Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2012, 18:03
Thew
Thew is offline
M'n huidige vriendin heeft me een paar uur geleden verteld dat ze d'r vinger in d'r keel steekt. Ze is pas 13 en heeft gezegd dat zehet nooit emer gaat doen maar ik weet het niet... iemand help me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2012, 18:35
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Als ze zegt dat ze het niet meer gaat doen dan moet je haar daarop vertrouwen , meestal is dit een leugen dus hou haar een beetje in de gaten. Maar ga je ook niet teveel druk maken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 22:48
Thew
Thew is offline
Doordat ze dat heeft gedaan ga ik nu ook domme dingen doen waar de fuck ben ik mee bezig
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 22:49
Verwijderd
OK dit gaat de psych toer op, ik verplaats hem.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 22:58
bambambam
bambambam is offline
Je moet je bedenken: Waarom steekt ze haar vinger in haar keel?
De meest voor de hand liggende verklaring is dat ze af wilt vallen (ja, dat kan ook als ze al graatmager is)

Misschien ben jij wel degene die haar eraf kan helpen, zeg dat ze een mooi figuur heeft, geef haar een complimentje over haar uiterlijk, en probeer subtiele hints te geven dat wat zij doet, echt niet nodig is en jij je er alleen maar rot van gaat voelen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 23:10
Thew
Thew is offline
Citaat:
Je moet je bedenken: Waarom steekt ze haar vinger in haar keel?
De meest voor de hand liggende verklaring is dat ze af wilt vallen (ja, dat kan ook als ze al graatmager is)

Misschien ben jij wel degene die haar eraf kan helpen, zeg dat ze een mooi figuur heeft, geef haar een complimentje over haar uiterlijk, en probeer subtiele hints te geven dat wat zij doet, echt niet nodig is en jij je er alleen maar rot van gaat voelen.
Ze is 13 jaar en (zegt) dat ze 60 kilo weegt. Nu lijkt dat veel maar ze is wel redelijk lang (richting 1,70). Ik heb haar ook al gezegd dat ze MOET stoppen voor het te laat is maar ik kan niet meer doen en ik vertrouw haar gewoon niet... Het liefst zou ik haar nu niet meer willen zien, maar ik hou van d'r, voel super veel voor haar, en haar laten stikken is misschien wel het slechtste idee.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 06:51
Verwijderd
Ik denk eerlijk gezegd niet dat jij haar daar vanaf kan helpen, als ze het echt doet. Weet je zeker dat ze het écht doet? En dat het niet een kwestie is van aandacht vragen? Je kan natuurlijk met haar praten en zeggen dat het nergens voor nodig is, maar als zij een verkeerd beeld van zichzelf heeft kan je dat niet zo maar oplossen. Misschien is het een idee om met haar te gaan praten en te kijken of ze eventueel naar een psycholoog kan?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 09:31
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
meestal als mensen zoiets doen is het niet echt omdat ze af willen vallen, maar omdat ze het gevoel hebben dat ze nergens controle over hebben en op zo'n manier dan in elk geval iets te baas kunnen zijn.
Ik zou dus eerst vragen of er nog meer aan de hand is en het niet geloven als ze zegt dat ze wil afvallen.

En ik weet niet of jullie op dezelfde school zitten, maar anders kun je ook naar een leraar stappen waarvan je weet dat zij daar een goed gevoel bij heeft, en dan vragen of die leraar misschien eens met haar kan praten, evt met jou erbij.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 12:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar zeggen dat ze een goed figuur heeft zal niet uitmaken, dat zullen wel meer mensen tegen haar zeggen en dat heeft duidelijk niet gewerkt (ik ga er nu vanuit dat het echt waar is) en het probleem zal dan ook zijn dat ze een verkeerd zelfbeeld heeft. Dat los je niet met een paar complimentjes op.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 19:11
hookee
hookee is offline
Citaat:
M'n huidige vriendin heeft me een paar uur geleden verteld dat ze d'r vinger in d'r keel steekt.
Dat doe ik ook wel eens als m'n maag al een paar uur aan 't rommelen is en ik me beroerd voel.
Het wordt anders als er een andere reden is; vraag er eens naar waarom. Kan best zijn dat ze zichzelf te dik vindt, dan kan ze misschien beter iets anders eten i.p.v. eten en het eruit gooien.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 21:05
hack4life469
hack4life469 is offline
ik zou gelijk hulp inschakelen van een speciaal daarvoor opgericht hulpding... ik zou ook eens met haar over praten wat het probleem eigenlijk is, vraag aan haar of ze het met meerdere mensen zou willen delen. zolang meer en meer mensen haar steunen en zij voelt dat denk ik dat het al een stuk beter gaat maar als je dit slecht advies vind, sorry, ik heb geen vrienden die dat doen. succes met jou en haar.
pm als het beter gaat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten