Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2012, 09:21
Verwijderd
Na een nogal lange tijd, heb ik mijn weg terug gevonden naar dit forum.
De dingen zijn wel nogal wat verandert: ik zit nu in de hoge school, ik ben veel serieuzer dan vroeger en begin soms toch iets te krijgen wat in de buurt komt van vrienden.
Op vlak van relaties heb ik blijkbaar nog altijd een kinderlijke geest...

Er zit een meisje in m'n klas waar ik ongelooflijk zot van sta, al een paar maanden lang. In het begin dacht ik dat ze me gewoon niet wou (het gekende just_a_loser-complex). Na een serieus aantal chatgesprekken (de enige manier waarop ik haar privé kon bereiken) wist ik dat ze me wel leuk vond, maar geen relatie wou. Door net die chatgesprekken begreep ik ook waarom (ze is wat gekwetst en durft zich niet binden volgens mij).

Het lijkt misschien gek, maar ze betekent toch wel veel voor mij. Mijn vrienden zijn het er nochtans allemaal over eens dat ik haar beter uit mijn hoofd zou zetten. Het probleem is echter dat we wel een tamelijk goede band hebben. Als ik me niet zo goed voel, begin ik met haar te chatten, sms'n, praten en voel ik me weer beter. Gewoon vrienden blijven is ook niet echt een oplossing, want dan blijf ik steeds maar verliefd op haar.

Omdat ik nogal behoorlijk gek ben, heb ik een naamketting voor haar laten maken (kost veel) voor Valentijn. We zijn niet eens een koppel, maar ik vind dat ze het verdient. Helaas kan ik haar niet echt veel privé spreken op school en zo. Ik vrees dat dit cadeautje misschien niet in goede aard zal vallen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2012, 09:30
Verwijderd
En wat is je vraag/probleem nu?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 09:31
Verwijderd
Wat ik moet doen met haar?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 09:35
Verwijderd
Ik vind je dom omdat je die ketting hebt laten maken en zou daar absoluut niet van gediend zijn. Ze heeft heel duidelijk aangegeven dat ze geen relatie wil, leg je daar dan ook bij neer en acecpteer dat. Als dat betekent dat jullie niet of nauwelijks contact meer hebben, dan is dat vervelend voor je, maar kom je daar wel weer overheen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 09:38
Verwijderd
Is er dan eigenlijk geen oplossing die er misschien ooit voor zou kunnen zorgen dat ze wel van mij zou houden.
( Ik ben zielig...)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 09:38
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 09:39
Volk
Volk is offline
Ik vind het heel opdringerig dat je die ketting hebt laten maken terwijl zij duidelijk heeft gezegd geen relatie te willen. Blijkbaar betekent ze toch niet zo veel voor je anders had je wel respect gehad voor haar gevoelens en mening. Ik zou niet blij zijn met zo'n ketting en het contact verbreken.

Beter zet je jezelf niet voor schut en geef je die ketting niet en stop je met haar opzoeken omdat vrienden zijn voor jou niet werkt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 10:02
Verwijderd
Dit is inderdaad de manier zoals mijn vrienden reageren. 'Laat haar los', 'Er zwemmen genoeg visjes in de zee',...
Ik heb wel degelijk respect voor haar gevoelens. Ik heb waarschijnlijk zelfs meer respect dan ik voor haar heb.
Het feit dat ze geen relatie wilt, is niet omdat ze die niet wil met mij, maar omdat ze zelf niet klaar is voor een vaste relatie (effectief).
Ik wil haar niet laten voor wat ze is, ik zou liever wat tips krijgen hoe ik haar wel kan laten open staan voor een vaste relatie.
Btw, behalve deze week (want nu is ze op reis) chatten we iedere avond, en dat was volgens mij niet tegen haar zin.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 10:36
Verwijderd
Die zijn er niet, behoefte aan een vaste relatie is iets wat uit iemand zelf moet komen en daar kun jij, een opdringerige ketting of heul erg veul chatgesprekken niks aan veranderne.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Het feit dat ze geen relatie wilt, is niet omdat ze die niet wil met mij, maar omdat ze zelf niet klaar is voor een vaste relatie (effectief).
Zegt ze dat ja.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Zegt ze dat ja.
Yep, ze zegt dat ze me wel leuk vindt, maar zich gewoon niet kan binden met iemand en ik begrijp haar na wat ik te weten ben gekomen tijdens die gesprekken. Ik moet Secret Agent trouwens wel ergens gelijk geven, het is niet de bedoeling dat ik haar kwets of te opdringerig wordt. Ik vraag me alleen af of er echt geen andere uitweg is dan haar volledig te laten vallen, want ik denk trouwens ook niet echt dat dat is wat ze wil...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 11:44
Lente
Lente is offline
ze vindt je aardig, en om je niet te kwetsen wijst ze je af met een smoesje ipv duidelijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 15:22
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
ze vindt je aardig, en om je niet te kwetsen wijst ze je af met een smoesje ipv duidelijk te zijn.
Dit inderdaad.

Verder ben ik het natuurlijk eens met SA en Volk. Ik vind dat je nogal egoïstisch en dom aan het doen bent met die ketting. Hoe zou jij het vinden als je iemand (aardig, maar duidelijk) hebt afgewezen en die persoon komt dan opeens met cadeautjes aanzetten? Zou jij dan opeens wél een relatie met iemand willen? Nee, natuurlijk niet. Dan denk je bij jezelf: "Wtf? Ik heb toch gezegd dat ik niets van je moet?" en dan wordt het ongemakkelijk en heb je er überhaupt geen zin meer in om met die persoon om te gaan. Je snapt toch wel dat je haar met zo'n cadeau (en even btw: het boeit geen fuck hoe duur het is, denk je dat ze te koop is?) echt niet gaat overtuigen om dan maar wel een relatie met je te nemen?

Als ze je echt leuk had gevonden had ze zich niet laten tegenhouden. En zelfs als ze je wel leuk vindt heeft ze duidelijk aangegeven geen relatie te willen. Volgens mij is het een smoesje, om je niet te kwetsen.

Mijn tip: ga minder met haar om, probeer van je gevoelens af te komen en GEEF HAAR DIE KETTING NIET (tenzij je haar nooit meer wilt spreken, en dat is misschien niet eens zo'n slecht idee want dan kom je wel over haar heen).
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 15:55
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ben het best wel eens met Vowel...
Oud 07-02-2012, 16:30
bierkoning
bierkoning is offline
idd, die ketting bewaren, zoek iemand met dezelfde naam, vraag die uit en na een half jaar/ jaar relatie kun je het is proberen met die ketting... deze gewoon vergeten want ze moet je niet.
Oud 07-02-2012, 17:31
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Op welke manier vind ze je 'leuk'? Leuk, als in, je bent een aardige jongen maar ik voel me absoluut niet tot je aangetrokken en al helemaal niet je vriendinnetje zijn, of leuk, je bent best wel aantrekkelijk en stiekem zou ik wel willen maar ik ben bang en daarom wil ik geen relatie nu? Dat maakt in mijn ogen namelijk wel behoorlijk verschil.
In geval 1 moet je haar die ketting niet geven want dan ben je een nare kwijlende jongen die haar probeert in te palmen ook al maak je geen schijn van kans (en dure kadootjes doen dan inderdaad misschien denken dat je haar probeert te kopen). In geval twee kun je altijd nog iets zeggen zo van, "Je weet dat ik je leuk vindt en ik vind dat je het verdient dus ik wil je graag dit kadootje geven, maar voel je alsjeblieft niet gedwongen of onder druk gezet". En zorgen dat je dat meent. In dat geval kan het denk ik niet zo veel kwaad namelijk want het is op zich wel een lief gebaar, alleen moet je zorgen dat zij weet waarvoor je het doet en je haa4 niet probeert te paaien met glinsterende dingen.
Reageren

Regels voor berichten