Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2011, 22:42
mrc16
mrc16 is offline
Hallo,

Ik ben 21 en ben een beginnend online ondernemer + Jeugdvoetbaltrainer.
Ik ontvang tot mijn verbazing een brief van de gemeente van iemand die zich deel van Afdeling Leerplicht & Onderwijs noemt.

Of ik langs wil komen voor een gesprek ? ik ben toch niet meer leerplichtig en heb dus ook geen reden om hier heen te gaan ?

Kan ik deze uitnodiging gewoon weigeren met een vriendelijk mailtje ?

Groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2011, 06:05
Verwijderd
Huh je bent toch tot je 18e of met een diploma niet meer leerplichtig? Ik zou denk ik maar eens bellen om te vragen waarom je moet komen. Misschien is het wel iets van vroeger, maar ik heb geen idee of dat kan.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 06:24
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Kikaa, dat betwijfel ik eerlijk gezegd, met een diploma van een opleiding ben je niet meer leerplichtig nee dat klopt, maar het is wel zo dat dat met een middelbare school diploma niet altijd is, want na havo of vwo mag je een tussenjaar nemen maar na vmbo niet.(al heeft dat ws niets met het geval van de ts te maken)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 09:59
Verwijderd
Ik zou gewoon even bellen om te vragen hoe het zit. Of idd mailen als je geen telefoonnummer van ze hebt gekregen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:50
mrc16
mrc16 is offline
Hallo,

Ik denk dat het hierbij gaat om de zogenaamde RMC regeling ?
Maar aangezien ik op het punt sta officieel voor me zelf te beginnen en actief ben bij een voetbalclub lijkt me dit nogal nutteloos ?

Bovendien is dit toch niet verplicht om naar toe te gaan ? en doen deze ambternaartjes gewoon hun best ?

Groet,
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:37
Verwijderd
Je kunt hier wel achter elke zin een vraagteken zetten, maar wij weten ook niet waar het om gaat, dus beter bel of mail je ze even om dat na te vragen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:54
mrc16
mrc16 is offline
Je weet dat ambtenaren over het algemeen niet 5 dagen per week werken ?
Contactpersoon is vandaag vrij en morgen is die afspraak , vandaar dat ik vraag of dit verplicht is , naar mijn inziens niet. maar er zijn hier vast wel mensen die dit weten
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 14:19
Verwijderd
Huh je hebt toch niet pas gister een brief gekregen met de mededeling dat je twee dagen later moet komen? Ik denk niet dat er hier veel mensen weten wat er aan de hand is. Misschien moet je sowieso maar een mailtje sturen en desnoods iemand anders vragen die er verstand van heeft. Of toch even langs gaan. Als er toch weinig aan de hand is ben je zo weer klaar daar.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 18:09
Verwijderd
Heb je een startkwalificatie? Oftewel, heb je een havo/vwo diploma of een (uit mijn hoofd) mbo 2 diploma?

Zo niet, dan heb je grote kans dat je onder de RMC regeling valt. Ja, dat is nog steeds nuttig, je kunt wel voor jezelf beginnen, maar als dat niet goed gaat heb je niets.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 18:32
mrc16
mrc16 is offline
ja maar , als mijn eigen bedrijf niks gaat worden ? dan kan ik tot mijn 27e altijd nog aanmelden bij wet ''wij'' ? dus op dit moment heeft het gewoon geen nut ? misschien later weer ? maar ben op dit moment volop voor mezelf bezig , en ook voor mijn voetbalclub .
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 19:00
Em.
Em. is offline
Dan vertel/vraag je dat tegen degene met wie je een gesprek hebt!
Oud 14-12-2011, 20:26
AzN
AzN is offline
Misschien heeft 't wel te maken met 'n teamlid uit de voetbalclub waar je training aan geeft .
Oud 14-12-2011, 23:00
Verwijderd
Citaat:
ja maar , als mijn eigen bedrijf niks gaat worden ? dan kan ik tot mijn 27e altijd nog aanmelden bij wet ''wij'' ? dus op dit moment heeft het gewoon geen nut ? misschien later weer ? maar ben op dit moment volop voor mezelf bezig , en ook voor mijn voetbalclub .
Ga gewoon naar het gesprek. Het is veel te persoonsgeboden om er hier iets over te kunnen zeggen.

Bovendien geef je geen antwoord op mijn vraag of je wel startkwalificatie hebt, dus ik vermoed van niet en dan is dat waarschijnlijk de reden dat ze je voor een gesprek vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten