Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2011, 17:27
Lisannedg19
Lisannedg19 is offline
A

Laatst gewijzigd op 22-12-2014 om 09:31. Reden: Er stond privé informatie in over vroeger
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2011, 19:36
nachtmens
nachtmens is offline
Toen ze me beukte kwam alles weer boven zeg maar.
Ik wist niet wat ik moest doen, en toen begon ik te huilen.

Toen ik dit las, dacht ik dat je ouders erbij waren en alles zagen gebeuren. Want ze kunnen heel veel voor jou doen. Vertel wat ze bij jou gedaan heeft tegen je moeder. Ik weet zeker dat ze naar je wil luisteren, ze wil uiteraard dat je gelukkig bent en als je dat niet bent, wil ze je zeker helpen.

Misschien kunnen je ouders de volgende keer dat ze naar de kerk gaan met de ouders van I praten.

Laatst gewijzigd op 25-01-2013 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2011, 21:04
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Huilen is juist goed, dan raak je het kwijt. Niet dat ik niet snap dat je baalt van het huilen hoor, dat heb ik ook altijd heel erg maar achteraf is het meestal juist goed dat je hebt gehuild...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 01:53
Vice
Vice is offline
Heb je er wel eens met iemand over gepraat? Gewoon om je hart te luchten.
Oud 26-12-2011, 13:18
Verwijderd
Ga op kickboxen en leg de volgende keer als ze stoer doet je been in haar nek.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 15:18
Verwijderd
Mishandeling kun je rapporteren bij politie. Gebeurt het op school, dan kun je minimaal docenten en ouders erbij betrekken.

Wat betreft de emotionele verwerking: gaat het om angst voor één persoon, reken dan op je eigen manier hiermee af. HEb je een angst voor mensen in het algemeen ontwikkeld, dan praat erover met ouders, vriendinnen, een vertrouwenspersoon of wellicht een therapeut. Als je ergens veel over nadenkt is het goed het er met iemand over te hebben. Je kunt wel leuk je been in de nek van I leggen maar daarmee denk je er wellicht nog wel meer over na.

Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 15:27
Verwijderd
Dat klopt, maar dan leer je er wel anders over denken. Bovendien is het duidelijk dat ze fysiek gewoon heel weinig voorstelt tegenover die chick, leer jezelf verdedigen en je voelt je meteen zekerder. Je hoeft niet op haar te jagen, maar als ze ooit nog een keer stoer doet kan jij in ieder geval je mannetje staan.

Of althans, dat hoop je dan.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 14:47
priepie
priepie is offline
Ja ik snap wat je bedoelt hoor maar agressie lost lang niet alles op hoor bij sommige mensen wordt de neiging om je te treiteren alleen maar groter. Weet niet in hoevere mogelijk is hoor maar probeer te negeren en als je dan vechtsport neemt zoek er dan eentje waarmee je ook leert situaties in te schatten en niet meteen diegene verrot te trappen, wel kan een vechtsport heel erg helpen om je zelfvertrouwen iets omhoog te helpen. En veel erover praten met vrienden school ouders en alle andere betrouwbare geinteresseerde mensen.
Oud 27-12-2011, 18:13
hookee
hookee is offline
Een flinke schop tegen de schenen heeft menig stoer meisje wel eens doen huilen. Zorg dat je daarvoor schoenen met een harde neus aanhebt. Crocs helpen niet.

Als iemand de pik op je heeft is dat heel vervelend, het kan je hele leven beïnvloeden. (onderdanig opstellen, altijd bang etc.).
Vermijden helpt, maar dit minkukel heeft gewoon echt een persoonlijk probleem, weet dat jij beter bent dan haar.
Scholen zijn er wel veel scherper op geworden, pestgedrag wordt niet meer getolereerd, maar zoals ik je begrijp zit ze niet meer bij jou op school.

Als je het ècht eens met beide handen durft aan te pakken, ga je 's-avonds eens bij haar langs als haar hele familie thuis is (vlak na het eten of zo). Als vader/moeder open doet zeg je dat je met hun wil spreken, eventueel met I erbij en gooi alle vuile was op tafel. Laat ze maar eens weten wat voor prinsesje ze in huis hebben. Dàn heeft ze pas reden om boos op jou te zijn.

Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 18:18
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Als je het ècht eens met beide handen durft aan te pakken, ga je 's-avonds eens bij haar langs als haar hele familie thuis is (vlak na het eten of zo). Als vader/moeder open doet zeg je dat je met hun wil spreken, eventueel met I erbij en gooi alle vuile was op tafel. Laat ze maar eens weten wat voor prinsesje ze in huis hebben. Dàn heeft ze pas reden om boos op jou te zijn.
Ik vind dit een goed idee, al zit je wel met het risico dat haar ouders van het mijn-kind-doet-zoiets-niet-genre zijn. Je kunt kickboksen ook eerst overwegen, al is het maar om in ieder geval je opgekropte gevoelens en frustratie eruit te slaan.

Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 19:36
Lisannedg19
Lisannedg19 is offline
Haar ouders zijn eigenlijk een vergrootte versie van haar, Ontzettend asociaal enzo.
Dus ik denk niet dat een gesprek met haar ouders helpt.
Ik probeer me er nu gewoon overheen te zetten, en er niet meer aan te denken.
Bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 21:53
hookee
hookee is offline
Citaat:
Haar ouders zijn eigenlijk een vergrootte versie van haar, Ontzettend asociaal enzo..
Ah, in dat geval, inderdaad beter van niet, bij éénhersencelligen is een gesprek meestal veel te moeilijk.
Wees dan inderdaad blij met het gegeven dat jij wèl beschikt over hersenen. Ik vermoed dan ook dat het agressief handelen van I grotendeels gestuurd werd door jaloezie. Kijk op haar neer.

Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 22:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ga op kickboxen en leg de volgende keer als ze stoer doet je been in haar nek.
Het is niet heel erg pacifistisch of beschaafd, maar als iemand zo'n pestkop is dat ze zomaar fysiek geweld tegen je gebruiken is dit toch echt de beste manier.

En zelfs al kun je niet vechten, maakt het uit? Laat dat kind komen, en als ze een mep uitdeelt, ga je helemaal los, en niet stoppen voordat ze er vandoor gaat of op de grond ligt. (want dan is jouw momentum weg en verlies je meestal)
TS, het zou je verbazen hoe effectief kwaad om je heen maaien kan zijn.

Alles dat je hoeft te weten is dat zij gek is, jou iets aandoet, en dat moet stoppen.
Oud 28-12-2011, 23:37
Lisannedg19
Lisannedg19 is offline
Oké, maar ben niet echt sterk ofzo ;p
Dus ehm, dat doorgaan totdat ze op de grond ligt wordt hem niet geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 18:42
Vowel
Vowel is offline
Volgens mij gaat het niet om de rake klappen maar om de boodschap die eraan vastzit. Zo laat je zien dat ze jou niet meer kan lopen treiteren zonder dat je iets terug doet, en dat is meestal wel genoeg om het op te laten houden. Dus één keertje terug meppen als ze je slaat is waarschijnlijk wel genoeg.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 20:18
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Ze zal het niet verwachten, het verrassingseffect heb je dus al mee. Verder moet je gewoon in één keer alles er goed uit gooien, laten zien dat je niet meer met je laat sollen, daarna heb je er geen last meer van
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 00:31
Autisme
Autisme is offline
Citaat:
Ik heb hetzelfde gehad als jij. Ik zat jaren lang op judo, en dat werkt heel erg. Ik sta steviger op mijn benen, ik weet wat ik in situaties moet doen, en ik voel me beter. Je hoeft helemaal niet sterk te zijn, maar met de juiste kracht en precisie gaat iemand al leggen. Kickboxen zou echt wel helpen, geloof mij maar.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 17:13
Lisannedg19
Lisannedg19 is offline
Citaat:
Ik heb hetzelfde gehad als jij. Ik zat jaren lang op judo, en dat werkt heel erg. Ik sta steviger op mijn benen, ik weet wat ik in situaties moet doen, en ik voel me beter. Je hoeft helemaal niet sterk te zijn, maar met de juiste kracht en precisie gaat iemand al leggen. Kickboxen zou echt wel helpen, geloof mij maar.
Ik heb anderhalf jaar lang op judo gezeten.
Misschien helpt kickboksen wel, maar ik mag maar op één sport van mijn ouders.
En ik wil atletiek niet opgeven, dus tja.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 18:01
Verwijderd
Dan kan je in ieder geval heel kundig wegrennen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 21:21
Lisannedg19
Lisannedg19 is offline
Citaat:
Dan kan je in ieder geval heel kundig wegrennen.
Haha xD.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 13:03
Merible
Merible is offline
geef haar een keer een mep in haar gezicht

ik weet het het hoort niet maar je zal zien dat het dan minder word tegen dat soort tuig
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 21:33
lisanneKO
lisanneKO is offline
begrijpt dat het allemaal terug komt.
Maar je moet je groter houden dan haar. Net doen of je niks voelden(ook al deed het pijn)
Met op geheven hoofd weglopen.
En ik weet dat dat moeilijk is om je groot te houden. maar op en duur gaat het haar ook vervelen.

En je hebt nu tog wel vrienden??? of niet?
Die kunnen je ook helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten