Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2012, 04:32
katherine
katherine is offline
hee.

sinds een paar dagen hoorde ik van mijn moeder dat ik ga verhuizen naar limburg!
opeens uit het niets, het probleem is
ik woon in rotterdam, ik hou van rotterdam.
mijn familie is hier, mijn vrienden.
alles is hier,
en mijn moeder verwacht dat ik zo uit het niets verhuis en alles weggooi.

tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2012, 08:05
isabellexkus
isabellexkus is offline
ik ga ook verhuizen, woon nu in rotterdam en ga naar maastricht ook naar limburg\
apart dat we dat allebei gaan XD
maar nee heb geen tips...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 08:39
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
De stap van Rotterdam naar Limburg is een heel groot verschil meteen..
De accenten verschillen en misschien vind jij Limburg niks aan , probeer is je moeder te vragen waarom ze zo plots ineens voor een verhuizing koos , misschien heet ze het zelf niet naar haar zin in Rotterdam en verwacht zei wel dat jij je makkelijk kunt aanpassen. Probeer gewoon is met je moeder erover te praten..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 11:03
Martiño
Martiño is offline
Limburg is niet het einde van de wereld. In tegenstelling tot wat in de Randstad wordt gedacht is er ook buiten de Randstad wel iets te beleven. De kans is groot dat je in Limburg na een tijdje ook weer je draai gaat vinden en nieuwe vrienden gaat maken en een nieuw, leuk, leven opbouwt. Rotterdam is niet naast de deur, maar ook niet weer enorm ver weg, in anderhalf uur ben je al met de trein op Rotterdam CS vanuit bijvoorbeeld Roermond. En met internet is het natuurlijk heel makkelijk contact houden met je vrienden en familie.

Neemt niet weg dat het voor jou een flinke stap is, en het zal zeker wennen zijn de eerste tijd. Ik neem echter aan dat er voor je moeder een heel belangrijke reden is om te verhuizen (zij laat namelijk ook haar familie en vrienden achter!), dus je moet toch een beetje accepteren dat het nu eenmaal zo is. Overigens is er niks wat je tegenhoudt om ooit terug te gaan naar Rotterdam, over een paar jaar ga je misschien studeren en dan kun je bijvoorbeeld kiezen om in Rotterdam op kamers te gaan.
Oud 12-01-2012, 17:43
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
het klinkt misschien kinderachtig, en doet niet echt iets af aan het verhuizen verhaal, maar wat erg leuk is is een fotoalbum kopen en daar al je vrienden/vriendinnen of mensen die je graag mag zoals leraren een bladzijde voor jou in laten maken, bijvoorbeeld met een tekstje, leuke herinnering van jullie samen of een foto etc.etc.etc.
een beetje het idee van een vriendenboekje maar dan een stuk minder kinderachtig.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Limburg is niet het einde van de wereld. In tegenstelling tot wat in de Randstad wordt gedacht is er ook buiten de Randstad wel iets te beleven. De kans is groot dat je in Limburg na een tijdje ook weer je draai gaat vinden en nieuwe vrienden gaat maken en een nieuw, leuk, leven opbouwt. Rotterdam is niet naast de deur, maar ook niet weer enorm ver weg, in anderhalf uur ben je al met de trein op Rotterdam CS vanuit bijvoorbeeld Roermond. En met internet is het natuurlijk heel makkelijk contact houden met je vrienden en familie.

Neemt niet weg dat het voor jou een flinke stap is, en het zal zeker wennen zijn de eerste tijd. Ik neem echter aan dat er voor je moeder een heel belangrijke reden is om te verhuizen (zij laat namelijk ook haar familie en vrienden achter!), dus je moet toch een beetje accepteren dat het nu eenmaal zo is. Overigens is er niks wat je tegenhoudt om ooit terug te gaan naar Rotterdam, over een paar jaar ga je misschien studeren en dan kun je bijvoorbeeld kiezen om in Rotterdam op kamers te gaan.
Dit
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 19:34
Verwijderd
Citaat:
hee.

sinds een paar dagen hoorde ik van mijn moeder dat ik ga verhuizen naar limburg!
opeens uit het niets, het probleem is
ik woon in rotterdam, ik hou van rotterdam.
mijn familie is hier, mijn vrienden.
alles is hier,
en mijn moeder verwacht dat ik zo uit het niets verhuis en alles weggooi.

tips?
oe jeetje.
waar in limburg ga je verhuizen?

limburg kan heel leuk zijn (ik woon er zelf)

het zal wel anders zijn, de accenten enzo. de mentaliteit is ook anders dan in rotterdam.
de jongeren in limburg (waar ik uit de buurt kom) praten meer nederlands dan het dialect, dat deel waar ik woon wonen ook veel mensen uit zuid-noor holland, utrecht enzo. vervelend zijn sommige wegen die erg stijl omhoog lopen, dat is echt klimmen met de fiets, het openbaar veevoer is wel oke, alleen veolia kan soms moeilijk doen, maar dat zijn ze aan het oplossen. de treinen werken prima.
via internet, telefoon, je vrienden en familie opzoeken in vakanties en andersom kun je contact houden.

veel sterkte met je verhuizing. als je in de buurt woont, vang ik wel je op

xx
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 13:48
Verwijderd
Het lijkt als kind niet zo, maar Nederland is echt niet zó groot. Je kunt prima elk weekend naar Rotterdam gaan om dan achtereenvolgens bij al je ooms en tantes en opa's en oma's en je vrienden te logeren - en heb je ze allemaal gehad, dan begin je weer bij de eerste
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 17:48
katherine
katherine is offline
Citaat:
ik ga ook verhuizen, woon nu in rotterdam en ga naar maastricht ook naar limburg\
apart dat we dat allebei gaan XD
maar nee heb geen tips...
dat is zeker apart, ik ga naar roermond verhuizen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 09:33
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@katherine,

Dat is dan wel weer fijn, dat je niet in zo'n gat van 100 inwoners terecht komt, maar ergens waar tenminste nog iets te doen is.
Roermond heeft volgens mij ook een station dus dat is ook handig als je terug wil naar je vrienden in rotterdam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten