Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2011, 20:46
Roosje
Roosje is offline
Hoi!

Ik heb sinds een paar jaar last van mijn knieën als ik lang moet staan. Daarvoor weet ik niet of ik er problemen mee had want ik hoefde eigenlijk nooit langer dan een halfuurtje achtereen te staan, maar voor mijn werk (cursussen geven & achter de bar staan) is het met enige regelmaat noodzakelijk om drie uur non-stop te staan & te lopen. De pijn die ik voel zit bovenin mijn knieën, is aan beide kanten ongeveer even erg en is dof & zeurderig. Het gaat niet over als ik ga zitten of liggen: buigen en strekken doet allebei pijn. Na een nachtje slaap is het meestal wel weer weg.

Weet iemand of ik verkeerd sta of dat het gewoon onvermijdelijk is om fysieke klachten te krijgen als je zolang achter de bar staat?
Oud 11-12-2011, 20:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je zou eens naar zo'n schoenadviescentrum kunnen gaan om daar over zo'n band te lopen zodat ze kunnen zien hoe je loopt. Ik heb steunzooltjes en als ik die niet draag krijg ik ook snel last van m'n knieën, misschien is het bij jou ook zoiets en is het met zooltjes goed te verhelpen. Overigens krijg ik als ik moe ben ook vaak last van m'n knieën (ook als ik niet veel gestaan/gelopen heb) dus dat kan natuurlijk ook.
Oud 12-12-2011, 11:28
HangInThere
HangInThere is offline
Doe je veel aan sporten? Overbelasting van je tractus iliotibialis geeft vaak pijn aan de zijkant boven je knie.

Regels voor berichten