Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2012, 01:06
sanni
sanni is offline
Omdat ik er zelf totaal niet uit kom, ga ik nu toch maar eens vragen wat anderen van deze situatie vinden.

Ruim een jaar geleden heb ik een (leuke) jongen leren kennen, dat klikte prima, beetje mee geklooid. Uiteindelijk is dit van mijn kant gegroeid tot verliefd zijn, hoe dit voor hem zit weet ik niet precies. Ik heb het idee dat er een periode is geweest dat hij mij erg leuk vond, dit door uitspraken als: "je bent een lieve meid" gevolgd door "ik heb het idee dat jij mij niet zo leuk vind, als ik jou vind". Ik klapte hierdoor dicht en heb er toen niet op gereageerd, een gemiste kans waarschijnlijk . Echter zit hier het probleem niet.

We zijn nu een half jaar verder, en hij heeft sinds een tijdje een vriendin. Ik vind het leuk voor hem, ik snap alleen niet zo goed hoe de verhoudingen nu liggen en wat ik ervan moet denken. Hij ziet zijn vriendin gemiddeld z'n een/twee keer in de week. Ik zie hem gemiddeld z'n drie keer in de week waarbij hij ook blijft slapen hier, het is niet zo dat hij ver weg woont en naar huis gaan geen mogelijkheid meer is. Verder verteld hij me alles, liked hij elke Facebook status en zie ik hem een dag niet dan spreken we elkaar wel via Facebook/msn/sms/telefoon.

Nu mijn vragen: valt dit allemaal nog onder vriendschap of zou hij eventueel meer voor mij kunnen voelen? En voor de mensen in een relatie: wat zou jij ervan vinden als jij erachter kwam dat je vriend(in) na een avond ergens bij een vriend(in) te zijn geweest daar in bed zou kruipen (er is verder niks tussen ons). Zou ik hem gewoon de deur uit moeten zetten om zo rekening te houden met wat zijn vriendin eventueel zou kunnen voelen/willen, is dat mijn verantwoordelijkheid?
Oud 01-02-2012, 05:58
Verwijderd
Ik durf echt wel heel zeker te zeggen dat ik geen jaloerse vriendin ben en dat ik er absoluut geen moeite mee heb als mijn vriendje met andere meiden omgaat. Ik zou dit echter wel te ver vinden gaan. Ik zou 't niet tof vinden als mijn vriend structureel, zonder geen enkele reden bij een andere meid in bed zou kruipen. Als hij een avondje te veel gedronken heeft, dusdanig ver weg zit en niet meer naar huis kan komen, weetikveel, zou ik daar geen moeite mee hebben, Uit jouw verhaal komt dus uit dat hij drie keer keer per week blijft slapen en dat jullie heel veel contact hebben, ook als jullie elkaar niet zien. Ik zou dat te ver vinden gaan. Een gewone vriendin is tot daar aan toe, maar niet iemand waar hij dusdanig veel contact mee heeft en daarbaast ook nog wekelijks mee in bed kruipt.

Ik zou hem met de vraag confronteren 'wat vind je vriendin hier eigenlijk van?' want ergens vind ik ook dat hij degene is die gas terug moet nemen en zich moet realiseren dat het niet tof is wattie nu doet en dat dit neit eerlijk is tov z'n vriendin. Feitelijk gezien doe jij niks verkeerd, want jij betn niet degene die in een relatie zit. Ik vind het wel netjes van je dat je je dit afvraagt. Het ligt er helemaal aan wat jij wil. Ik zou hem naar zijn vriendin vragen en een stevig gesprek met hem aangaan. Afhankelijk daarvan kun je zien wat je doet. Als je denkt dat je jezelf alleen maar pijn doet, kun je zeggen dat het je niet lekker zit en dat je er mee wil ophouden, maar als hij aangeeft dat zijn vriendin er geen moeite mee heeft (wat dan uiteraard weer te betwijfelen valt) en dat hij het fijn vind, waarom zou jij dan degene zijn die hem en z'n relatie moet redden? In dat geval zou ik lekker doorgaan met waar ik mee bezig was, jij doet immers niets verkeerd en hij heeft gezegd dat zijn vriendin het neit erg vindt. En je kunt alleen maar uitgaan van datgene wat hij zegt. Misschien moet je hem eens op de man afvragen of hij nog iets voor je voelt (als hij daardoor niet blokkeert) aangezien hij zoveel bij je is en jullie zoveel contact hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 07:31
Daantjer
Daantjer is offline
Wat SA dus zegt.
Ik zou (al zit ik niet in een relatie) het niet waarderen als ik een vriend/vriendin zou hebben die structureel bij een ander blijft slapen, zonder enige reden. En ik zou het al zeker niet tof vinden als ze ook nog eens 'iets' gehad hebben.
Het is alleen niet jouw verantwoordelijkheid. Ik geloof dat eigenlijk ook niet zo'n heel toffe jongen is, als iemand zulke dingen doet zie ik niet waarom hij, als hij een relatie met jou zou hebben, anders zou handelen. Maar jij kent hem beter dan wij, dus dat zou jij wel beter weten.
Vraag hem in ieder geval om gewoon eerlijk te zijn, wat er aan de hand is.
Oud 01-02-2012, 08:00
Verwijderd
Zelfde hier. Ik ben (met dit vriendje) niet jaloers oid, maar als hij een ander meisje vaker zag dan mij en daar bovendien continu bleef slapen, dan zou ik het niet tof vinden. Ik vind het dan ook een beetje klinken alsof hij je nog steeds leuk vindt, maar omdat jij niks leek te willen, hij nu maar een andere vriendin heeft. Ik bedoel, bij zijn (mannelijke) vrienden blijft hij toch ook niet drie keer per week slapen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 12:15
bierkoning
bierkoning is offline
Als hij echt niks verder met je doet, behalve slapen, dan zou ik hem maar is uitleggen dat het voor ze vriendin niet zo leuk is als hij een paar keer per week bij een ander meisje in bed ligt.... En dat hij voor haar moet kiezen en dan niet meer bij jou kan slapen, of het uitmaken en zien waar het verder met jou op uitloopt
Oud 01-02-2012, 14:36
sanni
sanni is offline
Citaat:
Ik zou hem met de vraag confronteren 'wat vind je vriendin hier eigenlijk van?
De vraag wat vind je ervan dat ik hier zoveel ben ik wel voorbij gekomen, daarna heb ik de vraag gesteld wat vind je vriendin hier van? daar kreeg ik als antwoord op: die vind het wel prima zolang er niks gebeurd.

Citaat:
Als je denkt dat je jezelf alleen maar pijn doet, kun je zeggen dat het je niet lekker zit en dat je er mee wil ophouden, maar als hij aangeeft dat zijn vriendin er geen moeite mee heeft (wat dan uiteraard weer te betwijfelen valt) en dat hij het fijn vind, waarom zou jij dan degene zijn die hem en z'n relatie moet redden?
Het is niet meer zo dat ik hem nog als potentieel vriendje zie ofzo. Hij is nu gewoon in een vriend, dus ergens vind ik het wel fijn dat ik hem zo veel zie. Alleen dat gevoel van en je vriendin dan blijft hangen.

Citaat:
Misschien moet je hem eens op de man afvragen of hij nog iets voor je voelt (als hij daardoor niet blokkeert) aangezien hij zoveel bij je is en jullie zoveel contact hebben.
Is de kans dan niet groot dat hij gewoon zegt nee, ik heb [naam vriendin] toch?

Citaat:
Wat SA dus zegt.
Ik zou (al zit ik niet in een relatie) het niet waarderen als ik een vriend/vriendin zou hebben die structureel bij een ander blijft slapen, zonder enige reden. En ik zou het al zeker niet tof vinden als ze ook nog eens 'iets' gehad hebben.
Het is alleen niet jouw verantwoordelijkheid. Ik geloof dat eigenlijk ook niet zo'n heel toffe jongen is, als iemand zulke dingen doet zie ik niet waarom hij, als hij een relatie met jou zou hebben, anders zou handelen. Maar jij kent hem beter dan wij, dus dat zou jij wel beter weten.
Vraag hem in ieder geval om gewoon eerlijk te zijn, wat er aan de hand is.
Ik zou het zelf ook niet waarderen vandaar ook mijn vragen.

Citaat:
Zelfde hier. Ik ben (met dit vriendje) niet jaloers oid, maar als hij een ander meisje vaker zag dan mij en daar bovendien continu bleef slapen, dan zou ik het niet tof vinden. Ik vind het dan ook een beetje klinken alsof hij je nog steeds leuk vindt, maar omdat jij niks leek te willen, hij nu maar een andere vriendin heeft. Ik bedoel, bij zijn (mannelijke) vrienden blijft hij toch ook niet drie keer per week slapen?
Bij ieder ander gaat hij gewoon naar huis, of hij komt daarna hier nog even langs. Ik heb wel het idee dat zijn vriendin van het vele bij mij zijn af weet, ze bellen gewoon als hij hier is en hij zegt dan ook dat hij hier is, maar of ze weet dat hij slapen blijft daar twijfel ik over. Een echt duidelijk antwoord op die vraag krijg ik dan ook niet.

Citaat:
Als hij echt niks verder met je doet, behalve slapen, dan zou ik hem maar is uitleggen dat het voor ze vriendin niet zo leuk is als hij een paar keer per week bij een ander meisje in bed ligt.... En dat hij voor haar moet kiezen en dan niet meer bij jou kan slapen, of het uitmaken en zien waar het verder met jou op uitloopt
Hoe pak je zoiets aan dan? Oke dit klinkt misschien heel dom. Ik weet dat wat er gaande is niet juist is, maar ik heb ook het gevoel dat het niet mijn schuld is. Moet ik hem dan echt zijn relatie op het spel laten zetten voor iets dat niks kan/gaat worden. Ik beschouw wat wij hebben puur vriendschappelijk.
Oud 01-02-2012, 15:09
Vowel
Vowel is offline
Tja, ik ben hierin met SA. Als mijn vriend dat zou doen zou ik dat niet zo geweldig vinden en dan mag hij ook wel met een hele goede reden komen, wil ik het accepteren. Ik snap eigenlijk niet dat hij zelf niet inziet dat het niet zo tof is wat hij doet. Hij ziet jou vaker dan zijn vriendin, blijft bij je slapen terwijl het helemaal niet nodig is en van wat ik uit jouw verhaal kan opmaken vond hij jou leuk, maar kon dat niets worden, en heeft 'ie daarom nu een andere vriendin. Aangezien jij je er niet lekker bij voelt en dit als puur vriendschap ziet, vind ik dat je hem er best op mag aanspreken, en als hij vage antwoorden blijft geven moet je daar gewoon geen genoegen nemen. Stel hem duidelijke vragen.
"Waarom breng je meer tijd met mij door dan met je vriendin?"
"Waarom blijf je hier steeds slapen als het niet nodig is?"
"Waarom blijf je niet liever bij je vriendin slapen?"
"Voel je eigenlijk nog iets voor mij?"
"Wat vindt jouw vriendin ervan en stelt ze eigenlijk wel eens vragen? Wat vertel jij haar dan?"

En laat ook duidelijk weten dat jij het eigenlijk niet zo tof vindt en dat jij dit soort gedrag niet zou accepteren van jouw vriend. Volgens mij weet hij zelf niet helemaal wat 'ie wil. Of nou ja, volgens mij wil hij jou, maar kan jou niet krijgen, brengt nog wel zoveel mogelijk tijd met jou door, maar heeft ook nog een vriendin - zodat 'ie een vriendin heeft.

Mjah.

Edit: Trouwens, wat wil jij nu eigenlijk echt? Mocht het plotseling uitgaan tussen hem en zijn vriendin, zie je jezelf dan nog iets met hem krijgen? Want dat is wel belangrijk in deze situatie. Je zegt dat je het nu alleen als vriendschap ziet, maar je bent wel verliefd op hem (geweest) toch? Dus hij is in principe een potentieel kandidaat. Jij bent wat mij betreft niet degene die fout zit, ook al snap ik dat je je er niet fijn onder voelt. Maar als er eventuele gevoelens zijn (en die zijn dan obviously wederzijds), dan is het sowieso wel fijn om even een beetje duidelijkheid te creëren, zodat je weet waar je aan toe bent. Ik weet in ieder geval wel dat hij dit gedrag echt niet zou vertonen als je "gewoon een vriendin" zou zijn. Hij blijft bij de rest van zijn gewone vrienden en vriendinnen toch ook niet constant slapen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 15:16
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik zou het onacceptabel vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 15:18
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Tja, ik ben hierin met SA. Als mijn vriend dat zou doen zou ik dat niet zo geweldig vinden en dan mag hij ook wel met een hele goede reden komen, wil ik het accepteren. Ik snap eigenlijk niet dat hij zelf niet inziet dat het niet zo tof is wat hij doet. Hij ziet jou vaker dan zijn vriendin, blijft bij je slapen terwijl het helemaal niet nodig is en van wat ik uit jouw verhaal kan opmaken vond hij jou leuk, maar kon dat niets worden, en heeft 'ie daarom nu een andere vriendin. Aangezien jij je er niet lekker bij voelt en dit als puur vriendschap ziet, vind ik dat je hem er best op mag aanspreken, en als hij vage antwoorden blijft geven moet je daar gewoon geen genoegen nemen. Stel hem duidelijke vragen.
"Wat vindt jouw vriendin ervan en stelt ze eigenlijk wel eens vragen? Wat vertel jij haar dan?"

En laat ook duidelijk weten dat jij het eigenlijk niet zo tof vindt en dat jij dit soort gedrag niet zou accepteren van jouw vriend. Volgens mij weet hij zelf niet helemaal wat 'ie wil. Of nou ja, volgens mij wil hij jou, maar kan jou niet krijgen, brengt nog wel zoveel mogelijk tijd met jou door, maar heeft ook nog een vriendin - zodat 'ie een vriendin heeft.

Mjah.

Edit: Trouwens, wat wil jij nu eigenlijk echt? Mocht het plotseling uitgaan tussen hem en zijn vriendin, zie je jezelf dan nog iets met hem krijgen? Want dat is wel belangrijk in deze situatie. Je zegt dat je het nu alleen als vriendschap ziet, maar je bent wel verliefd op hem (geweest) toch? Dus hij is in principe een potentieel kandidaat. Jij bent wat mij betreft niet degene die fout zit, ook al snap ik dat je je er niet fijn onder voelt. Maar als er eventuele gevoelens zijn (en die zijn dan obviously wederzijds), dan is het sowieso wel fijn om even een beetje duidelijkheid te creëren, zodat je weet waar je aan toe bent. Ik weet in ieder geval wel dat hij dit gedrag echt niet zou vertonen als je "gewoon een vriendin" zou zijn. Hij blijft bij de rest van zijn gewone vrienden en vriendinnen toch ook niet constant slapen?
Dit lijkt me een goede manier idd... en jij kan er ook zeker niets aan doen, hij doet het.
Oud 01-02-2012, 15:44
sanni
sanni is offline
Citaat:

Mjah.

Dank je voor de duidelijke vragen, die ga ik zeker gebruiken als ik hem weer zie.

Wat betreft je edit: mijn hoofd zegt nee dat kan nooit wat worden en bla bla verstandig zijn enzo. Terwijl mijn hart duidelijk een zwak voor hem heeft.
Oud 01-02-2012, 16:00
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Dank je voor de duidelijke vragen, die ga ik zeker gebruiken als ik hem weer zie.

Wat betreft je edit: mijn hoofd zegt nee dat kan nooit wat worden en bla bla verstandig zijn enzo. Terwijl mijn hart duidelijk een zwak voor hem heeft.
nou ja als je diep in je hart misschien toch iets voelt, zou ik het hem zeker vragen, en kijken wat hij erop te zeggen heeft.... Heeft hij zelf niet door dat het niet echt normaal is om bij een ander meisje te slapen ? tenminste zelfs een paar keer in de week.
Oud 02-02-2012, 09:26
sanni
sanni is offline
Ik heb niet echt het idee dat hij zijn eigen gedrag slecht vind.
Meer ook omdat hij voor mijn gevoel niet 100% voor zijn vriendin gaat.
Oud 02-02-2012, 09:34
Verwijderd
En ik denk dat het belangrij kis dat jij je afvraagt wat jij daarvan vind en of je er mee door kunt gaan. In principe doe jij niks verkeerd, jij bent niet degene die in een relatie zit maar wel meerdere keren per week bij een ander in bed ligt. Vind je het kunnen dat er een jongen is die dat doet en wil je daar mee gassocieerd worden? Laatst nog een hele discussie over gehad; als een jongen vreemdgaat, wie is er dan fout, de jongen of het meisje waar hij mee vreemdgaat? Er zijn mesnen die vinden dat het meisje waar hij mee vreemdgaat ook fout zit, al helemaal als zij weet dat hij een vriendin heeft. Persoonlijk denk ik niet dat het zo zwartwit is, maar ik vind wel dat je moet overwegen wat jouw reactie naar een ander zou zijna ls jouw vriend zoiets zou doen. En hem wél op de man af vragen of hij nog iets voor je voelt, en dan met concrete gedragingen komen als 'Je blijft drie keer per week hier slapen', 'we hebben dagelijks contact', weetikwatnogmeer. Als je met concrete voorbeelden komt, krijgt hij de kans om dingen uit te leggen en misschien gaan er dan wél belletjes bij hem rinkelen.

Persoonlijk denk ik dat het wel verstandig is, voor jezelf, dat je er mee ophoudt tot je meer duideiljkheid hebt, want als je een zwak voor iemand hebt maar diegene kiest na lange tijd van intensief contact heel duidelijk niet voor jou (als hij werkelijk voet bij stuk zou houden en blijft beweren dat hij heul veel vanzijn vriendin houdt) maakt dat het niet makkelijker voor jou. Ook al is het misschien puur vriendschappelijk wat jullie doen, ik geloof dat ik er voor zou kiezen om het contact op een laag pitje te zetten.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 11:55
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
En ik denk dat het belangrij kis dat jij je afvraagt wat jij daarvan vind en of je er mee door kunt gaan. In principe doe jij niks verkeerd, jij bent niet degene die in een relatie zit maar wel meerdere keren per week bij een ander in bed ligt. Vind je het kunnen dat er een jongen is die dat doet en wil je daar mee gassocieerd worden? Laatst nog een hele discussie over gehad; als een jongen vreemdgaat, wie is er dan fout, de jongen of het meisje waar hij mee vreemdgaat? Er zijn mesnen die vinden dat het meisje waar hij mee vreemdgaat ook fout zit, al helemaal als zij weet dat hij een vriendin heeft. Persoonlijk denk ik niet dat het zo zwartwit is, maar ik vind wel dat je moet overwegen wat jouw reactie naar een ander zou zijna ls jouw vriend zoiets zou doen. En hem wél op de man af vragen of hij nog iets voor je voelt, en dan met concrete gedragingen komen als 'Je blijft drie keer per week hier slapen', 'we hebben dagelijks contact', weetikwatnogmeer. Als je met concrete voorbeelden komt, krijgt hij de kans om dingen uit te leggen en misschien gaan er dan wél belletjes bij hem rinkelen.

Persoonlijk denk ik dat het wel verstandig is, voor jezelf, dat je er mee ophoudt tot je meer duideiljkheid hebt, want als je een zwak voor iemand hebt maar diegene kiest na lange tijd van intensief contact heel duidelijk niet voor jou (als hij werkelijk voet bij stuk zou houden en blijft beweren dat hij heul veel vanzijn vriendin houdt) maakt dat het niet makkelijker voor jou. Ook al is het misschien puur vriendschappelijk wat jullie doen, ik geloof dat ik er voor zou kiezen om het contact op een laag pitje te zetten.
idd, en dat lage pitje in ieder geval zo laag dat hij niet meer 3x per week bij je slaapt
Reageren

Regels voor berichten