Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2012, 19:49
cloeii
cloeii is offline
ik zit sinds ander half week aan de pil.
de dokter zei bij de eerste dag dat je ongesteld word moet jehem slikken
dus deed ik dat...
nu ben ik al ander half week lang ongesteld
is dat normaal?
en nog iets ik heb toen ik drie dagen aan de pil zat voor het eerst zonder condoom seks gehad ik kan nu tog niet zwanger zijn??

x
Oud 19-01-2012, 06:13
Verwijderd
volgensmij, als je de pil de eerste dag van je periode slikt, ben je direct beschermd. Dat van de lange menstruatie heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk..
Oud 19-01-2012, 06:18
Em.
Em. is offline
Seks -> L&G.
Oud 19-01-2012, 07:12
cloeii
cloeii is offline
Seks -> L&G ??
Oud 19-01-2012, 07:23
Verwijderd
Ja, je topic is van het seksualiteit-forum naar het lichaam&gezondheid-forum verplaatst.

Ben je echt nog heel erg ongesteld of is het zo weinig bloed dat je aan een inlegkruisje al genoeg hebt? In dat laatste geval is het 'spotting', dat is een bijwerking die vaak optreedt als je net met de pil bent begonnen. Als het goed is, is het over na de eerste stopweek.

Als het nog veel bloedverlies is, bel dan je huisarts even op om te vragen wat je moet doen. Het is niet de bedoeling dat je bloedarmoede krijgt natuurlijk
Oud 19-01-2012, 09:17
Verwijderd
Als je begonnen bent op de eerste dag van je menstruatie, dan is de pil idd meteen veilig. (Veilig is wel relatief; 't is iets van 97% veilig oid? Dus er is altijd een minieme kans dat je toch zwanger kunt worden; wil je helemaal veilig zijn, gebruik dan alsnog een condoom). Het klinkt inderdaad alsof je door de hormonen van de pil last hebt van spotting.
Oud 19-01-2012, 12:08
cloeii
cloeii is offline
het is indd maar een beetje bloed verlies maar na de seks bijvoorbeeld wel weer erg veel
ook zei de huisarts dat de pilhelp bij voorkomen van pukkels (daar had ik nooit last van)
maar ik krijg sinds die tijd juist pukkels
Oud 19-01-2012, 15:02
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Als je begonnen bent op de eerste dag van je menstruatie, dan is de pil idd meteen veilig. (Veilig is wel relatief; 't is iets van 97% veilig oid? Dus er is altijd een minieme kans dat je toch zwanger kunt worden; wil je helemaal veilig zijn, gebruik dan alsnog een condoom). Het klinkt inderdaad alsof je door de hormonen van de pil last hebt van spotting.
drie procent vind ik geen minieme kans hoor is het niet eerder 99.7%??
Oud 19-01-2012, 15:03
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
"Op 10.000 vrouwen die de combinatiepil gebruikten gedurende één jaar, werden 9 vrouwen zwanger. Dit is weinig in vergelijking met andere methoden waar dit cijfer tot 77 kan oplopen." - van www.mijnpil.be
Oud 19-01-2012, 15:03
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Toen ik begon met de pil was ik de hele eerste pil-strip heeeel licht ongesteld. Na de eerste stopweek was het over. Misschien dat je deze eerste maand even kunt afwachten.
Oud 19-01-2012, 15:28
Em.
Em. is offline
Citaat:
drie procent vind ik geen minieme kans hoor is het niet eerder 99.7%??
Sexwoordenboek zegt:

Citaat:
Bij perfect gebruik is de pil 99,5 tot 99,9 % betrouwbaar. Maar in de praktijk wordt per jaar ongeveer 3% van de vrouwen die de pil slikt toch zwanger. Dit is te wijten aan gebruikersfouten.
En hier is een heel rijtje met allerlei anticonceptiemiddelen en hun betrouwbaarheid in praktijk en theorie.

Maar jullie hadden dus alle twee wel een punt met 3% en 99,7%.
Oud 19-01-2012, 21:20
Pluis
Pluis is offline
en hier is voor vragen over de pil een speciaal topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1834393

dus voor zo ver je vraag nog niet beantwoord is mag je hem in bovenstaand topic stellen.

Regels voor berichten