Hoi,
Pestbriefje is natuurlijk een rare naam maar laat me dit uitleggen. Ik ben de vader van een gepest kind. En omdat er geen enkele methode was die het pesten echt aanpakte heb ik er zelf een gemaakt. Die methode heet het Pestbriefje.
Op mijn website kun je zien hoe het werkt. Het wordt sinds november 2011 op scholen voor basis- en voortgezet onderwijs gebruikt.
Ik wil heel graag dat mijn methode op zoveel mogelijk scholen wordt gebruikt zodat pesterijen direct gestopt worden. Nu duurt dat allemaal veel te lang en gaat de pester steeds vrijuit. Wat ik graag zou horen is wat jullie van het Pestbriefje vinden en of je daar om zou vragen als je gepest wordt.
Mijn kind is inmiddels een grote vent van 22 geworden, hij zit op de universiteit en wordt niet meer gepest. Maar er zijn nog zoveel kinderen die dagelijks gepest worden. En er zijn nog zoveel kinderen die naar een vaardigheidstraining moeten terwijl de pester lekker buiten loopt. Ik maak me daar boos over. Ik vind dat de pester aangepakt moet worden en dat het gepeste kind lekker zichzelf mag zijn. Want het maakt niks uit of je groen, paars of oranje bent en of je nou van jongens of meisjes houdt. Het is jouw leven en daar heeft niemand iets over te zeggen.