Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2012, 12:42
Lokeroin
Lokeroin is offline
Hey, ik zit met een situatie waar ik het moeilijk mee heb. Is vriendschap dan echt een ilusie? Wat is er aan de hand: Ik heb (als jongen) een meisje leren kennen en in een tijdsbestek van 3 maanden is onze vriendschap uitgegroeid tot lieve goede echte vrienden. Dat is ook uitgesproken tussen ons. Ik wil echter benadrukken dat er geen verliefdheid of zo speelt. Het gaat om pure vriendschap. Maar nu sinds de jaarwisseling doet ze ontzettend koel. Als ik met haar wil praten reageert ze: heel even want ik heb geen tijd. Voorheen praten we wel een uur. Als ik SMS dan krijg ik pas laat een SMSje terug en de inhoud van zo'n SMS van haar is dan ook zakelijk en koel. Voorheen SMSden we soms wel tot diep in de nacht.
Ik weet me hier geen raad mee. Ik voel me zo aan de kant gezet. Ik heb haar een keer rechtuit gevraagd wat er aan de hand is en ik kreeg alleen een koel antwoord van "er is niks" en toen draaide ze zich om en liep weg. Nogmaals ik voel me zo aan de kant gezet en afgewezen als vriend. Er heeft echt niets voorgevallen tussen ons: Ik snap gewoon niet die ommekeer? Of zou er toch iets zijn op het gebied van verliefdheid? Ik kan me dat niet voorstellen want ze heeft al een keer aangegeven dat ze op een bepaald type jongen valt en daar voldoe ik totaal niet aan. Bovendien heb ik een relatie (en dat weet ze) en zij niet. WIe kan mij hierin raad geven? Voordat jullie nu vragen: wat wil je zelf: Nou ik wil gewoon een echte goede vriend zijn waarop ze kan vertrouwen en waaraan ze alles kwijt kan, haar hart luchten etc etc. Eigenlijk wil ik dat het weer is zoals het was. Ik wist niet dat een (verbroken?) vriendschap net zo rot voelde als een relatiebreuk of iets dergelijks.......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2012, 12:44
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Gewoon vertellen dat jij het gevoel hebt dat er toch wat aan de hand is , Meisjes die zeggen vaak dat er niks is maar dat er toch een heleboel speelt. Probeer met haar te praten in de hoop dat ze toch loskomt en verteld dat er iets is.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 12:45
Dasherman
Dasherman is offline
Dat is inderdaad heel rot, maar volgens mij is er niet veel aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 12:47
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Jawel juist wel , als je er echt mee zit moet je haar ermee confronteren en haar vertellen dat het jouw dwarszit. Als ik jou was zal ik het er niet bij laten zitten en altijd met de vraag blijven zitten wat er nou aan de hand was. Je moet haar bellen ofzo en het haar vertellen , wie weet speelt er wel wat. Of ze is verliefd op je geworden en ze weet dat je al een vriendin hebt dus vind dat heel rot en doet daarom zo kortaf , er kan echt van alles spelen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 12:49
Dasherman
Dasherman is offline
Jij wint. *surrenders*
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 13:58
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik kan er niet heel veel uit concluderen, maar het zou best wel kunnen dat zij je toch als meer zag dan alleen een vriend en ze nu besloten heeft dat ze beter niet te dichtbij je kan blijven als jij al een vriendin hebt en niet dezelfde gevoelens voor haar hebt. Je zult het toch echt aan haar moeten vragen.
Oud 15-01-2012, 14:00
sanni
sanni is offline
Citaat:
Jawel juist wel , als je er echt mee zit moet je haar ermee confronteren en haar vertellen dat het jouw dwarszit. Als ik jou was zal ik het er niet bij laten zitten en altijd met de vraag blijven zitten wat er nou aan de hand was. Je moet haar bellen ofzo en het haar vertellen , wie weet speelt er wel wat. Of ze is verliefd op je geworden en ze weet dat je al een vriendin hebt dus vind dat heel rot en doet daarom zo kortaf , er kan echt van alles spelen.
Dude echt, als iemand mij een keer een vraag zou stellen en mijn antwoord is niks. En daarna nog 5 keer diezelfde vraag gaat stellen dan is er een grote kans dat het echt helemaal nooit meer goed komt.

OT: geef haar wat rust, "negeer" haar desnoods een tijdje. Laat haar beseffen dat ze je mist als vriend. Als ze jou ook echt ziet als vriend, gaat ze je missen en neemt vanzelf contact op. Doet ze dit niet dan is het heel vervelend maar ben je beter af zonder haar.
Oud 15-01-2012, 14:08
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Sanni serieus , je hebt wel veel commentaar op mijn tips. Wat wil je anders doen? met de vraag blijven wat er nou aan de hand is? Ik laat het er niet bij en vraag het haar wel. en wie zegt dat het 5 keer word gevraagd? 1 keer en als ze dan niks zegt dan zeg je ik laat je wel met rust ofzo. Je kunt het beter toch proberen en als het niet lukt dan geef je d'r rust.
niet meteen opgeven.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 14:14
sanni
sanni is offline
Hij heeft haar toch gevraagd wat er was daarop zei ze dat er niks was, dat geeft toch al aan dat ze het er niet over wil hebben. Wie zegt dat hij het op moet geven? Het enige wat ik bedoelde was dat iemand rust geven soms beter werkt dan er achter aan blijven gaan.
Oud 15-01-2012, 14:49
Cherry Springs
Ik vind het altijd heel kinderachtig als mensen duidelijk laten merken dat er iets is en vervolgens zeggen dat er niks is. Ze zal zelf ook wel doorhebben dat hun verhouding opeens anders is geworden en daar zal toch wel een reden voor zijn. Het gaat die jongen net zo veel aan als haarzelf, dus ik vind dat die jongen best wel wat druk mag uit proberen te oefenen om los te krijgen wat er is. Die jongen zou bijvoorbeeld kunnen laten weten hoe naar hij het vindt dat ze zo weinig contact hebben en dat hij graag zou weten waar dat door komt zo opeens. Dat meisje zou het gewoon moeten zeggen, vind ik, of op z'n minst gewoon vertellen dat ze hem niet wil spreken of iets in die richting. Ik zou zelf daadwerkelijk boos op haar worden. Is misschien voor dat meisje niet leuk, maar dan moet ze maar normaal doen ofzo.
Oud 15-01-2012, 15:22
Verwijderd
Kennen jouw vriendin en zij elkaar?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 15:51
Verwijderd
Vriendschap is zeker niet een illusie, maar misschien was déze vriendschap dat wel. En een vriendschap die over is, dat kan inderdaad ook een vorm van liefdesverdriet veroorzaken!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 16:08
Lokeroin
Lokeroin is offline
Wow, zoveel reacties in zo'n korte tijd had ik niet verwacht! Dank jullie allen. Ik moet zeggen dat ik nijg naar wat Sanni schrijft: ze zegt dat er niets is en ik voel ook aan dat ik niet moet blijven vragen, dus even rust geven. Maar langzaamaan bekruipt me toch het gevoel dat ze meer wil dan vriendschap. Bv om 2 minuten over 12 op oudjaarsavond kreeg ik een smsje van haar met gelukkig nieuwjaar. Op zich natuurlijk onschuldig maar met meer dan 200 facebook vrienden, ben ik dan de eerste waaraan ze denkt om 2 over 12? Hmmm wat ook opvalt (nu moet ik zeggen) is dat ze het kapsel van mijn vriendin immiteert. Mijn vriendin draagt de haren los, in een staart en in een knotje. Sinds enkele weken kopieert ze het kapsel waarbij opvalt dat ze opeens ook een knotje maakt. Heeft ze nooit eerder gedaan..... Maar van de andere kant, ik voldoe absoluut niet aan haar smaak zoals ze dat al eens beschreven heeft. En ik kan het niet genoeg zeggen, maar meer als vriendschap zit er van mijn kant niet in. Ik zit alleen met dat rotte gevoel dat is ontstaan......
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 17:55
Lokeroin
Lokeroin is offline
Even een update: ik kreeg na mijn laatste bericht hier een smsje van haar, met de vraag: hey, hoe gaat het met je?
Ik heb daarop gesmst: goed, voel me alleen wat verdrietig. (ik heb niet gesmst dat dat op onze vriendschap sloeg). Vervolgens 25 minuten niets van haar gehoord en toen smste ze: "hebben we allemaal toch wel eens, toch?". Nou ja zeg, wat een antwoord!! Voorheen zou ze gevraagd hebben "wat is er dan aan de hand?"
Ik denk, laat ik het voor nu maar even zitten, dus ik sms haar: "heb je een leuke dag gehad?" Weer 10 minuten niets en toen een smsje met de tekst: "je bent me aan het verstikken, ik heb geen zin om berichtjes te sturen"
Nou ja zeg? Zij begint toch met dat smsje vandaag..... Ik denk (en voel) dat ik er een punt achter moet zetten. Dit is geen vriendschap meer. Doet pijn tot in het hart maar het is niet anders..........
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:22
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Dan zeg je heel beleefd ; Sorry maar de manier hoe ik onze vriendschap had ervaren was voorheen veel beter. Nu doe je heel bot elke keer en je vraagt ook niet eens waarom ik mij verdrietig voel. Doei.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:27
Verwijderd
Waarom een punt achter dit zetten? Jullie hebben een leuke tijd gehad, jullie waren/zijn beste vrienden.. Ik denk dat ze verliefd op je geworden is, en dat ze daarom afstandig doet, omdat ze zichzelf geen pijn wil doen, want jij hebt immers een vriendin. Het verliefd zijn verklaart dan ook waarom ze jouw vriendin haar kapsel gaat imiteren, meisjes gaan rare dingen doen wat betreft liefde en jongens, wat soms best schattig kan zijn.

Ik heb ook een beste vriendin, die op den duur ook verliefd op mij is geworden, maar ik heb een vriendin, en dat weet ze. Ze heeft me zelfs geholpen. Maar we hebben al heel veel ruzie gehad daarover.

Als ik jou was zou ik nog even wachten met er een punt achter zetten, en gewoon met haar gaan praten, van wat er nou precies aan de hand is. En zoals Bureaustoel al zei; Meisjes zeggen vaak dat er niks is, wanneer er wel degelijk iets aan de hand is. Er een punt achter zetten, kun je altijd nog overwegen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:29
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Nouja als je er géén punt achter zet dan mag je haar op z'n minst wel confronteren met het feit dat ze telkens heel erg bot doet alsof het haar geen moer kan schelen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Kennen jouw vriendin en zij elkaar?
Ik denk van wel, want zijn beste vriendin imiteert zijn vriendin haar kapsel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Nouja als je er géén punt achter zet dan mag je haar op z'n minst wel confronteren met het feit dat ze telkens heel erg bot doet alsof het haar geen moer kan schelen.
Dit dus.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:38
Verwijderd
Ik zou er geen vriendschap meer mee willen en al helemaal niet als ze het kapsel van je vriendin gaat imiteren. Stop je energie niet meer in haar maar in je vriendin en zeg dat je deze vriendschap niet meer op prijs stelt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:47
Lokeroin
Lokeroin is offline
Dit is echt een geweldig forum. Dank jullie allen voor de antwoorden. Ik denk dat ik even niets doe. Ik voel me zo ontzettend rot na dat laatste SMSje van haar. (en dat alleen maar voor een vriendschap....) Eigenlijk zegt ze: laat me met rust. En dat is wat ik ga doen. Ik respecteer en accepteer de situatie alhoewel het sucks. Afdwingen in deze situatie is niet goed. Zij mag immers zeggen en doen wat ze wil. Dat ze me daar erg mee kwetst is nu eenmaal zo. Maar ik hoop echt niet dat ze verliefd op me is en al helemaal niet (als ze het wel is) dat ze het tegen me zegt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:51
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Iedereen op het forum heeft een andere mening en geef je dus andere tips. Toch zul jij zelf de beslissing moeten nemen en de beslissing die jij maakt is de beste. Ik wens je het allerbeste met de band tussen haar , Wij zullen helemaal achter jou beslissing staan of je het contact nou verbreekt of dat je het beter probeert te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Zij mag immers zeggen en doen wat ze wil.
Geldt dit ook niet voor jou? Je zegt het nou alsof jij het niet bij haar mag doen, en zij wel bij jou. Dit vind ik dus echt onterecht, zij mag jou toch geen pijn doen? Wat ik nou dus wel zie.. Zij moet toch ook eens rekening gaan houden met andermans gevoelens, en niet egoïstisch blijven doen. Wat mij betreft kon ze de pot op, en dat had ik haar ook duidelijk gemaakt, en goed ook. Het hoeft niet uit te lopen op een ruzie, maar als haar bedoeling is jouw pijn te doen, omdat ze egoïstisch bezig is, kan ze krijgen wat ze wil.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:59
Lokeroin
Lokeroin is offline
Je hebt gelijk ik mag ook zeggen en doen wat ik wil, maar soms is het verstandiger om net juist iets niet te zeggen of te doen. En dit is zo'n situatie.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 19:08
Verwijderd
Wat vindt je vriendin er van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2012, 19:17
Lokeroin
Lokeroin is offline
Mijn vriendin vindt het erg voor mij niet voor haar. Mijn vriendin laat me vrij in de keuze omdat ze weet dat van mijn kant uit toch niet meer speelt dan vriendschap. Ze vindt het wel een beetje freaky dat ze haar kapsel imiteert.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 19:40
Cherry Springs
Wat een naar mens, zeg. Vervelend voor je, maar soms slaan mensen zomaar opeens om en dan kun je er niets meer aan doen en kun je ze maar beter laten. Wel fijn dat je vriendin je goed vertrouwt enzo.

En jeetje, ik raak heel erg in de war van al jullie leden zonder avatar, ik kan jullie zo niet uit elkaar houden als ik even snel doorscroll. Maar dat geheel terzijde.
Oud 15-01-2012, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gelijk ik mag ook zeggen en doen wat ik wil, maar soms is het verstandiger om net juist iets niet te zeggen of te doen. En dit is zo'n situatie.
Maar dit is ook zo'n situatie waarin je een beetje over je heen laat lopen. En waarschijnlijk gaat je school hier ook onder lijden, dat moet helemaal niet mogen. Zeg haar gewoon de waarheid, dus waar ze mee bezig is, en wat het met jou doet. En wat ze van jou verwacht te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 10:25
Volk
Volk is offline
Citaat:
Maar dit is ook zo'n situatie waarin je een beetje over je heen laat lopen. En waarschijnlijk gaat je school hier ook onder lijden, dat moet helemaal niet mogen. Zeg haar gewoon de waarheid, dus waar ze mee bezig is, en wat het met jou doet. En wat ze van jou verwacht te doen.
Ik vind niet dat hij over zich heen laat lopen. Hij geeft haar de tijd en ruimte om zelf te beslissen wat ze nou echt wil. In de tussentijd gaat hij gewoon verder met zijn leven. En hoe kom je erbij dat zijn school eronder gaat lijden? Zijn daar aanwijzingen voor?

En een knotje doen vind ik niet meteen na-apen, aangezien driekwart van de vrouwen in nederland met een knotje rondloopt. Misschien vind ze dat wel een praktisch kapsel en doet ze niet echt iemand na.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 11:07
Lokeroin
Lokeroin is offline
En ja hoor: vanmorgen komt ze naar me toe,poeplief, of ik even iets kan nakijken. Het ging om een verslag waar ze aan bezig is. Ik krijg het dan niet over mijn hart om te zeggen: rot nu ook maar op, dus ik zeg: wat wil je dat we nakijken. Is het een of ander flutdingetje. Dus ze gebruikte haar verslag alleen maar om in contact te komen. Ik heb heel normaal gedaan. Maar de rest van de ochtend tot nu toe schenkt ze me geen aandacht. Kijkt niet, vraagt niets, staat met andere jongens te kletsen en ik besta niet meer. Ik heb me in elk geval voorgenomen om niets te vragen, niets te forceren etc etc. Tot zover de update.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 11:14
rallone
rallone is offline
heb je haar toen ook gevragen wat zei van jullie vriendschap vond?? moet ze dan de hele tijd bij jou zijn?? ik zou in iedergeval nog even af wachten of haar ermee confronteren als ze weer eens naar je toe komt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 11:27
Zeepje
Zeepje is offline
Apart dat ze met dat verslag contact zoekt en je voor de rest negeert. Misschien weet ze niet meer wat ze moet doen na haar sms?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 12:52
Volk
Volk is offline
Misschien heeft ze besloten alleen vrienden te willen zijn, en moet ze daar haar weg nog in vinden. Dus zoekt ze wel contact, maar probeert ze dat niet te veel te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Ik vind niet dat hij over zich heen laat lopen. Hij geeft haar de tijd en ruimte om zelf te beslissen wat ze nou echt wil. In de tussentijd gaat hij gewoon verder met zijn leven. En hoe kom je erbij dat zijn school eronder gaat lijden? Zijn daar aanwijzingen voor?

En een knotje doen vind ik niet meteen na-apen, aangezien driekwart van de vrouwen in nederland met een knotje rondloopt. Misschien vind ze dat wel een praktisch kapsel en doet ze niet echt iemand na.
Ik zeg toch ook waarschijnlijk. Waarschijnlijk is een andere verwoording voor ; 'het zou goed kunnen dat...'. Zoals je dus al leest.. is hij hier wel heel erg mee bezig. Dus 't zou goed kunnen dat hij zich minder concentreert op school. Niet slecht geredeneerd toch? xD
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 06:13
Lokeroin
Lokeroin is offline
Maak jullie maar geen zorgen. Mijn schoolwerk lijst er niet onder. Ik kan dat wel scheiden van de situatie. Moet zeggen dat ik de situatie zo langzaamaan aan het accepteren ben. Ik ben (was?) er ook teveel mee bezig. Als ze ervoor kiest om zo te doen dan is dat zo. Ik ga mijn aandacht richten op mijn andere vrienden en vriendinnen. En uiteraard niet te vergeten mijn eigen vriendin. Ik realiseerde me vannacht dat de vriendschap niets exclusiefs meer heeft zoals voorheen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 11:58
luna-23
luna-23 is offline
geen punt achter zetten als ik jou was, k heb ooit een goede vriend een beetje laten zitten omdat ik verliefd op he was geworden maar met de loop van tijd ben ik hem toch weer gaan missen en niet op een verliefde manier maar hoe het altijd gezellig met hem was. vaak als er iets is met een meisje zeggen ze niks als er juist wel wat is. vraag om een keer met haar aftespreken en zeg dat je haar wat moet vertellen of zo, maak haar beetje nieuwschierig dat ze wel komt opdagen. en dan vraag je gewoon heel rustig weer of er wat is zegt ze niks dan vraag je gewoon een beetje door dat je merkt dat er wat is veranderd blablabladat. geef nooit een vriendschap op, krijg je spijt van
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Ik kan er niet heel veel uit concluderen, maar het zou best wel kunnen dat zij je toch als meer zag dan alleen een vriend en ze nu besloten heeft dat ze beter niet te dichtbij je kan blijven als jij al een vriendin hebt en niet dezelfde gevoelens voor haar hebt. Je zult het toch echt aan haar moeten vragen.
Dit, en dan is het omslagpunt bijvoorbeeld veroorzaakt door een gesprek met een goede vriend(in) van haar, dat jij haar wellicht onbedoeld aan het lijntje hield en dat het neit goed voor haar was.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 20:26
Lokeroin
Lokeroin is offline
Hey allen. Even weer een update. Ik moet zeggen dat het advies van Sanni (waar ikzelf ook het meest voor voelde) heeft geholpen. Ik heb mezelf een paar dagen rust gegeven en waarempel, sinds 17:00 vandaag tot ongeveer nu (21:00) heb ik met haar superleuk en gezellig zitten te whatsappen. Voelde weer als vanouds. Wat er nu geweest is of wat er gespeeld heeft weet ik nog steeds niet. Ik had haar op school inderdaad een paar dagen met rust gelaten en zelfs wat genegeerd (bedankt Sanni voor het advies) en vooral niet blijven vragen naar wat er zou zijn. Welicht heeft ze ons contact toch gemist. Vandaag op school was ze er niet, ziek. Rond 12:00 had ik wel een smsje gestuurd met beterschap en plotsklaps om 17:00 begon ze me te reageren op mijn berichtjes. En zoals gezegd heeft dat tot ca 21:00 geduurd. Ook haar berichtjes waren weer uitgebreider en niet kortaf. Nou maar hopen dat het zo blijft.....
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 20:28
sanni
sanni is offline
blij dat het weer wat beter gaat tussen jullie nu hopen dat het zo blijft. =)

Regels voor berichten