Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2011, 16:31
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 11-01-2012 om 21:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2011, 19:02
freyk
freyk is offline
Wat jij wil kan niet, want verwijderde bestanden kan men met speciale software weer terughalen.

Als ik jou was, zou ik hem even langs brengen bij de buurtnerd. Die kan op zoek gaan naar eventuele verborgen partities om vanaf daar windows-image te backuppen, de boel te nulformateren en dan mbv de image windows weer te installeren.
Oud 19-10-2011, 20:54
M@rco
M@rco is offline
Als je 'm helemaal leeg wil maken kun je zoiets gebruiken:

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Ik durf alleen niet te zeggen of het wel je recovery-partitie met rust kan laten.
Oud 31-10-2011, 11:39
Bilson
Bilson is offline
Het is wetenschappelijk getest en bewezen dat harde schijven en andere opslag media niet 'leeg' te krijgen zijn !
De data die er op staat kan "virtueel" gewist worden maar is ALTIJD terug te halen zolang deze "media" niet fisiek beschadigd is, m.a.w. plet je harde schijf met een zware hamer of onder een pletwals dan pas kan niemand jouw date terug vinden.
En nee ... zelfs met industrieële magneten is dit niet mogenlijk, om je data voor anderen te beschermen kan dit enkel maar door je schijfje zwaar te beschadigen.
Als je dit niet geloofd moet je maar eens naar discovery channel kijken of naar mythbusters.
Natuurlijk zal dit voor een 'leek' helemaal niet nodig zijn, niemand is geintereseert in jouw data of deze persoon moet een perfje zijn of een nerd die jouw schijfje als proefprojektje gebruikt om zijn kunnen te testen.
Heb je echt data staan die jou schade kan toebrengen als je denkt dat de koper dit zou kunnen dan raad ik je aan je schijfje er uit te halen en de volgende keer die 'naakt fotos' van jezelf niet meer op je harde schijf te zetten hehehe.
Als je denkt dat al dit 'bs' is en ik maar uit men nek zet te lllln, wel ik heb 2 jaartjes geleden een studentinnetje haar thesis gered toen ze haar laptopje terug kreeg van de " computerwinkel " daar hadden ze nml voor een stomme hardware fout doodleuk haar schijfje genulld en gewoon winxp home er terug op geinstalled.
Met Magic recovery had ik niet alleen haar thesis terug maar 98% van alle data die er voordien opstond.
Er bestaat zelfs gratis software die zich specifiek op bepaalde data richten om terug te halen zoals foto's, muziek, enz.....
ik heb genoeg gezegd ik ga nu zwijgen zei de indiaan
greetz
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 13:03
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Je kan ook een image van windows downloaden daarmee je laptop installeren, als je gewoon je serienummer intoets wat je gekocht hebt is dit gewoon legaal.
Maar zoals al eerder gezegd valt de data terug te halen.
Als het echt om gevoelige informatie gaat zou ik die laptop verkopen zonder harde schijf, of zelf eventueel er een nieuwe inzetten.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 16:32
Verwijderd
Er zijn manieren van secure file deletion. Je moet dan een programma hebben (Secure Eraser of Recuva) waarmee data wordt overgeschreven. File recovery wordt dan moeilijk, maar de kans dat weggegooide bestanden nooit teruggevonden kunnen worden kun je inderdaad nooit helemaal uitsluiten. Alhoewel als je het goed doet alleen geheime diensten nog (delen van) bestanden terug kunnen vinden.

Maar ik sluit me aan bij wat er eerder is gezegd: als je de kans wil uitsluiten dat iemand bestanden van je oude harde schijf kan achterhalen, dan moet je de harde schijf niet verkopen maar kapot maken. Succes.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Wat jij wil kan niet, want verwijderde bestanden kan men met speciale software weer terughalen.

Als ik jou was, zou ik hem even langs brengen bij de buurtnerd. Die kan op zoek gaan naar eventuele verborgen partities om vanaf daar windows-image te backuppen, de boel te nulformateren en dan mbv de image windows weer te installeren.
Fout fout fout! Bestanden zijn niet te achterhalen als je het 35x overschrijft. Uitgevonden door dr. Guttman zo uit mn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Fout fout fout! Bestanden zijn niet te achterhalen als je het 35x overschrijft. Uitgevonden door dr. Guttman zo uit mn hoofd.
Als, er zijn niet veel programma's die dit standaard doen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Het is wetenschappelijk getest en bewezen dat harde schijven en andere opslag media niet 'leeg' te krijgen zijn !
Hier klopt geen hol van. Het is wetenschappelijk bewezen dat je media dusdanig kan wissen dat er niets meer terug te halen is door bijvoorbeeld alle data een keer of 30 afwisselend met 1'tjes en 0'etjes te overschrijven. Dan blijft er geen restmagnetisme meer over. De vraag is of dat nodig is. Na zeven keer overschrijven kan de gewone consument al geen data meer terughalen en moet de HDD naar een laboratorium. Tenzij je criminele activiteiten hebt uitgevoerd met die computer is het trouwens niet nodig om er zoveel moeite in te steken die schijf echt leeg te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Als, er zijn niet veel programma's die dit standaard doen.
Bijv; bij Ccleaner kun je dat instellen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik, hoeveel meer programma's kan jij noemen zonder te googelen?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 19:09
Verwijderd
Tune up safe eraser van tuneup utilities

je bent trouwens wel slim voor een 14-jarige

Laatst gewijzigd op 19-11-2011 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 20:33
Verwijderd
Citaat:
De Guthmann methode ja, maar de beste meneer Guthmann heeft zelf gezegd dat ook na deze methode bestanden nog zijn te achterhalen. Je kunt bestanden nooit helemaal van een harde schijf wissen. Dus of accepteren dat er een theoretische kans bestaat dat bestanden worden achterhaald of je harde schijf kapot maken.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 20:37
Verwijderd
Citaat:
CCleaner wist alleen bestanden die je nog niet op een andere manier (bijv. via de prullenbak op je bureaublad) hebt gewist. Bestanden die al zijn "verwijderd" op een onveilige manier en dus nog op je HDD staan worden niet door CCleaner verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 21:28
Verwijderd
Citaat:
CCleaner wist alleen bestanden die je nog niet op een andere manier (bijv. via de prullenbak op je bureaublad) hebt gewist. Bestanden die al zijn "verwijderd" op een onveilige manier en dus nog op je HDD staan worden niet door CCleaner verwijderd.
Je kan ook de lege ruimte overschrijven met Ccleaner.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Je kan ook de lege ruimte overschrijven met Ccleaner.
Dan moet je bij "Geavanceerd" "Wis vrije ruimte" aanvinken neem ik aan?

Kan dat schadelijk zijn voor je laptop / pc?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 13:51
Verwijderd
Alleen als je een SSD hebt omdat die er niet van houden heel vaak beschreven te worden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Alleen als je een SSD hebt omdat die er niet van houden heel vaak beschreven te worden.
Ik heb een laptop van Sony VAIO met een gewone harde schijf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten