Advertentie | |
|
![]() |
|
Over syn en fyn attacks is een wikipedia artikel geschreven. In het kort (en voor leken te begrijpen): de hacker klopt aan willekeurige deurtjes van je firewall en kijkt naar de reactie.
De vraag is waarom hij denkt dat, voor hem, interessante dingen achter deze deurtjes te vinden zijn. ik raad je aan om eerst om de buitenrand van je firewall te scannen op geopende deurtjes met online scanner shields up. scan op geopende deurtjes binnen je netwerk met bijvoorbeeld nmap. Heb je geopende deurtjes gevonden? sluit ze dan.
Laatst gewijzigd op 21-12-2011 om 18:56. |
![]() |
|
En om te kijken of je achter een router zit, moet je twee netwerkadressen vergelijken, Vesta.
Om je lokale ip-adres weer te geven (zonder moeilijke instructies op te volgen), ga naar myadress op reglos.de. Je internet ip-adres vind je terug op watismijnip.nl (kijk bovenaan de pagina). Krijg je hetzelfde adres terug? Dan zit je achter een directe internetverbinding, dat wij niet verstandig vinden. Als oplossing raden wij je aan om een router (zie het als een netwerkverdeler) aan te schaffen of te kijken of het kastje waar je aan vast zit router-eigenschappen heeft. Schakel voor beide oplossingen je lokale buurtnerd in. Om je firewall te scannen op geopende deurtjes te scannen, kan je dat bijvoorbeeld met de online scanner shields up doen. (korte instructie: open de site, klik op proceed, accepteer de waarschuwingsvenster, klik op "all service ports en wacht totdat alle poortjes zijn gescant).
Laatst gewijzigd op 22-12-2011 om 08:23. |
![]() |
|
|