Advertentie | |
|
![]() |
|
Tja, ik ben hierin met SA. Als mijn vriend dat zou doen zou ik dat niet zo geweldig vinden en dan mag hij ook wel met een hele goede reden komen, wil ik het accepteren. Ik snap eigenlijk niet dat hij zelf niet inziet dat het niet zo tof is wat hij doet. Hij ziet jou vaker dan zijn vriendin, blijft bij je slapen terwijl het helemaal niet nodig is en van wat ik uit jouw verhaal kan opmaken vond hij jou leuk, maar kon dat niets worden, en heeft 'ie daarom nu een andere vriendin. Aangezien jij je er niet lekker bij voelt en dit als puur vriendschap ziet, vind ik dat je hem er best op mag aanspreken, en als hij vage antwoorden blijft geven moet je daar gewoon geen genoegen nemen. Stel hem duidelijke vragen.
"Waarom breng je meer tijd met mij door dan met je vriendin?" "Waarom blijf je hier steeds slapen als het niet nodig is?" "Waarom blijf je niet liever bij je vriendin slapen?" "Voel je eigenlijk nog iets voor mij?" "Wat vindt jouw vriendin ervan en stelt ze eigenlijk wel eens vragen? Wat vertel jij haar dan?" En laat ook duidelijk weten dat jij het eigenlijk niet zo tof vindt en dat jij dit soort gedrag niet zou accepteren van jouw vriend. Volgens mij weet hij zelf niet helemaal wat 'ie wil. Of nou ja, volgens mij wil hij jou, maar kan jou niet krijgen, brengt nog wel zoveel mogelijk tijd met jou door, maar heeft ook nog een vriendin - zodat 'ie een vriendin heeft. Mjah. Edit: Trouwens, wat wil jij nu eigenlijk echt? Mocht het plotseling uitgaan tussen hem en zijn vriendin, zie je jezelf dan nog iets met hem krijgen? Want dat is wel belangrijk in deze situatie. Je zegt dat je het nu alleen als vriendschap ziet, maar je bent wel verliefd op hem (geweest) toch? Dus hij is in principe een potentieel kandidaat. Jij bent wat mij betreft niet degene die fout zit, ook al snap ik dat je je er niet fijn onder voelt. Maar als er eventuele gevoelens zijn (en die zijn dan obviously wederzijds), dan is het sowieso wel fijn om even een beetje duidelijkheid te creëren, zodat je weet waar je aan toe bent. Ik weet in ieder geval wel dat hij dit gedrag echt niet zou vertonen als je "gewoon een vriendin" zou zijn. Hij blijft bij de rest van zijn gewone vrienden en vriendinnen toch ook niet constant slapen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat betreft je edit: mijn hoofd zegt nee dat kan nooit wat worden en bla bla verstandig zijn enzo. Terwijl mijn hart duidelijk een zwak voor hem heeft.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
En ik denk dat het belangrij kis dat jij je afvraagt wat jij daarvan vind en of je er mee door kunt gaan. In principe doe jij niks verkeerd, jij bent niet degene die in een relatie zit maar wel meerdere keren per week bij een ander in bed ligt. Vind je het kunnen dat er een jongen is die dat doet en wil je daar mee gassocieerd worden? Laatst nog een hele discussie over gehad; als een jongen vreemdgaat, wie is er dan fout, de jongen of het meisje waar hij mee vreemdgaat? Er zijn mesnen die vinden dat het meisje waar hij mee vreemdgaat ook fout zit, al helemaal als zij weet dat hij een vriendin heeft. Persoonlijk denk ik niet dat het zo zwartwit is, maar ik vind wel dat je moet overwegen wat jouw reactie naar een ander zou zijna ls jouw vriend zoiets zou doen. En hem wél op de man af vragen of hij nog iets voor je voelt, en dan met concrete gedragingen komen als 'Je blijft drie keer per week hier slapen', 'we hebben dagelijks contact', weetikwatnogmeer. Als je met concrete voorbeelden komt, krijgt hij de kans om dingen uit te leggen en misschien gaan er dan wél belletjes bij hem rinkelen.
Persoonlijk denk ik dat het wel verstandig is, voor jezelf, dat je er mee ophoudt tot je meer duideiljkheid hebt, want als je een zwak voor iemand hebt maar diegene kiest na lange tijd van intensief contact heel duidelijk niet voor jou (als hij werkelijk voet bij stuk zou houden en blijft beweren dat hij heul veel vanzijn vriendin houdt) maakt dat het niet makkelijker voor jou. Ook al is het misschien puur vriendschappelijk wat jullie doen, ik geloof dat ik er voor zou kiezen om het contact op een laag pitje te zetten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |