Advertentie | |
|
![]() |
|
Naar een leraar/trainer/ouder persoon gaan van 'ze pesten me!' werkt niet. Als mensen hebben besloten dat jij buiten de groep valt om reden A, B en C, dan verandert dat niet als iemand tegen ze zegt 'ahw, doe eens lief'. Het verandert in ieder geval niet dat de groep zoiets heeft van 'oja! hij hoort er wel bij!' Tenminste, na de basisschool niet meer. Dan wordt het een beetje zielig om naar de leraar toe te gaan.
Het is handiger om te achterhalen waarom jij niet bij een groep past. Dan kun je ongeveer drie dingen doen: 1. Een groep zoeken die beter bij je past. 2. Je aanpassen aan de groep. 3. Accepteren dat je er niet bij hoort. En tussenwegen, natuurlijk. Zo kun je bijvoorbeeld stellen dat jij niet zo'n sporter bent en je hart meer bij computershit ligt en dan van korfbal afgaan en mensen zoeken die dezelfde interesse hebben. Of je ziet 'hé, mensen vinden het nodig om alles vies te vinden/geen haren te hebben dan hoofdhaar/hun handen minutieus vaak te wassen/elke dag te douchen' en dan de moeite nemen om die gewoontes over te nemen. Of stomme gesprekjes voeren over de onderwerpen waarover mensen stomme gesprekjes voeren. En tot slot kun je dus zeggen 'oké, dit wordt het niet' of 'ik heb me tot hier aangepast en nu vind ik het wel oké' en je erbij neerleggen dat je nu eenmaal niet bij je klasgenoten past. Ik zou, nadat je hebt uitgevonden wat ervoor zorgt dat jij erbuiten valt (of: hoe mensen doen die er niet buiten vallen) proberen aan te passen wat je aan kunt en wílt passen. Tenzij je weet dat je daar niet bij past en een groep kan zoeken die wel bij jou past (maar dat gaat wat moeilijker met klasgenoten oid, je kan niet zomaar stoppen met school). En als je dat dan geprobeerd hebt, je er uiteindelijk bij neerleggen dat het niet veel meer wordt. En het andere deel: waar heb je ruzie over met je ouders? Waar begint het? Wat doe jíj dat er ruzie komt? Weten ze hoe je je voelt m.b.t. dat je uitgescholden wordt voor dingen? Heb je dat wel eens geprobeerd te vertellen? Scheld je zelf niet ook met gelijksoortige dingen? En vraag aan je vriend waarom hij minder met je optrekt. Of denk er eerst zelf over na, of jij toevallig iets weet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
nee ik scheld niet naar mijn ouders ik doe bijvoorbeeld mijn broodtrommel in mn tas en vergeet ik een elastiek om te doen dan heb je al heisa ik weet het niet.... misschien vind hij anderen leuker???? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
korfbal is een top sport ![]() speel het eigenlijk alleen maar voor het gratis bier en de gezelligheid maar het is wel leuk ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik weet het niet meer... Verwijderd | 8 | 08-01-2013 17:12 | |
Psychologie |
Ik weet het niet meer Shaneq | 1 | 15-12-2011 14:59 | |
Liefde & Relatie |
Ik weet het niet meer... Dzjun | 51 | 03-07-2006 07:38 | |
Psychologie |
Ik weet het niet meer... Dark-Wings | 2 | 06-06-2002 20:18 | |
Liefde & Relatie |
Ik weet het niet meer... muurbloem | 3 | 03-03-2002 07:39 | |
Liefde & Relatie |
* Ik heb jullie hulp nodig * Ik weet het niet meer.. :( * U-NiQ | 16 | 03-02-2002 14:26 |