Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2011, 13:42
kim berge
kim berge is offline
mijn pc wil geen Sims 2 of roller coaster tycoon 2 niet meer spelen zonder al na een minuut er uit te vliegen of het spel on bewerkbaar maken je kan niks plaatsen of veranderen in je pretpark of huis de muren worden rood en niet meer veranderbaar bij de sims en in je buurt is de grond fel roze/paars en alles loopt vast en bij roller coaster tycoon 1 kan je ongeveer 2 uurtjes spelen en dan krijg je error tap en sluit ie het spel af is dit nog optelossen of is hij goed voor de sloop hij is sloom en reageert zeer traag volgens mijn pa staat er te veel troep op en kan hij de sims niet afspelen
dit zijn de gegevens van mijn pc hij is uit 2005 of begin 2006 maar echt niet jonger en het is een packard bell hij werkt onder xp
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Afbeelding ipod 4g 117.jpg (146.7 KB, 7x gelezen)

Laatst gewijzigd op 27-11-2011 om 16:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2011, 16:20
Arnold207
Arnold207 is offline
krijg je ook een soort van error code te zien? zo ja kun je die posten?. heb je al geprobeerd om het spel opnieuw te installeren, of als administrator uit te voeren?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 16:37
kim berge
kim berge is offline
Werkt niet dan moet mijn vader alles verwijderen en dan heel de zooi weer terug zetten en dan nog krijg je de melding en blijft ie vast lopen mijn zusje heeft het zelfde probleem namelijk maar met een iets jongere pc die ook van een beter merk is zij heeft een Dell
Oud 27-11-2011, 16:43
Arnold207
Arnold207 is offline
hmm. vreemd. welke windows heb je dan? als je vista of win7 hebt probeer de compatibaliteitsmodus eens naar windows xp sp2 te zetten. kan ook zijn dat je pc te nieuw is voor bepaalde spellen heb ik ook al eens ervaren
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 16:44
kim berge
kim berge is offline
en dat error tap dat is de melding en dan klik je dat weg en dan valt heel het spel uit en is je spel weg en kan je weer opnieuw beginnen
Oud 27-11-2011, 16:46
kim berge
kim berge is offline
te nieuw een pc uit 2005 met xp hahahaha hoe kan die te nieuw zijn voor rtc 1 en 2 en de sims 2 dat kon die 3 jaar terug zonder moeite en nu is alles traag en sloom met heel veel fout meldingen sims 3 is te hoog voor dit bejaarden ding
Oud 27-11-2011, 16:48
kim berge
kim berge is offline
ik durf zelfs mijn itunes niet te verhogen bang dat ie dat ook niet meer wil uitvoeren
Oud 27-11-2011, 17:28
Arnold207
Arnold207 is offline
1 oplossing : pc opnieuw installeren
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 18:53
kim berge
kim berge is offline
Dat duurt een jaar voor dat mijn pa dat doet en dan ben ik ruim twee jaar zoet er mee voor alles er weer op staat dus nee dankje en ik krijg er een in de zomer als het goed is en anders zelf 1900 sparen en een laptop halen ik heb nu een pc dat heet toch desktop of zo
Oud 27-11-2011, 19:08
Verwijderd
opnieuw installeren
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 19:30
kim berge
kim berge is offline
Werkt niet dan ben ik nog verder van huis dan is ie dood want mijn pa kan niks op de goede manier instaleren
Oud 27-11-2011, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Dat duurt een jaar voor dat mijn pa dat doet en dan ben ik ruim twee jaar zoet er mee voor alles er weer op staat dus nee dankje en ik krijg er een in de zomer als het goed is en anders zelf 1900 sparen en een laptop halen ik heb nu een pc dat heet toch desktop of zo
Je hoeft niet per se een top-of-the-line laptop te kopen, een ding van ~500 euro zal voldoen voor jouw eisen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 21:12
Arnold207
Arnold207 is offline
voor 1900 euro kun je leuke dingen kopen aan pc onderdelen. zowieso een laptop en een PC
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 05:50
kim berge
kim berge is offline
Nee ik wil er gewoon ook lang mee doen en niet al na drie jaar naar de schoot er mee en het moet een goed merk zijn packbell is een rot merk en ik wil wel wat meer dan alleen de Sims 2 hij moet ook de Sims 3 aankunnen en GTA en dat is nu niet mogelijk rtc 3 is ook wel handig dat ie dat zonder moeite doet en ook de zwaarder spellen is wel handig want ik kan nu namelijk niks er mee hij is enkel nog maar goed voor internet en ook dat is erg lastig want ook dat is sloom en haast niet tedoen
Oud 28-11-2011, 05:52
kim berge
kim berge is offline
Ik ga geen pc bouwen heb ik geen verstand van en een laptop is handiger voor mij dan kan dat ding ook mee naar school en zo
Oud 28-11-2011, 11:06
Verwijderd
Ok, maar dan gaat het een stuk meer centjes kosten om bovengenoemde spellen soepeltjes te spelen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 15:05
kim berge
kim berge is offline
Ja 1900 euro als ik het goed heb
Oud 28-11-2011, 15:06
kim berge
kim berge is offline
En anders alienware van 3000euro
Oud 28-11-2011, 17:25
Verwijderd
Vooral doen als je je schandalig wil laten afzetten
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 18:34
kim berge
kim berge is offline
Ik doe maar een surgestie mag ook een ander merk zijn maar dat is de prijs die ik maximaal betaal vandaar ik kan dan namelijk eerst nog wat maanden sparen heb nu iets van 500 euro intotaal en dat vind persoonlijk wat weinig voor een goede laptop met alles wat ik wil voldoende geheugen en een goede videokaart en de rest wat je nodig hebt voor de wat zwaarderen games zoals freddi fish nee meer in de richting van GTA en zo
Oud 29-11-2011, 11:19
Verwijderd
Als je die alienware koopt geef je minstens 1800 euro uit aan het merk en het uiterlijk, vandaar. Beide trouwens niet heel bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 13:23
freyk
freyk is offline
Citaat:
..bij de sims en in je buurt is de grond fel roze/paars en alles loopt vast
Op de errorpagina van sims 2 lees ik het verstandig is om de stuurprogramma's van je videokaart bij te werken (een nieuwe kaart kan ook geen kwaad).

Ook ben ik net als Arnold, nieuwsgierig naar de "errortap". Graag horen wij van je wat er staat of maak desnoods er een foto van.

Citaat:
..hij is sloom en reageert zeer traag volgens mijn pa staat er te veel troep op en kan hij de sims niet afspelen
Om te beginnen raad ik je ccleaner te draaien, om oude/overbodige bestanden te verwijderen.
Verwijderen van oude software die jullie niet meer gebruiken, mediabestanden naar een andere schijf verplaatsen, enz enz.

Laatst gewijzigd op 29-11-2011 om 13:33.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 18:23
kim berge
kim berge is offline
Dat heeft geen zin mijn pc is bijna 7 jaar oud en mijn ouders hebben zo iets van wij gooien er geen nieuwe video kaart in want dat is toch maar geldverspiling want hij geeft binnen kort het loodje
Oud 29-11-2011, 18:45
freyk
freyk is offline
Citaat:
..want hij geeft binnen kort het loodje
En waarom denk je dat?
Daarnaast kan je het ook nog aan je (lokale) buurtnerd vragen om naar jullie systeem te kijken.
Oud 30-11-2011, 16:38
kim berge
kim berge is offline
hij is oud hij is sloom en er is al iemand mee bezig en ook hij ziet er niet echt meer een leven in mijn pc is op
Oud 06-12-2011, 15:36
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Citaat:
mijn pc wil geen Sims 2 of roller coaster tycoon 2 niet meer spelen zonder al na een minuut er uit te vliegen of het spel on bewerkbaar maken je kan niks plaatsen of veranderen in je pretpark of huis de muren worden rood en niet meer veranderbaar bij de sims en in je buurt is de grond fel roze/paars en alles loopt vast en bij roller coaster tycoon 1 kan je ongeveer 2 uurtjes spelen en dan krijg je error tap en sluit ie het spel af is dit nog optelossen of is hij goed voor de sloop hij is sloom en reageert zeer traag volgens mijn pa staat er te veel troep op en kan hij de sims niet afspelen
dit zijn de gegevens van mijn pc hij is uit 2005 of begin 2006 maar echt niet jonger en het is een packard bell hij werkt onder xp
Too long, did not read.

HINT: Leestekens?
Oud 06-12-2011, 15:52
Arnold207
Arnold207 is offline
Citaat:
hij is oud hij is sloom en er is al iemand mee bezig en ook hij ziet er niet echt meer een leven in mijn pc is op
al geprobeerd om de kast open te draaien en het stof eruit te halen?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 18:39
appieh4ck
appieh4ck is offline
Het is duidelijk, je hebt inderdaad een nieuwe laptop en/of pc nodig
Oud 06-12-2011, 19:17
freyk
freyk is offline
Citaat:
Het is duidelijk, je hebt inderdaad een nieuwe laptop en/of pc nodig
En die heeft ze nu ook.
Oud 11-12-2011, 18:37
kim berge
kim berge is offline
mijn oude pc word nu voor mijn ma en de oppaskinderen want die mogen niet aan mijn laptop komen
het kan inderdaat aan stof liggenn maar hij is al 5 en deze is max 2 maanden oud
Oud 20-12-2011, 01:09
Verwijderd
Check je temperatuur eens. Na 5 jaar kan er echt n verstopping in de koeling zitten. Ik zie het vaker bij laptops en kan voor gekke crashes zorgen. En de laptop hoeft niet eens zo oud te zijn (bij mensen met huisdieren gaat het vooral erg snel).
Kan bv met Aida64: http://www.aida64.com/downloads

Na installeren aan de linkerkant 'computer' openen en op 'sensors' klikken. Dan rechtsklikken op een leeg/wit stuk en kiezen voor alles kopieren. Dan in een veld hier even plakken.

Dan krijg je zoiets:

Citaat:
Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8721F (ISA 290h)
GPU sensortype Diode (NV-Diode)
Moederbordnaam Asus Crosshair IV Series
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen
Moederbord 33 °C (91 °F)
CPU 34 °C (93 °F)
CPU #1 / Kern #1 29 °C (84 °F)
CPU #1 / Kern #2 29 °C (84 °F)
CPU #1 / Kern #3 29 °C (84 °F)
CPU #1 / Kern #4 29 °C (84 °F)
North Bridge 54 °C (129 °F)
South Bridge 47 °C (117 °F)
GPU diode 62 °C (144 °F)
SAMSUNG HD103UJ (S13PJDWS323962) 28 °C (82 °F)
SAMSUNG HD103UJ (S13PJDWS640465) 28 °C (82 °F)
SAMSUNG HD204UI 26 °C (79 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 937 RPM
GPU 39%

Spanningswaarde
CPU Core 0.986 V
CPU VDDA 2.514 V
+3.3 V 3.336 V
+5 V 4.974 V
+12 V 12.158 V
CPU/NB 1.105 V
North Bridge Kern 1.111 V
South Bridge Kern 1.111 V
HyperTransport 1.204 V
DIMM 1.660 V
GPU kern 1.150 V
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 16:43
kim berge
kim berge is offline
het gaat om mijn desktop dat ding wat ze ook wel pc noemen die is nu ruim 6 jaar bijna 7 dus die is dood en kwa snelheid niet goed meer
Oud 26-12-2011, 17:30
Verwijderd
Citaat:
het gaat om mijn desktop dat ding wat ze ook wel pc noemen die is nu ruim 6 jaar bijna 7 dus die is dood en kwa snelheid niet goed meer
Een laptop is ook een pc.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 23:36
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Je hardware hoeft echt nog niet kapot te zijn hoor.
Reageren

Regels voor berichten