Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2012, 01:57
loveemke
loveemke is offline
Ok,
Ik zat dus op school met me vriendinnen ergens aan een lonley tafel in een gang van mijn school. Was heel gezellig. Opeens werd alles zwart voor mijn ogen en mijn vriendinnen haalde er een leraar bij. Het was meneer Tenquon, oftewel, schaam schaam. Toen ik bij kwam na ruim 2 minuten nock-off te zijn geweest, kwam ik erachter dat ik onder de tafel was gevallen. Meneer TQ keek me toen zo ongeveer recht in de ogen aan en vroeg hoe het ging. Ik schaamde me zo dat ik nog een keer weg viel. Toen heeft hij ( of de congierge ) mijn ouders gebeld die helaas niet thuis waren. Toen ik na nog een keer bijkomen was vergeten dat ik onder een tafel lag, probeerde ik op te staan en stootte mijn hoofd loeihard tegen de tafel waarna ik nog een keer ging. En dit keer ruim 15 minuten. Toen ik tenslotte weer bijkwam, was de tafel boven mijn hoofd verdwenen. Er stonden 2 hulpverleners boven me en die legde me op een brancard.
Uiteindelijk aangekomen in het ziekenhuis kwamen ze erachter dat er helemaal niets "ergs" was. Na me een paar vragen te stellen over mijn dagelijkse dingen ( slaap en eetgewoonten ) stelden ze dat dus vast.

Nu is mijn vraag, is het normaal om 3 keer achterelkaar van je stokkie te gaan?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 02:32
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 08:07
isabellexkus
isabellexkus is offline
ja dat kan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 08:35
Verwijderd
Drie keer zo kort na elkaar is juist normaal, zeker als je telkens weer overeing probeert te komen.
Als je flauwvalt zonder dat er iets ernstigs is, is dat meestal wat dokters een 'vasovagale' reactie noemen. Dit betekent dat je bloedvaten wijder gaan staan. Aanleidingen daarvoor kunnen bv. zijn dat je snel opwarmt of lang stilstaat, en tijdens een ziekte zoals griep kan het soms ook zomaar gebeuren. Vaak kom je er ook niet achter wat de aanleiding was. Zeker bij meisjes aan het begin van de puberteit, als je 13-15 jaar bent, kan het soms zomaar gebeuren.
Als je bloedvaten wijder gaan staan, is je bloed niet meer genoeg om alle bloedvaten genoeg te vullen. Je bloeddruk wordt dan lager en het bloed loopt dan een beetje (niet helemaal natuurlijk) weg uit je hoogste punt: je hoofd. Daardoor val je flauw. Dat is handig, want als je op de grond ligt is je hoogste punt niet meer je hoofd en daardoor kom je weer bij. Maar je bloeddruk is dan wel nog steeds zo laag, waardoor je direct weer flauwvalt als je overeind komt.

15 minuten buiten westen zijn is dan wel weer wat lang voor zoiets. Hebben ze in het ziekenhuis alleen vragen gesteld of ook bloedonderzoek gedaan en testjes gedaan? Zoals een hartfilmpje (met allemaal plakkers met kabeltjes eraan op je bovenlichaam en je handen en voeten) bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 10:42
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zeker bij meisjes aan het begin van de puberteit, als je 13-15 jaar bent, kan het soms zomaar gebeuren.
Niet dat TS daar perse last van heeft, maar gebeurt het ook niet wat vaker bij meisjes tussen de 13 en 15 omdat ze soms te weinig eten?
Oud 09-01-2012, 14:19
loveemke
loveemke is offline
Citaat:
Niet dat TS daar perse last van heeft, maar gebeurt het ook niet wat vaker bij meisjes tussen de 13 en 15 omdat ze soms te weinig eten?
Ik ben 16 en naar mijn weet eet ik niet minder dan normaal.

Citaat:
Drie keer zo kort na elkaar is juist normaal, zeker als je telkens weer overeing probeert te komen.
Als je flauwvalt zonder dat er iets ernstigs is, is dat meestal wat dokters een 'vasovagale' reactie noemen. Dit betekent dat je bloedvaten wijder gaan staan. Aanleidingen daarvoor kunnen bv. zijn dat je snel opwarmt of lang stilstaat, en tijdens een ziekte zoals griep kan het soms ook zomaar gebeuren. Vaak kom je er ook niet achter wat de aanleiding was. Zeker bij meisjes aan het begin van de puberteit, als je 13-15 jaar bent, kan het soms zomaar gebeuren.
Als je bloedvaten wijder gaan staan, is je bloed niet meer genoeg om alle bloedvaten genoeg te vullen. Je bloeddruk wordt dan lager en het bloed loopt dan een beetje (niet helemaal natuurlijk) weg uit je hoogste punt: je hoofd. Daardoor val je flauw. Dat is handig, want als je op de grond ligt is je hoogste punt niet meer je hoofd en daardoor kom je weer bij. Maar je bloeddruk is dan wel nog steeds zo laag, waardoor je direct weer flauwvalt als je overeind komt.

15 minuten buiten westen zijn is dan wel weer wat lang voor zoiets. Hebben ze in het ziekenhuis alleen vragen gesteld of ook bloedonderzoek gedaan en testjes gedaan? Zoals een hartfilmpje (met allemaal plakkers met kabeltjes eraan op je bovenlichaam en je handen en voeten) bijvoorbeeld.
Ze hebben idd ook nog een bloedafname gedaan ( of hoe dat ook heet )
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 16:45
Zeepje
Zeepje is offline
Niks om je voor te schamen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 17:44
TeDaz
TeDaz is offline
Ja, want je bent nog steeds heel zwak als je nog wakker bent
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Niks om je voor te schamen.
Nouja, dat wel. Als je 3x flauwvalt om niets mag je je daarvoor schamen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 22:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben 16 en naar mijn weet eet ik niet minder dan normaal.
Ik zeg toch ook: "Niet dat TS daar perse last van heeft"?

Citaat:
Ze hebben idd ook nog een bloedafname gedaan ( of hoe dat ook heet )
Bloedonderzoek, als ze een of meerdere buisjes bloed aftappen voor onderzoek.
Oud 10-01-2012, 18:44
just_my92
just_my92 is offline
is het niet als je te snel op probeert te staan na het flauwvallen dat de kans groot is dat je nog eens ga?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 23:26
Verwijderd
Sorry dat ik me ertussen meng met een lullig vraagje, hoe voelt dat eigenlijk, flauwvallen?
Ok een lullige, maar ik ben nog nooit flauwgevallen, maar ben er soms wel bang voor.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Sorry dat ik me ertussen meng met een lullig vraagje, hoe voelt dat eigenlijk, flauwvallen?
Ok een lullige, maar ik ben nog nooit flauwgevallen, maar ben er soms wel bang voor.
Het is lastig uit te leggen, maar het voelt eigenlijk zoals het ook heet: je voelt je flauw worden (licht in je hoofd, je voelt dat je wat weg begint te raken doordat geluiden ver weg klinken en je wazig gaat zien) en vervolgens neemt dat flauwe gevoel toe, door je hele lichaam en ben je weg. Dat voelt vaak heel lang, maar meestal kom je al heel snel weer bij, afhankelijk van de oorzaak natuurlijk.
Soms voel je dat flauwe gevoel ook vroeg opkomen (ik had dat vroeger een keer na vaccinaties); als je dan meteen gaat zitten, hoofd tussen je knieen, kun je het echte flauwvallen voorkomen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 15:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik word duizelig, misselijk, krijg het heel erg warm, geluiden klinken ver weg idd, je zicht wordt wazig of zwart. Vaak is het fijner als je wel ff flauw voelt dan als het net tegen kunt gaan omdat je je dan veel langer beroerd blijft voelen vind ik dan.
Oud 21-01-2012, 10:48
Verwijderd
Ik weet niet of het nog heel veel nut heeft om een bericht te posten, maargoed.
ik dacht dat je niet kunt flauwvallen als je op een stoel zit, dat dat het flauwvallen juist voorkwam, maar dat kan ook aan mij liggen...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of het nog heel veel nut heeft om een bericht te posten, maargoed.
ik dacht dat je niet kunt flauwvallen als je op een stoel zit, dat dat het flauwvallen juist voorkwam, maar dat kan ook aan mij liggen...
Nee hoor, je kan wel flauwvallen als je zit. Als je het aan voelt komen, helpt het vooral om te gaan liggen met je benen omhoog (bv op een stoel) zodat er makkelijker bloed naar je hersenen gepompt kan worden. Als je staat, kan het al genoeg zijn om even te gaan zitten inderdaad, maar liggen is dus nog beter om flauwvallen te voorkomen. Daarna wel heel voorzichtig weer gaan zitten en staan, anders ga je alsnog onderuit.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 11:31
Zeepje
Zeepje is offline
+ je kan niet meer vallen als je al ligt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 00:19
Verwijderd
Maar het lijkt mij ook dat je niet van de stoel afglijd maar je hoofd op de tafel neerkomt. Of heb ik hier nu zo weinig verstand van?!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Maar het lijkt mij ook dat je niet van de stoel afglijd maar je hoofd op de tafel neerkomt. Of heb ik hier nu zo weinig verstand van?!
Ligt aan de stoel en je houding, kan best dat je van de stoel afglijdt (bv omdat er geen leuningen op zitten en je zijdelings in elkaar zakt), maar als je bv een beetje voorover gebogen zit, kan het best dat je inderdaad met je hoofd op tafel valt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten