Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2011, 21:19
Checker
Checker is offline
Nu zit ik met een probleem waar volgens mij vele andere mannen ook mee zitten. Wanneer ik een nieuwe broek koop, zit die qua omtrek als gegoten maar de lengte van de pijpen lijkt telkens voorzien voor mensen die lopen op stelten en dan slepen ze voortdurend op de grond.

Je kan er natuurlijk de schaar inzetten of de pijpen omslaan (wat ik meestal doe) maar ik vroeg me af of er geen andere manieren bestaan om je broek korter maken of alleszins korter te doen uitschijnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2011, 22:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Omzomen? Dus naar binnen omslaan tot op de goede lengte en dan vastnaaien? dan lijkt hij zo lang te horen. Of afknippen, maar dat ziet er meestal idioot uit.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 22:21
Verwijderd
Inderdaad, omzomen. ZZorg dat, wanneer je deze vastspeld, je gewoon staat en dus niet bukt. Laat iemand anders hem dus eigenlijk vastspelden. Als jij/je moeder/je tante/ je oma een broek niet kunt omzomen, doet ducktape het ook erg goed, deed ik altijd totdat mijn moeder die van mij had omgezoomd.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 12:05
Verwijderd
Koop een kleinere lengtemaat.

Vouw om.

En desnoods: zoom om.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 14:07
Lente
Lente is offline
in veel winkels kun je je broek gratis of voor een paar euro in laten korten. Als je niemand kent die het kan, zou ik daar naar vragen als je weer een broek koopt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 20:49
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Voordat je de broek gaat inkorten zou ik wel aanraden om de broek eerst een paar keer te wassen. Het kan namelijk zijn dat de broek in de lengte nog wat krimpt.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 08:54
Verwijderd
Dat heb ik ook. Bij mij is ie ALTIJD te lang, maar ik zit er niet mee: ik sla 'm gewoon om.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 09:35
tuttebel
tuttebel is offline
en als je niemand kent die kan naaien:

dit heet strijkband volgens mij (de merknaam vliesofix). je strijkt het aan de binnenkant van je broek, zo'n 5cm (of hoe kort je m ook wil) boven de zoom met een natte doek ertussen. daarna haal je de beschermrand er vanaf en 'plak' je de broek dicht. hierna weer strijken om het goed heet te laten worden zodat het niet meer loslaat.

een minder goede oplossing dan naaien, want het kan uiteindelijk loslaten na veel wassen en dragen, maar het werkt zeker wel
Oud 28-12-2011, 09:53
Roosje
Roosje is offline
Of loop 'm stuk, da's ook een bijzonder prima oplossing. Ik vond mijn broeken altijd pas cool als ze stukgelopen waren aan de achterkant.
Oud 04-01-2012, 09:30
rallone
rallone is offline
je kan ook naar een speciale broeken winkel gaan waar ze broeken ook verkopen in jouw maat. moet ik ook want ik heb 30 breedte en 36 lengte en die zie je bijna nie.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 10:31
gurl19
gurl19 is offline
Ik ga altijd naar een naaiatelier hier in de stad, voor 12 euro is de broek korter maar is de naad ook origineel. Dat is wel zo mooi, want toen mijn moeder het deed was het altijd net niet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 12:12
Verwijderd
Citaat:
je kan ook naar een speciale broeken winkel gaan waar ze broeken ook verkopen in jouw maat. moet ik ook want ik heb 30 breedte en 36 lengte en die zie je bijna nie.
Da's toch niet zo ultiem bijzonder? ;x
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 12:24
rallone
rallone is offline
nee da klopt maar kom ik nie echt vaak tegen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten