Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2002, 19:01
dribble
dribble is offline
Hallo,
Ik heb onveilig gevreeën op de 21e dag van mn menstruatiecycles. Nu ben ik 2 dagen overtijd en heb een zwangerschapttest gedaan. Die was negatief (niet zwanger). Nu ben ik nog niet ongesteld..
Kan ik die test vertrouwen... ?
Bedankt!
Oud 06-08-2002, 19:04
Tom
Tom is offline
zwangerschapstest is geloof ik pas betrouwbaar na 2 weken ofzo.. weet niet precies meer hoe t zat..
Oud 06-08-2002, 19:05
Verwijderd
nou die test kan je denk ik wel vertrouwen hoor... maar 'k denk dat je een beetje geschrokken ben van het feit dat je niet ongetseld word.. en dan kan het ookw el eens wat dagen later komen.. want je ben 3 dagen rond de 14e dag van je cyclus vruchtbaar dus het lijkt me sterk hoor....

ff een vraagje.... vanaf wanneer kan je een zwangerschapstest doen??
oh hierboven is al een reactie gegeve...

huh je bent 14

Oftopic: haha ik zie net dat je precies een jaar jonger ben als mij.. 'k ben in 86 gebore

Laatst gewijzigd op 06-08-2002 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 19:13
Gothic
Gothic is offline
Als het goed is, volgens bio les, kan je eigenlijk maar op de middelste dag zwanger worden, nu zal je op 14 nog wel niet zo regelmatig menstrueren... je wil zeker niet naar de dokter?

Die testen zijn meestal voor 99.9% veilig... door stress enzo blijft menstruatie ook wel eens uit...
Oud 06-08-2002, 19:15
Tom
Tom is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ff een vraagje.... vanaf wanneer kan je een zwangerschapstest doen??
oh hierboven is al een reactie gegeve...
heb nog ff gezocht want wist t ookniet meer:

Citaat:
Om teleurstelling te voorkomen is het aan te raden om te wachten tot je een week overtijd bent.
wist dat t dus iets wast dat je moest wachten en t niet gelijk kon

bron:
http://www.zwangerworden.com/zwangerschapstest.htm
Oud 06-08-2002, 20:17
dribble
dribble is offline
ijn de bijsluiter van mijn test sontd dat ik hem al de eerst dag kon gebruiken.. ( de dag nadat ik ongesteld had moeten worden) En het zijn er dus twee geworden. Maar als ik over een paar dagen nog niet ongesteld ben, is het dan verstandig om nog een test te doen?
Oud 06-08-2002, 20:21
dribble
dribble is offline
en nog iets..
Ik ga maandag aankomende toch naar de dokter, dus kan ik meteen ff info vragen...
Oud 06-08-2002, 22:10
a girl
a girl is offline
normaal van de 1e dag dat je overtijd bent, als je onregelmatig bent, dan moet je je langste cyclus nemen.
als de test negatief is, maar na 8 dagen ben je nog niet ongesteld, dan neem je de test best opnieuw
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 15:48
ekki
ekki is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Als het goed is, volgens bio les, kan je eigenlijk maar op de middelste dag zwanger worden, nu zal je op 14 nog wel niet zo regelmatig menstrueren... je wil zeker niet naar de dokter?
Ja, je kan alleen op de dag zwanger worden dat je eisprong is, want een eitje kan maar een paar uur ofzo 'overleven'. Daarentegen kunnen zaadcellen wel een paar dagen 'levend' blijven. Dus het is niet zo dat je alleen maar op 1 dag in de maand zwanger kunt worden, dus als je op die dag niet vrijt, dat je dan niet zwanger kan worden. Dat is niet zo.

Dit even om onduidelijkheden te voorkomen.

Volgens mij is de cyclus bij jonge vrouwen bijna nooit zo regelmatig dat je precies op dag 14 altijd de eisprong krijgt. Lijkt me sterk.
Oud 09-08-2002, 14:53
stella
stella is offline
ik weet niet hoelang je al ongesteld bent, maar ik was op miin 14e heel vaak onregelmatig ongesteld.
je lichaam is nog niet zolang ongesteld dus moet haar ritme nog vinden.
ik denk dat je je geen zorgen moet maken en waarschijnlijk ben je nu alweer ongesteld? en zo niet, ga dan ff naar te dok
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ekki schreef:

Ja, je kan alleen op de dag zwanger worden dat je eisprong is, want een eitje kan maar een paar uur ofzo 'overleven'. Daarentegen kunnen zaadcellen wel een paar dagen 'levend' blijven. Dus het is niet zo dat je alleen maar op 1 dag in de maand zwanger kunt worden, dus als je op die dag niet vrijt, dat je dan niet zwanger kan worden. Dat is niet zo.
Ik had het ook alleen over de vrouw... maar is idd handig om onduidelijkheden te voorkomen, maar mensen met biologie weten dat zaadcellen langer kunnen overleven, maar niet iedereen heeft bio meer of let erbij op...
Oud 09-08-2002, 22:55
Severus
Severus is offline
Is het nou zo moeilijk om voor een condoom te zorgen?!?!

Ripper
Oud 11-08-2002, 10:19
FabI13
FabI13 is offline
geen ervaring mee
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 20:54
Marilyn
Marilyn is offline
Citaat:
dribble schreef:
Hallo,
Ik heb onveilig gevreeën op de 21e dag van mn menstruatiecycles. Nu ben ik 2 dagen overtijd en heb een zwangerschapttest gedaan. Die was negatief (niet zwanger). Nu ben ik nog niet ongesteld..
Kan ik die test vertrouwen... ?
Bedankt!
Ik kan nou wel gaan zeuren van "Meisje, als je veilig had gevreeen had je nu niet zo in de zenuwen gezeten" maar daar gaat het niet over (he ripper?). Ik hoop dat je er nu wel al achterbent! Vertrouw gewoon op de test, waarschijnlijk is er niets aan de hand...
Oud 15-08-2002, 13:14
bloemie147
bloemie147 is offline
HEEJ
ik wee nie of je zwanger bent

het kan wel, maar het kan ook zijn dat je ongesteldheid weg blijft door spanniing

ff geduld duzzz

sterkte

=ki$$=
Oud 15-08-2002, 21:08
dribble
dribble is offline
hoi,
kben niet zwanger... maar 1 week en twee dagen overtijd
Oud 16-08-2002, 10:03
Verwijderd
Citaat:
dribble schreef:
hoi,
kben niet zwanger... maar 1 week en twee dagen overtijd
Ja, dan nog eens de vraag ben je al regelmatig ongesteld? Hoe lang ben je sowieso al ongesteld?

En dus nogmaals de opmerking, stress kan de ongesteldheid ook uitstellen (ik ken een meisje die al een jaar lang niet ongesteld is geweest i.v.m. stress) Heb je het hier ook nog met je dokter over gehad?

En toch nog even de opmerking, laat dit een les zijn voor de volgende keer, met condoom dus!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:07
someone
someone is offline
ik ben net thuis van de vakentie, was allemaal heel erg leuk en had ook een erg lieve vakantie vriend, nu heb ik alleen een probleem
ik heb daar onveilig gevreeen maar hij was niet klaar gekomen,
ik ben aan de pil en was met m'n 2e strip bezig zodat ik niet ongesteld zou worden als ik op vakantie was.
nu ben ik de hele dagen heel erg moe en s'morgens erg misselijk en heb ook minder eetlust.
zou ik zwanger kunnen zijn???
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:17
dancequeen
dancequeen is offline
Hoi meissie,

Ik weet niet precies of je zwanger kunt zijn. Wat ik wel weet is dat je ook van zijn voorvocht zwanger kunt worden. Maar omdat je aan de pil bent.... lijkt het me van niet, maar dat weet ik niet zeker. Als ik jou was zou ik maar even langs de dokter gaan!!
Sterkte meid!

kussie, *dancequeen*
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten