Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2012, 14:53
pp.oldenzeel
pp.oldenzeel is offline
Beste scholieren!

Allereerst hopen wij dat jullie allemaal fijne feestdagen achter de rug hebben! Wij zijn een studenten onderzoeksgroepje van de Technische Universiteit Delft. Om ons onderzoek naar attitudes en percepties ten aanzien van digitale boeken in Nederland meer gewicht te geven, leek het ons een goed idee om de Scholieren.com community te raadplegen!

Als beloning verloten we 2 kitesurflessen in mei, elk ter waarde van 110 euro. Locatie is Oostvoorne of Brouwersdam. We verloten de gratis lessen aan twee van de respondenten. Om mee te doen aan de loting vragen we je na het invullen van de enquête in de opmerking je gebruikersnaam achter te laten.

Onderwerp van de studie zijn digitale boeken (e-books) in Nederland. Doel van het onderzoek is om inzicht te verkrijgen in voorkeuren/attitudes van Nederlandse consumenten ten aanzien van digitale boeken. Welke kant moet het op met e-books in Nederland om te voorkomen dat een zelfde traject als dat van digitale muziek wordt doorlopen?

Kunnen jullie ons helpen door een enquête in te vullen via de onderstaande link?

Het invullen van de online enquête duurt ongeveer 5-10 minuten en kan ook op je iPhone/Android smartphone.

LINK ENQUETE

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 02-01-2012 om 16:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2012, 15:25
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kom niet verder dan de eerste pagina, want bij vraag 6 loop ik vast:

6. Op welke apparaten maakt u gebruik van mobiel internet? U kunt meerdere antwoorden aanvinken.
iPhone
Blackberry
Smartphone van een ander merk
iPad
Tablet van een ander merk
Amazon Kindle
E-reader van een ander merk
Notebook

Ik maak geen gebruik van mobiel internet... Alleen via mijn pc.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 15:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik wilde precies posten wat Hawahaai nu al post. Niet iedereen heeft van die hippe apparaten
Oud 02-01-2012, 15:32
pp.oldenzeel
pp.oldenzeel is offline
We zullen het direct aanpassen, excuses.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 15:34
pp.oldenzeel
pp.oldenzeel is offline
Aangepast!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 23:22
Verwijderd
Ik snap het concept e-book geloof ik niet zo. Waarom zou ik 15 euro per maand betalen en dan nog eens 5 euro per boek, terwijl ik voor hooguit 60 euro per jaar alle boeken die ik maar wil uit de bibliotheek kan halen

Boeken hebben en boeken (uit)lenen is imho alleen maar leuk als je die boeken ook echt in je kast kunt zetten. Ik wil best e-books lezen, maar dat is bij gebrek aan beter, en ik wil er eigenlijk niet voor betalen, want er is genoeg gratis leesmateriaal verkrijgbaar op het internet, van goeie blogs tot fanfiction tot mensen die hun boeken of strips online posten als promotie of om op andere manieren geld te verdienen, bijvoorbeeld via websitereclame. Als ik 15 euro uitgeef aan een boek, dan wil ik dat ding in mijn handen kunnen houden en kunnen koesteren. En dan vind ik het ook echt de moeite waard. Anders had ik 'm sowieso al uit de bieb gehaald.

Maar ingevuld.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 08:18
Chevy
Chevy is offline
Ik wil geen kitesurflessen, na zo'n enquete wil ik een boekenbon ofzo Of een boek. Maar, ingevuld.
Oud 03-01-2012, 08:55
pp.oldenzeel
pp.oldenzeel is offline
Citaat:
Ik snap het concept e-book geloof ik niet zo. Waarom zou ik 15 euro per maand betalen en dan nog eens 5 euro per boek, terwijl ik voor hooguit 60 euro per jaar alle boeken die ik maar wil uit de bibliotheek kan halen

Boeken hebben en boeken (uit)lenen is imho alleen maar leuk als je die boeken ook echt in je kast kunt zetten. Ik wil best e-books lezen, maar dat is bij gebrek aan beter, en ik wil er eigenlijk niet voor betalen, want er is genoeg gratis leesmateriaal verkrijgbaar op het internet, van goeie blogs tot fanfiction tot mensen die hun boeken of strips online posten als promotie of om op andere manieren geld te verdienen, bijvoorbeeld via websitereclame. Als ik 15 euro uitgeef aan een boek, dan wil ik dat ding in mijn handen kunnen houden en kunnen koesteren. En dan vind ik het ook echt de moeite waard. Anders had ik 'm sowieso al uit de bieb gehaald.

Maar ingevuld.
Hoi Freyja,

Zo denken meer mensen erover. 15 euro per maand betalen + 5 euro per e-book is natuurlijk ook een extreme situatie. De reden dat je in de enquête gevraagd wordt om ook dat soort scenario's te waarderen is om te toetsen welke scenario's jij als respondent in ieder geval 'belachelijk vind'. Sommige mensen geven bijvoorbeeld minder om de centen en meer om het zelf in bezit hebben van een e-book.
Andere scenario's, zoals die waar je 5 euro per maand betaald en 0 euro per e-book, lijken meer op het idee van een nationale bibliotheek.

Bedankt voor het invullen!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 08:56
pp.oldenzeel
pp.oldenzeel is offline
Citaat:
Ik wil geen kitesurflessen, na zo'n enquete wil ik een boekenbon ofzo Of een boek. Maar, ingevuld.
Hee Chevy,

Dat was een goed idee geweest. Helaas is dit wat we in de aanbieding hebben. Je kunt de kitesurflessen wel cadeau doen aan iemand anders als je ze eenmaal hebt gewonnen .

Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 08:57
Hawahaai
Hawahaai is offline
OT: nu wel volledig ingevuld.

@ Freyja: dat is nou inderdaad precies waar ik tegenaan loop. Echt mooie boeken wil ik inderdaad gewoon op papier hebben. Juist de boeken die ik normaal gesproken eenmalig in de bibliotheek zou lenen, zou ik graag wel lezen op mijn e-reader. Maar dan moet wel de prijs er naar zijn. Een e-book wat net zo veel kost als een gewoon boek, trekt minder snel mijn aandacht.

Ik zou dus heel graag een soort bibliotheekabonnement voor e-books hebben, wat qua kosten (en wat mij betreft ook uitleentermijn) ongeveer gelijk is aan de standaard bibliotheekabonnementen van nu. Dan zou het voor mij aantrekkelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 10:12
pp.oldenzeel
pp.oldenzeel is offline
@Hawahaai:
Afgelopen maand heeft de overheid besloten om te investeren in één landelijke digitale bibliotheek, waar alle leden van openbare bibliotheken weer toegang toe hebben. Zie ook dit artikel:

http://www.rijksoverheid.nl/regering...bliotheek.html

Dus goede kans dat een dergelijke bibliotheek er op de termijn ook komt!

En bedankt voor het invullen van de enquête!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 11:32
flyaway
flyaway is offline
Ingevuld
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 11:55
pp.oldenzeel
pp.oldenzeel is offline
Citaat:
Ingevuld
Bedankt! Zodra we voldoende respondenten hebben verloten we de kitesurflessen. De uitslag zal ook weer hier worden gepost en de winnaars zullen worden gemailed.

Het is wel opvallend: tot nog toe hebben maar weinig mensen hun e-mailadres achter gelaten in het opmerkingen-vak aan het einde van de enquête.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 11:44
Chevy
Chevy is offline
Citaat:
Hee Chevy,

Dat was een goed idee geweest. Helaas is dit wat we in de aanbieding hebben. Je kunt de kitesurflessen wel cadeau doen aan iemand anders als je ze eenmaal hebt gewonnen .

Het was maar een grapje, toffe prijs hoor
Oud 04-01-2012, 12:01
TeDaz
TeDaz is offline
Ingevuld, Toch heb ik liever een echt papieren boek
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 19:04
pp.oldenzeel
pp.oldenzeel is offline
Citaat:
Ingevuld, Toch heb ik liever een echt papieren boek
Bedankt voor het invullen! En ik denk dat de papieren boeken nog een hele tijd zullen bestaan .
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 11:42
pp.oldenzeel
pp.oldenzeel is offline
Even de tussentijdse stand: enkele tientallen enquêtes zijn al ingevuld. Nog meer belangstellenden? We hebben nog enkele respondenten nodig. En er zijn nog maar weinig mensen die hun mailadres/gebruikersnaam achter hebben gelaten ivm. verloten van de kitesurflessen.. dus grote kans .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten