Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2012, 19:53
floffy3
floffy3 is offline
Een goede vriendin van me is een echte nagelbijter en wil haar graag helpen om er van af te komen. Want het is volgens mij vooral vervelend voor een meisje die nagels bijt dan bijv bij jongens, want bij meisjes verwacht je meestal van die mooie lange nagels enz

Hoop dat jullie wat tips hebben
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 19:57
Vesta
Vesta is offline
Gewoon kort knippen, als het nog kan.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 19:57
Hawahaai
Hawahaai is offline
Iedere keer op de vingers tikken, Bitex (zo'n doorzichtig spulletje) op de nagels smeren wat vies smaakt, nagels lakken. Mijn ervaring is dat al die dingen maar kort werken als je zelf niet echt per se wilt stoppen net nagelbijten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 20:08
Diamera
Diamera is offline
Wat is precies de oorzaak van dat ze niet kan stoppen met bijten?

Ik beet een tijdje op die velletjes van je nagelriem, maar dat was omdat het zo moeilijk is er niets mee te doen zodra er een velletje loszat. Ik trok of beet het er dan af en dan kwam er weer wat mee en ging dat weer rafelen en zo bleef je maar bezig, zo moeilijk om er dan af te blijven. Toen nam ik een nagelschaartje mee waar ik ook heen ging, en nagelriemcrème, zodat ik een loszittend velletje er meteen af kon knippen en het in kon smeren. Dan kon ik het er niet verder afscheuren. En toen genas het beetje bij beetje, en na een aantal weken zat er niets meer los. En nu knauw ik er nooit meer iets af, want er is niets meer om op te knauwen.

Als het brekende nagels zijn, kan ze misschien ook overal een klein nagelknippertje en een vijltje meenemen, zodat ze hoekjes er meteen af kan vijlen? Of kun je ook op gladde nagels bijten?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 20:16
Lente
Lente is offline
bij jongens is het net zo smerig.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 22:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben net gestopt!

-Echt willen stoppen helpt, want het vergt enorme discipline om er vanaf te blijven.
-Byt-ex erop smeren. Dit is anders dan nagellak en is er ook niet af te krabben, wat bij mij het probleem was.
-Motivatie! Nagellak kopen en dat soort dingen. Het vooruitzicht dat te kunnen gebruiken, hielp mij ook.
-Doorzettingskracht!

Het werkt bij mij helemaal niet als mensen me op mijn handen slaan of zich ermee bemoeien met opmerkingen.

Het is mij na 14 jaar bijten ook gelukt, en ik beet echt tot er geen nagel meer op mijn vinger zat. Maar overal op kunnen tikken is heerlijk
Oud 26-01-2012, 09:41
Volk
Volk is offline
Ik moest iedere keer dat ik werd betrapt op nagelbijten een gulden inleveren. Ik was er binnen een week vanaf.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 14:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat zou bij mij dus niet werken, want dan zou ik het stiekem doen. In bed enzo.

Het is mij echt gelukt door motivatie en doorzetten.
Oud 26-01-2012, 15:41
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dat zou bij mij dus niet werken, want dan zou ik het stiekem doen. In bed enzo.

Het is mij echt gelukt door motivatie en doorzetten.
Dat zag mijn moeder dan de volgende dag meteen, dat was extra guldens inleveren vanwege het stiekeme.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 19:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kreeg een gulden extra zakgeld per week als ik niet nagelbeet, maar zelfs dat kon mij niet motiveren. Bytex hielp niet, als mensen er iets van zeiden hielp niet. Ik ben er nu eindelijk vanaf, doordat ik echt gemotiveerd was. Ik had vaak niet in de gaten dat ik met m'n nagels in mijn mond zat, dus gebruik ik tegenwoordig doorzichtige nagellak. Dat voelt anders als ik mijn nagel in mijn mond doe en dat zorgt dan voor genoeg bewustwording dat ik die nagel niet ga bijten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 16:35
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ik was vroeger een HELE ERGE NAGELBIJTER!
bytex hielp niet, geld geven hielp niet,....
bij mij heeft m'n nieuwe schoolrichting geholpen. (schoonheidsverzorging)
we verzorgden onze nagels iedere week en uiteindelijk zijn ze erg mooi gekomen. dus wou ik er niet meer op bijten.
bijmij hing het dus gewoon af van m'n handjes te verzorgen en m'n nagels, lekker laten verwennen bij de manicure.
ik heb ook een vriendind ie maar niet kan stoppen met nagelbijten.; zelfs kunstnagels bijt ze ervan... heb ooit eens gehoord voor hypnose maar denk wel dat dit niet veel uitmaakt...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 17:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
Gewoon een kwestie van willen. Ze wil niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten