantouwtje ; Femke Sjekkie ; Mr.Mark; Eye of Sauron ; Schrödinger ; Snoopy ; Röps ; Daboman ; Hanneke ; Quintiano ; Uice ; Apate ; Heksjuh ; Andijvie ; Uomi

Ik zal die mensen eens pm'en. En dan zie ik vanzelf wel welke namen veranderd zijn of verwijderd of zo

Laatst gewijzigd op 29-02-2012 om 23:30.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 23:23
Martiño
Martiño is offline
Sinds wanneer sta ik op de pm-lijst? Kun je me even verwijderen? Ik heb in ieder geval al gereageerd in dit topic dus dan lijkt een pm sturen me wat dubbelop.
Oud 01-03-2012, 09:31
Verwijderd
Dit was toch niet de pm-lijst? Dit was de naamzoeklijst. Dacht ik. Volgens mij is dat in spel 88 toen ook gezegd
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 11:36
Geel
Geel is offline
O, oeps. Waar is de pm-lijst dan?
Oud 05-03-2012, 12:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Bump.
Oud 07-03-2012, 16:47
Verwijderd
Ik doe mee met een normaal weerwolfspel. Heb niet het gevoel dat dit vampier-gedoe zo geweldig gaat lopen. Winkans van de dorpelingen is zo wel heel erg verkleind lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 19:18
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik doe mee met een normaal weerwolfspel. Heb niet het gevoel dat dit vampier-gedoe zo geweldig gaat lopen. Winkans van de dorpelingen is zo wel heel erg verkleind lijkt mij.
en van wie ben jij een uc?
Oud 07-03-2012, 19:35
Verwijderd
Een UC en het weerwolfspel.. WIE O WIE ZOU HET ZIJN?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 19:37
Verwijderd
Citaat:
en van wie ben jij een uc?
deprins oftewel : ''Hij die altijd gelijk heeft''.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 19:55
Martiño
Martiño is offline
Volgensmij leprince aka White Trash
Oud 07-03-2012, 20:02
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 20:03
Martiño
Martiño is offline
Oh? Wie dan?
Oud 07-03-2012, 21:08
Fantôme
Fantôme is offline
een arrogantje iig
Oud 07-03-2012, 22:10
Martiño
Martiño is offline
Archont dus
Oud 08-03-2012, 08:25
Verwijderd
Citaat:
een arrogantje iig
Citaat:
Archont dus
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 11:11
Martiño
Martiño is offline
Oud 08-03-2012, 11:15
Verwijderd
doe maar zo martiboi!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 10:52
VeGs
VeGs is offline
Is het een idee om een aantal oud-spelers te vragen waardoor hun interesse is afgenomen? Dan kunnen er misschien wat regels ingesteld worden om het spel weer leuk te krijgen. Ik kan zelf wel wat dingen bedenken waardoor de sfeer achteruit gegaan is, maar waarschijnlijk heeft feedback van anderen meer zin.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 12:50
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Is het een idee om een aantal oud-spelers te vragen waardoor hun interesse is afgenomen? Dan kunnen er misschien wat regels ingesteld worden om het spel weer leuk te krijgen. Ik kan zelf wel wat dingen bedenken waardoor de sfeer achteruit gegaan is, maar waarschijnlijk heeft feedback van anderen meer zin.
geen slecht idee, want het lijkt erop dat dit spel wederom niet van de grond gaat komen, en dat is al de tweede keer.
Oud 09-03-2012, 14:04
Verwijderd
Terwijl ik irl zo'n lieve, bescheiden jongen ben
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 16:15
Verwijderd
Citaat:
1) Geen tijd (of veel te lange posts die niet bij te houden zijn, maar net hoe je het bekijkt iig dan veel vingergewijs als je zelf niet hele epistels schrijft omdat je wel wat beters te doen hebt)
2) Teveel gezeur over spelregels/functies/spelleider
3) Het is niet meer bepaald gezellig spelen, iedereen zeikt elkaar af
4) Iedereen loop daar dan weer over te janken
5) Te weinig interesse van leuke spelers (spelers met wie ik graag speel dan)

Maar 2, 3, 4 en 5 zijn wel bijzaken, het gaat vooral om 1.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 16:19
Em.
Em. is offline
Ik vond de vorige keer (enige keer dat ik meedeed, dus) wat jammer van de sfeer die er hing, die had van mij wel aardiger kunnen zijn. En verder weet ik niet zoveel, maar ik heb dan ook niet zoveel meegedaan.
Oud 09-03-2012, 16:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
1) Geen tijd (of veel te lange posts die niet bij te houden zijn, maar net hoe je het bekijkt iig dan veel vingergewijs als je zelf niet hele epistels schrijft omdat je wel wat beters te doen hebt)
2) Teveel gezeur over spelregels/functies/spelleider
3) Het is niet meer bepaald gezellig spelen, iedereen zeikt elkaar af
4) Iedereen loop daar dan weer over te janken
5) Te weinig interesse van leuke spelers (spelers met wie ik graag speel dan)

Maar 2, 3, 4 en 5 zijn wel bijzaken, het gaat vooral om 1.
Dit dus.

En het is wel vaker voorgekomen dat er gewoon geen interesse was. Dan heb je twee opties: of een uitgekleed spel spelen met een kleine groep, of je wacht gewoon weer een paar weken af tot er weer meer animo is. Het heeft geen zin om mensen te pm-en, iedereen weet het nu toch wel.
Reageren

Regels voor berichten