Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2012, 20:38
Verwijderd
hoi allemaal
ik dacht altijd van mijzelf dat ik verlegen was maar dt is dus niet zo
ik vind het gewoon moeilijk met iemand te praten of een gesprek te beginnen
het enige waar ik aan kan denken als ik een gesprek wil beginnen is het weer maar heb geen zin om over nutteloze dingen te praten
meestal komt een gesprek bij mij niet verder dan hoi, hoe gaat het
geen idee wat ik hier aan moet doen weet iemand iets? een boek ofso?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2012, 21:54
bambambam
bambambam is offline
School(werk), meiden, uitgaan, hobbies, diepgaande gesprekken met inhoud, you name it.

Wees ook niet bang om door te vragen (niet te overdreven natuurlijk) en probeer af en toe een grapje te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 22:49
Denkerius
Denkerius is offline
om te beginnen kan je niet verwachten om het gesprek gelijk serieus te beginnen zoiets bestaat alleen in een debat met mensen die het ook serieus nemen natuurlijk

in ieder geval je begint je (1 op 1) gesprek meestal met hoi en dan een vraag normale (of afgezaagde) dingen zoals: en hoe was klas? was er nog training? welke vraag je stelt ligt natuurlijk aan je betrokkenheid bij die persoon dan ga je natuurlijk doorvragen of hij/zij neemt het gesprek van je over en vraagt jou dingen (een gesprek is dus eigenlijk een vraag antwoord ding)

in dat gesprek krijg je de keuze welke kant (serieuze of onserieuze) je het op wil gaan door verschillende onderwerpen aan te slepen op verschillend stemgebruik meestal is het dan zo dat je een onderwerp eenmaal gekozen niet meer kan veranderen en meestal ook zo het gesprek eindigt

nog een paar dingen:
mensen vinden het zoiewiezo leuk als je interesse toont (tenzij ze je niet mogen natuurlijk) maakt niet als het afgezaagd begint dus wees niet bang

dit werkt niet in groepsverband
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 10:47
Verwijderd
Het ligt er ook aan tegen wie je praat he, als je tegen iemand gaat praten over een boek die niet van lezen houdt krijg je waarschijnlijk nooit een goed lopend gesprek. Ik begin een gesprek eigenlijk ook altijd met de vroeg hoe het met iemand gaat, of hoe lang hij op school zit, of wat hij na school gaat doen, of wat dan ook. Daarna komen eigenlijk pas de serieuze onderwerpen.
Tenzij het vrienden zijn, want daar begin ik gelijk een enorm verhaal te vertellen. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 00:03
Verwijderd
Je komt dus tot de conclusie dat je niet stil bent doordat je niet durft te praten, maar eigenlijk omdat je gewoon niks te zeggen hebt. Je hebt geen zin om nutteloze dingen te zeggen, wil je dan eigenlijk wel small talk? Je hoeft natuurlijk niet het sociale beest uit te hangen als je je prima vermaakt met wat minder oppervlakkige gesprekjes
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 16:25
Verwijderd
Inderdaad. Als je niet graag over poep praat, moet je ook gewoon niet over poep gaan praten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten