Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2012, 13:29
Verwijderd
hallo. tegenwoordig is iedereen dyslectisch, en ik had gehoord dat daar best veel voordelen aan verbonden zijn, dus ik vroeg me af hoe kan ik die diagnose krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2012, 13:32
Em.
Em. is offline
Wil je soms expres doen alsof je dyslectisch bent? Dat vind ik wel heel laag.
Oud 22-01-2012, 13:34
Verwijderd
? zoveel mensen doen dat toch?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 13:40
Em.
Em. is offline
Ik geloof het niet. En zelfs al zouden 'zoveel mensen' het wel doen, dan is dat nog geen reden om het ook maar te doen. Het blijft laag, imo. En zowel de mensen die zo eerlijk zijn niet zo'n nepdiagnose te laten stellen én de mensen die oprecht dyslectisch zijn, zijn er de dupe van.
Oud 22-01-2012, 13:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Is niet zo moeilijk, gewoon slechte punten halen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 13:55
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Wow , jij bent ongelooflijk zielig. Er zijn kinderen die vanaf kinds af aan al de diagnose hebben gekregen waarbij er is geconstateerd dat ze dyslectisch zijn. Dit soort kinderen hebben er enorme moeite mee , lezen , woordjes schrijven enz. Het is diep triest als jij doet alsof je het hebt , dat wil zeggen dat jij gaat doen alsof je slordige fouten maakt maar dat jij het heus wel weet en ook net zoals deze kinderen die er echt moeite mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 14:40
Definite
Definite is offline
Citaat:
Is niet zo moeilijk, gewoon slechte punten halen.
Sarcastic or an ignorant dumbass? Dyslectie heeft niets met intelligentie te maken, het zijn gewoon wat onvermogens/beperkingen m.b.t. taal. Ik ben zelf ook dyslectisch als de pest geweest en heb altijd behoord tot de best scorenden. Spelling en grammatica problematiek ben ik overheen gekomen door constante remedial teaching. Alleen begrijpend lezen en informatie reproduceren op papier heb ik nog steeds meer tijd voor nodig.

Indien je dyslectie wil faken moeten de symptomen te herleiden zijn naar al je studieresultaten gedurende je hele leven, en dat moet dan ook nog eens gerelateerd kunnen worden aan je test resultaten. Je kan niet uit het niets je vinger opsteken en roepen dat je dyslectisch bent, een test afnemen, opzettelijk slecht scoren, en dyslectisch verklaard worden.
Oud 22-01-2012, 14:40
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
en dan?
de mensen met dyslectie geen hulp meer laten krijgen, omdat al die hulp naar jou gaat, degene die eerder een aandachtsstoornis heeft dan dyslectie?
Oud 22-01-2012, 14:44
Brokenheart..
Brokenheart.. is offline
Sorry hoor maar dit vind ik echt TRIEST , die mensen die echt dyslectisch zijn die hebben het echt niet makkelijk met lezen , KOM OP vooroordelen .. Triest // Mijn mening
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 14:51
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Citaat:
Sorry hoor maar dit vind ik echt TRIEST , die mensen die echt dyslectisch zijn die hebben het echt niet makkelijk met lezen , KOM OP vooroordelen .. Triest // Mijn mening
Ik denk dat jouw mening voor iedereen geld , deze man is gewoon diep triest bezig.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 18:50
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Sarcastic or an ignorant dumbass? Dyslectie heeft niets met intelligentie te maken, het zijn gewoon wat onvermogens/beperkingen m.b.t. taal. Ik ben zelf ook dyslectisch als de pest geweest en heb altijd behoord tot de best scorenden. Spelling en grammatica problematiek ben ik overheen gekomen door constante remedial teaching. Alleen begrijpend lezen en informatie reproduceren op papier heb ik nog steeds meer tijd voor nodig.

Indien je dyslectie wil faken moeten de symptomen te herleiden zijn naar al je studieresultaten gedurende je hele leven, en dat moet dan ook nog eens gerelateerd kunnen worden aan je test resultaten. Je kan niet uit het niets je vinger opsteken en roepen dat je dyslectisch bent, een test afnemen, opzettelijk slecht scoren, en dyslectisch verklaard worden.
Je kan toch moeilijk ontkennen dat dyslexie vaker wel dan niet een excuus is voor ouders zodat ze kunnen zeggen dat hun kind "dyslectisch" is i.p.v. simpelweg dom.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Je kan toch moeilijk ontkennen dat dyslexie vaker wel dan niet een excuus is voor ouders zodat ze kunnen zeggen dat hun kind "dyslectisch" is i.p.v. simpelweg dom.
Dyslectische kinderen zijn echt niet dom. ik zit zelf in 5 gymnasium en heb genoeg dyslectische kinderen in mijn jaarlaag die wel ongelooflijk slim zijn en hele hoge cijfers halen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 06:21
Verwijderd
Citaat:
Dyslectische kinderen zijn echt niet dom. ik zit zelf in 5 gymnasium en heb genoeg dyslectische kinderen in mijn jaarlaag die wel ongelooflijk slim zijn en hele hoge cijfers halen.
Dit inderdaad. Soms kunnen ze met wat aanpassingen écht wel goede cijfers halen.

Verder vind ik het ook triest. Als je nu doet alsof je dyslectie hebt, dan komt er over een jaar wel uit dat je het niet hebt en dan heb je een groot probleem denk ik. Je kan moeilijk de rest van je schoolleven toneel blijven spelen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 19:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mijn punt is dat veel domme mensen gewoon dom zijn in plaats van dyslectisch, niet dat dyslexie niet bestaat.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 19:09
Zeepje
Zeepje is offline
Of gewoon te lui om de regels te leren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten