Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2012, 12:01
Cbramz
Cbramz is offline
Beste Scholieren!

Ik ben een 18 jarige Toegepaste Informatica-student aan de KHLeuven. De blok zit er zo goed als op en de examens staan voor de deur. Maar ik zit met een heel groot dilemma..

Nu pas (ja, nu pas..) heb ik echt echt door dat deze richting niets voor mij is, ik werd er namelijk ingeduwd na mijn secundair onderwijs om maar iets te kiezen.. Maar mijn hart lag altijd bij Grafisch Ontwerp. Creatieve oplossingen zoeken voor diverse doeleinden. Ik heb dan ook op eigen houtje affiche's voor lokale fuiven, evenementen, gemaakt. Logo's voor vrienden / organisatie's en dergelijke. Deze zijn natuurlijk maar zwak uitgewerkt, omdat ik de totale achtergrond niet ken van 'het ontwerpen' en nog niet eens voor 10% weet wat je met Photoshop allemaal wel niet kunt doen..

Daarom wil ik zo snel mogelijk overschakelen van school en richting (liefst voor 15 maart, anders ben ik al mijn ingezette studiepunten kwijt..). Zijnde in Sint-Lucas Gent of Antwerpen.
Antwerpen lijkt me de beste oplossing qua ligging. Ikzelf woon in Westerlo, provincie Antwerpen. Maar ik heb al veel lof gehoord en gelezen over Sint-Lucas Gent, maar dit is weliswaar twee uur onderweg met trein etc. Nu heb ik enkele vragen i.v.m. deze scholen en de richting 'Grafisch Ontwerp':

1. Zijn er Scholieren die ervaring hebben met deze richting en/of scholen?

2. Is het mogelijk om een lessenrooster door gestuurd te krijgen of mij te vertellen welke vakken me allemaal te wachten staat? (bv. Drukken; dit las ik bij de introductie op de site van Sint-Lucas Antwerpen, maar vond er niets van terug op de site van Sint-Lucas Gent..)

3. Moet ik me echt richten op de school, of maakt het niet uit of ik nu in Sint-Lucas Antwerpen of Gent zit? (Ik heb namelijk al een kot in Leuven, een heel degelijk trouwens, en ik ben bereid deze op te zeggen en een nieuw te zoeken..)

4. Moet ik artistiek aangelegd zijn of voorkennis hebben van enige kunst of dergelijke?

5. Misschien een extraatje; Zijn er mensen die ervaring hebben met de toelatingsexamens? Hoe ervaarden jullie deze en wat moest je doen?

Deze beslissing is zeer belangrijk voor mijn studiepunten dit jaar, relatie met mijn ouders, toekomstige carrière ..

Alvast bedankt, en hopelijk krijg ik snel response; Ik heb niet zo veel tijd meer vrees ik..

Mvg,

Cbramz

EDIT: Ik ben ook totaal niet op de hoogte van alles wat met 'Studierichting veranderen' te maken heeft; Zijn er richtingen waar dit niet kan (veranderen na 1ste Semester) of is dit bij elke richting mogelijk?
Excuseer me voor de zovele vragen, maar ik zit echt met de handen in het haar..

Laatst gewijzigd op 06-01-2012 om 12:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2012, 12:28
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:

Ik kan niet alle vragen beantwoorden dus heb ik er ff wat weggehaald

4. Moet ik artistiek aangelegd zijn of voorkennis hebben van enige kunst of dergelijke?
verstand in de zin van kunstwerken en kunstenaars valt volgens mij wel mee, maar het is zeker wel handig als je al goed bent in tekenen en creatief bent.

5. Misschien een extraatje; Zijn er mensen die ervaring hebben met de toelatingsexamens? Hoe ervaarden jullie deze en wat moest je doen?
Ik heb zelf toelating gedaan bij SintLucas Boxtel, en ik ben door de eerste ronde, wij moesten een collage maken en een vragenlijst invullen, en een cadeauverpakking voor een peer maken, kans is groot dat t in belgie anders is, maar een vragenlijst/intervieuw of gesprek zul je altijd wel krijgen, net als dat je je portfolio moet laten zien

Deze beslissing is zeer belangrijk voor mijn studiepunten dit jaar, relatie met mijn ouders, toekomstige carrière ..

Alvast bedankt, en hopelijk krijg ik snel response; Ik heb niet zo veel tijd meer vrees ik..

Mvg,

Cbramz

EDIT: Ik ben ook totaal niet op de hoogte van alles wat met 'Studierichting veranderen' te maken heeft; Zijn er richtingen waar dit niet kan (veranderen na 1ste Semester) of is dit bij elke richting mogelijk?
Excuseer me voor de zovele vragen, maar ik zit echt met de handen in het haar..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 12:35
Cbramz
Cbramz is offline
Bedankt voor de reactie!

Citaat:
verstand in de zin van kunstwerken en kunstenaars valt volgens mij wel mee, maar het is zeker wel handig als je al goed bent in tekenen en creatief bent.
Ik heb altijd al graag willen tekenen en heb er (al zeg ik het zelf..) een klein beetje aanleg voor. Dus op dat vlak zal ik me al zeker geen zorge hoeven te maken denk ik..

Citaat:
Ik heb zelf toelating gedaan bij SintLucas Boxtel
Was dit voor de richting Grafisch Ontwerp?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 15:10
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
dat is wel de richting die ik uiteindelijk wil gaan doen ja, maar in Boxtel krijg je een algemene toelating aangezien je daar in het eerste jaar nog alle vakken krijgt en daarna pas een richting moet gaan kiezen, het eerste jaar is daar een soort van orientatie jaar voor de richtingen die ze daar aanbieden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten