Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit bericht is vanuit een ander topic gekopierd.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb vandaag een gesprek gehad met de Psychiater. Hij stelde voor om de medicatie op een vast tijstip in te nemen en dit een aantal dagen vol te houden, ook in het weekend. Wat precies de angst veroorzaakt betreft het in slaap vallen is niet duidelijk. Daar ga ik aan werken met hulp van de psych.. Eerst moet ik een beetje bijslapen. wekker is voor morgen gezet. 9 uur staat die.
|
Vaak wakker worden kan trouwens wel gebeuren als je van een vroeg ritme naar een laat ritme switcht, meestal vanaf het tijdstip dat je lichaam gewend is om in het oude ritme wakker te worden. Omgekeerd is het lastig inslapen als je van laat naar vroeg gaat.
Als ploegendienstwerker moet ik m'n ritme vaak omgooien en ik merk deze problemen altijd wel bij de genoemde switch. Als je ritme echt raar is, bijv pas om 5 uur 's nachts slapen, kan het een idee zijn om je ritme beetje bij beetje aan te passen, in stappen van een uur ofzo. Ik heb verder geen ervaring met medicijnen, maar dit zijn wat alledaagse tips waar je misschien iets aan hebt. Ik ben nu ook gewend om te switchen, daardoor kan ik het nu in 2 dagen. Maar toen ik daar net begonnen was en ook nog nachtdiensten had kon het ook een paar dagen duren en was het enige tijdstip dat ik echt altijd wakker was tussen 17u en 21u. Toen zette ik letterlijk elke dag de wekker zodat ik als ik wakker was direct wist of ik nog moest slapen.
Laatst gewijzigd op 16-12-2011 om 00:26. |
![]() |
|
Mag ik vragen of je die medicatie elke dag neemt? Dan zul je er op den duur namelijk weinig aan hebben of steeds meer van moeten nemen. Tevens is temazepam een middel dat helpt met inslapen, niet met doorslapen.
Vreemde psychiater. Tegenwoordig wordt bij langdurig gebruik geadviseerd de slaapmedicatie bij voorkeur zo onregelmatig mogelijk in te nemen en sowieso naar je slaaphygiene geken. Is je kamer goed geventileerd. Wat doe je zoal voordat je gaat slapen. Hoe staat je bed. Kleine dingen die veel verschil kunnen maken. Mocht je psychiater aan medicatie vasthouden vraag dan eens naar nitrazepam. Dit is een middel dat het doorslapen bevordert. Maar alles waar -pam achter staat en je regelmatig slikt, daar zit gewenning aan en dan werkt het op een gegeven moment gewoon niet meer. Daarom zijn ze ook zo verslavingsgevoelig.
|
Het belangrijkste van je slaapritme veranderen is het opstaan. Dus zelfs al slaap je pas heel laat, zorg er dan toch voor dat je elke dag rond hetzelfde tijdstip opstaat. Als je namelijk dan toch pas heel laat gaat slapen en ook lang blijft liggen bouw je geen slaapdruk op voor de volgende nacht en dan begint het verhaal weer helemaal op nieuw.
er bestaan wel adviezen over "slaaphygiëne" zoals dat genoemd wordt, misschien moet je daar eens op googlen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Onregelmatig slaapritme Verwijderd | 3 | 07-07-2013 21:45 | |
Liefde & Relatie |
Problemen met (samen) slapen Daantje_0705 | 7 | 28-01-2011 22:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
Puistjes R093 | 53 | 20-10-2010 14:25 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #112 sicilion | 500 | 30-09-2010 10:05 | |
Algemene schoolzaken |
leerplichtambenaar > spijbelen DiaNNe>!!! | 49 | 27-05-2005 17:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
ziekte van Pfeiffer sundy | 125 | 24-01-2002 14:38 |