![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Degenen die testen zitten er ook niet op te wachten dat er iets misgaat. Zoals ik al zei, er wordt gigantisch veel geld in een nieuw geneesmiddel gepompt, als jij gevolgen hebt, hebben zij dat ook. Geld kwijt, ontzettend veel media-aandacht, dag onderneming. De betrokken overheidsinstanties zitten er ook niet op te wachten dat er iets misgaat. Er zijn onnoemelijk veel regeltjes en controleboards met experts etc. Voordat een middel op een mens getest wordt, is het al in een jarenlange procedure verwikkeld qua tests. |
![]() |
|
Maar zelfs de medicijnen die je in het ziekenhuis krijgt en die al volledig getest zijn, hebben ontzettend nare bijwerkingen. Ik zou echt niet zomaar als ik gezond was antibiotica nemen, ik word er vreselijk ziek van. Het is niet alsof medicijnen alleen maar iets goeds zijn voor je lichaam, zeker niet voor een gezond lichaam.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Huisgenoot van mij heeft het ook gedaan. Alleen gingen ze bij hem zijn haar verven, het daarna eraf halen en moest ie nog 2 keer bloed en urine laten testen.
Hij heeft daar toen wel 2000 euro voor gekregen volgens mij. En een koelkast, maar goed ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder sluit ik me volledig aan bij Lusi. Er wordt vaak gedacht dat het heel risicovolle testen zijn, maar de medicijnen of producten die ze testen, zijn al onnoemelijk vaak getst in andere settings en dus is vaak ook wel redelijk bekend wat voor bijwerkingen men kan verwachten. Het is echt de laatste fase van het onderzoek. Ik zou er zelf overigens niet aan mee doen ![]() |
![]() |
|
![]() Ter info ![]() In europa hebben wij bijvoorbeeld voor het goedkeuren van nieuwe geneesmiddelen de EMEA en in NL het College ter Beoordelingen Geneesmiddelen, en daarnaast nog verschrikkelijk veel commissie en organisaties die toezien op farmaceutisch onderzoek (inclusief ethische kwesties). Oftewel, meedoen is mijn inziens relatief veilig, alleen ben je nooit zeker van de lange termijn effecten van dergelijke medicatie (maar dat weten patienten zelf ook nooit zeker).
Laatst gewijzigd op 17-01-2012 om 14:08. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je het zo gaat draaien, kan een gezond persoon prima een hoop te winnen hebben hierbij. Maatschappij in het algemeen, wellicht familie en vrienden die wél aan parkinson lijden, etc. En aangezien medicijntesting heel wat tijd in beslag neemt, wellicht de gezonde persoon in de toekomst ook.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zeg niet dat de risico's te verwaarlozen zijn, ik geef aan dat iedereen zijn eigen overweging kan maken of ie het doet, je wordt er netjes voor betaald en daarmee vind ik het ook geen probleem eraan deel te nemen. Er is ook nog weinig bekend over de langetermijneffecten van een hoop stoffen die sowieso al verkrijgbaar zijn of gebruikt worden, maar geen geneesmiddel zijn.
Anyway ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 17-01-2012 om 20:19. Reden: zin liep niet.. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Zou jij het doen? Vamp. | 500 | 18-04-2010 21:54 | |
De Kantine |
Dan saai ik het wel weer... #916 Verwijderd | 500 | 17-03-2010 00:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Testresulaten Geel | 23 | 30-10-2009 17:28 | |
mensen als proefkonijnen?????? michalina | 66 | 17-04-2008 09:16 | |
Psychologie |
Het grote lucht je hart topic nummer 93!! Verwijderd | 492 | 13-04-2007 13:59 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |