Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2012, 20:28
manonn01
manonn01 is offline
Hey mensen,

Hoe staan jullie tegenover een groot leeftijdsverschil in een relatie?
Ik ben 16 en binnenkort ga ik daten met een jongen van 22. Hij twijfelt heel erg over het leeftijdsverschil van 6 jaar, maar aan de andere kant voelt het wel heel goed. We hebben echt goede gesprekken en we zitten qua denkniveau wel op één lijn. Soms hebben we het wel eens over de toekomst, maar toch hoor ik continu die twijfel, omdat hij mij zo jong vindt. Hij zegt wel dat ie het belangrijker vindt hoe iemand is enzo, maar toch ben ik echt bang dat hij op het laatste moment alsnog zegt van 'nee sorry.... je bent echt veel te jong...'
Hoe kan ik hem overtuigen, want ik denk echt dat wij iets moois kunnen hebben.
En hoe zou je het zelf vinden als je een oudere/jongere vriend/vriendin hebt?

X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2012, 20:40
Lente
Lente is offline
hoe ken je hem?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 20:48
manonn01
manonn01 is offline
Citaat:
hoe ken je hem?
verklaar me niet meteen voor gek, maar via internet. Nu krijg ik wss gelijk reacties dat ik hem niet moet vertrouwen, dat het een pedo is blabla... maar mn broertje heeft hem een x gezien in een discotheek op een teenage party, waar hij werkt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 20:57
melody95
melody95 is offline
Op zich is het niet zo super erg.. maar het zou wel op sommige punten moeilijk kunnen worden omdat hij al een stuk ouder is. Er zijn er ook best die een goede relatie hebben met zo'n leeftijdsverschil. Het ligt eraan hoe jullie daar tegenover staan denk ik
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 21:31
Verwijderd
Ik zou eerst de zoekfunctie gebruiken, want er zijn al heel wat topics over leeftijdsverschillen geweest. Daar haal je misschien al wat tips uit.

Persoonlijk kan ik er niet veel over zeggen. Ik zou willen zeggen dat ik het vreemd vind dat een jongen van 22 interesse heeft in een 16-jarige, maar ik heb zelf een relatie gehad met een jongen die 9 jaar jonger was. Nou ja... relatie. Eigenlijk liep het van geen kant.

Ik zou in ieder geval voorzichtig zijn, ook al heeft je broer hem een keer gezien.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 21:59
Verwijderd
Citaat:

Ik zou in ieder geval voorzichtig zijn, ook al heeft je broer hem een keer gezien.
Voor wat? Als hij haar wilde gangrapen had hij het heus niet gehad over dat hij haar misschien te jong vindt ofzo.

Dat terzijde, ik kan me niet voorstellen dat je als dude van 22 interesse hebt in een meisje van 16, maakt niet uit hoe 'volwassen ze zijn voor hun leeftijd'. Of ik heb gewoon nog niet mijn perfecte-16-jarige-jailbait-chick ontmoet.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 22:16
art4live
art4live is offline
mss moet je langer zoeken xD

Ot: wat denk je dat er uiteindelijk van de relatie gaat worden? na een tijdje word het leeftijdsverschil steeds duidelijker en belangrijker en is meestal ook een reden waarom het dan snel uit gaat.
Oud 08-01-2012, 22:29
Verwijderd
Citaat:
mss moet je langer zoeken xD

Ot: wat denk je dat er uiteindelijk van de relatie gaat worden? na een tijdje word het leeftijdsverschil steeds duidelijker en belangrijker en is meestal ook een reden waarom het dan snel uit gaat.
Hoezo wordt het verschil steeds duidelijker en belangrijker? Ik vind het verschil tussen 16 en 22 gevoelsmatig groter dan tussen bv 20 en 26 of 25 en 31, het lijkt mij juist dat het steeds minder een rol gaat spelen (bij 90 en 96 klinkt het al helemaal als een klein verschil ).

Tja, ik vind het zelf geen groot verschil, maar of het gaat werken hangt natuurlijk van veel meer af dan alleen de leeftijden. Als het klikt, waarom dan niet proberen? Zolang je maar nuchter blijft en geen dingen doet die je niet wil (en dat geldt ook voor jongens die wel van je eigen leeftijd zijn).
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 22:45
art4live
art4live is offline
nee maar dan praat je als langer dan maanden. Je moet eerst over zo'n drempel heen denk ik. Dat die jongen van 22 bv al wss in zijn studie zit of aan het werken is terwijl zij nog op de middelbare zit. Hij woont misschien al op zichzelf en zij is nog volwassen aan het worden dat bedoel ik. Als de grote roze wolk een beetje voorbij is

Maar wat Andijvie zegt over dat het daarna steeds kleiner word sluit ik me bij aan maar je moet naar mijn mening nog wel een drempeltje met zijn 2en over.
Oud 09-01-2012, 20:50
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Hoezo wordt het verschil steeds duidelijker en belangrijker? Ik vind het verschil tussen 16 en 22 gevoelsmatig groter dan tussen bv 20 en 26 of 25 en 31, het lijkt mij juist dat het steeds minder een rol gaat spelen (bij 90 en 96 klinkt het al helemaal als een klein verschil ).

Tja, ik vind het zelf geen groot verschil, maar of het gaat werken hangt natuurlijk van veel meer af dan alleen de leeftijden. Als het klikt, waarom dan niet proberen? Zolang je maar nuchter blijft en geen dingen doet die je niet wil (en dat geldt ook voor jongens die wel van je eigen leeftijd zijn).
mee eens...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 19:13
just_my92
just_my92 is offline
Bekend verhaal.
Ik ben 19 en me vriend is 33. Leeftijd speeld geen rol in een relatie. zolang jullie beide er maar voor de volle 100% erachter staan. en je ouders moeten er natuurlijk ook mee kunnen leven. De meeste 22 jarige jongens zijn de stoere fase wel voorbij, de meeste zijn echt wel volwassen en duiken echt niet snel het bed in, gezien het feit dat de meeste jongens onder de 20 dat wel doen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 11:23
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Bekend verhaal.
Ik ben 19 en me vriend is 33. Leeftijd speeld geen rol in een relatie. zolang jullie beide er maar voor de volle 100% erachter staan. en je ouders moeten er natuurlijk ook mee kunnen leven. De meeste 22 jarige jongens zijn de stoere fase wel voorbij, de meeste zijn echt wel volwassen en duiken echt niet snel het bed in, gezien het feit dat de meeste jongens onder de 20 dat wel doen.
Pardon? Mannen van boven de twintig willen geen seks?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 11:24
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
ik wilde net zeggen! Ook na de 20 willen we heus sex hoor
Oud 11-01-2012, 14:33
art4live
art4live is offline
werd al bijna beetje bang what's gonna happen to me in half a year!!!
Oud 11-01-2012, 15:00
Verwijderd
Boven de twintig is seks toch vies

Het lijkt me dat de gemiddelde zestienjarige en de gemiddelde tweeëntwintigjarige elkaar weinig te melden hebben, maar aan de andere kant zijn er genoeg jongens van tweeëntwintig die mentaal de zestien nog niet gepasseerd zijn. Ik zou alleen geen relatie willen hebben met zo'n jongen. Daarentegen denken alle zestienjarige meisjes dat ze "voor lopen", maar gezien het feit dat ze het allemaal denken, betekent dat vooral dat ze allemaal lekker op schema zitten.

Hoe dan ook, ik vond op m'n zestiende jongens van tweeëntwintig maar vies en oud (en harig, brr), en op mijn tweeëntwintigste vond ik zestienjarigen echt kinderen. Maar dat ben ik. Als jullie willen batsen, moet je het vooral doen. Je bent immers zestien.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 16:00
Verwijderd
Op m'n 22ste vond ik jongens van 22 ook maar jochies, stiekem
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 16:49
just_my92
just_my92 is offline
Citaat:
lees eerst eens goed. er staat toch echt *de meeste zijn echt wel volwassen en duiken echt niet snel het bed in, gezien het feit dat de meeste jongens onder de 20 dat wel doen.* ik zie nergens waar staat dat boven de twintig geen seks willen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 17:03
Zeepje
Zeepje is offline
16 en 22 lijkt me een ongezond verschil.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 11:12
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
16 en 22 lijkt me een ongezond verschil.
het lijkt me ook, aangezien je in een andere levensfase zit, en je elkaar (na een tijdje ) niet veel meer te zeggen hebt. Omdat je met andere dingen bezig bent...
maar als je denkt dat het wel goed zit, en wel kan. ach je kan het altijd proberen
Oud 12-01-2012, 11:33
Verwijderd
Citaat:
het lijkt me ook, aangezien je in een andere levensfase zit, en je elkaar (na een tijdje ) niet veel meer te zeggen hebt. Omdat je met andere dingen bezig bent...
maar als je denkt dat het wel goed zit, en wel kan. ach je kan het altijd proberen
Misschien heb je elkaar júist wel van alles te vertellen omdat je in andere levensfases zit? Het lijkt me maar saai als je bv bij elkaar op school zit of collega's bent en precies dezelfde interesses hebt, dan hoor je nooit eens een nieuw verhaal, want je was er zelf bij of hebt het al van een klasgenoot/collega gehoord
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 11:37
Verwijderd
Het is niet zozeer een kwestie van elkaar iets vertellen. Meisjes van 16 zorgen, als je zelf boven de 20 bent, uitsluitend voor hoofdpijn. Geen goede basis voor een relatie.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 11:43
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Misschien heb je elkaar júist wel van alles te vertellen omdat je in andere levensfases zit? Het lijkt me maar saai als je bv bij elkaar op school zit of collega's bent en precies dezelfde interesses hebt, dan hoor je nooit eens een nieuw verhaal, want je was er zelf bij of hebt het al van een klasgenoot/collega gehoord
Daar heb je een punt, maar in mijn persoonlijke ervaring is het bij mij zo dat als ik een vriendin had die een stuk jonger was, zij vaak (logisch)kinderachtig reageerde op een discussie, of tja weet niet. Is gewoon niet zo aan mij besteed !
Oud 12-01-2012, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je een punt, maar in mijn persoonlijke ervaring is het bij mij zo dat als ik een vriendin had die een stuk jonger was, zij vaak (logisch)kinderachtig reageerde op een discussie, of tja weet niet. Is gewoon niet zo aan mij besteed !
Dat snap ik volledig
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 12:35
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Dat snap ik volledig
jej!
Reageren

Regels voor berichten