Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2012, 09:56
bas745
bas745 is offline
Ik zit nu in HAVO 5 en ga bijna examen doen. Ik ben vrij jong en heb nog geen echte opties voor een vervolgstudie. Ik heb wel een paar keuzes.

Ik kan hierna VWO gaan doen als ik wil maar er zijn ook een paar moeilijk vette HBO studies.

Zoals ik al zei, ik ben vrij jong (16) en het is niet echt een optie om nu al uit huis te gaan. Ook zitten al mijn vrienden nog op school!

Hebben jullie ideeën of opties? Ik zou het op prijs stellen.

Thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2012, 11:08
Steelpan
Steelpan is offline
Ik zou voor vwo gaan aangezien je nog jong bent. Na vwo kun je altijd alsnog naar het HBO gaan, als je niet naar de universiteit wil.
Oud 24-01-2012, 12:00
Em.
Em. is offline
Je hoeft toch nog uit huis te gaan om een HBO-studie te doen? Of zitten alle HBO-studies die je zou willen doen heel ver weg?

En verder: zou je naar de universiteit willen? Natuurlijk kun je na je vwo alsnog hbo doen, maar ik zou ook even kijken of de universiteit je wat lijkt, als je toch overweegt vwo te doen.

En eh, wat is 'moeilijk vette', is dat heel vet (zoals kankervet) of heeft het ook iets met moeilijk zijn te maken?
Oud 24-01-2012, 14:14
Verwijderd
Ik had exact hetzelfde, ik was 16 toen ik klaar was op de havo. Ik wist wel al dat ik uiteindelijk universiteit wilde doen. Grofweg kun je zeggen dat HBO zich richt op zelf praktisch bezig zijn, terwijl je op de universiteit leert leiding geven en daarmee ook wat er zoal moet gebeuren. Sommige VWO-ers gaan daarom, ook al hebben ze toegang tot WO, toch naar het HBO.

Het is voor HBO-ers vrij normaal om nog thuis te wonen. Na het halen van je eerste jaar kun je alsnog beginnen aan WO, of je kunt je HBO-opleiding afmaken en dan een master doen (laatste stukje WO). Ik heb zelf ervoor gekozen op mijn middelbare school te blijven en daar 5 en 6 vwo te doen. Ik was nog niet toe aan grote veranderingen en het komt op mij over alsof dat voor jou ook zo geldt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten