Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2012, 11:47
Verwijderd
Hallo mensen,

Ik moet een debat voeren over de volgende stelling: het koningshuis in nederland moet afgeschaft worden.

ik ben tegen, zou iemand mij misschien kunnen helpen met het verzinnen van tegenargumenten?

dat zou heel welkom zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2012, 12:10
Verwijderd
Wat heb je zelf al bedacht ?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 13:17
RvR
Allereerst is het koningshuis van groot belang voor de Nederlandse samenleving.
Politici komen en gaan, het koningshuis blijft bestaan. Hiermee kunnen Nederlandse mensen zich identificeren.

Ook gaat het koningshuis op staatsbezoeken namens Nederland, tijdens die staatsbezoeken worden banden tussen landen aangehaald en worden niet zelden verschillende handelscontracten ondertekend. Tijdens deze staatsbezoeken gaat er ook vaak een delegatie van CEO's mee, dit zou natuurlijk niet mogelijk zijn geweest zonder een staatsbezoek. Dit is zeker van belang wanneer Nederland een staatsbezoek brengt aan de wat meer islamitische landen of de landen die een leider, of een kleine groep leiders hebben. Want zij nemen immers de beslissingen van welk bedrijf wel contract krijg.

Ik hoop dat je hier wat aan het hebt, succes ermee!

Groeten,
Richard
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 17:13
Verwijderd
heel erg bedankt ik had zelf ook al bedacht dat het een eenheid geeft in het land, bij politici is het vaak toch zo dat deze gekozen worden en dat veel mensen het er niet mee eens zijn, de koningin is neutraal dus die kan voor eenheid zorgen. verder gaat de tegenpartij natuurlijk zeggen dat het koningshuis heel veel kost, al met al kost dit zo'n 100 miljoen, dus dat is per nederlander slechts een euro of 6... dus de tegenpartij moet niet zeuren
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 19:06
RvR
Hoi,

Klopt, maar als je het over bedragen gaat hebben, moet je ook memoreren wat het oplevert.
Bijv: Het koningshuis kost €118.000.000 daar zitten ook de kosten van het kabinet de koningin bij in.
Daarnaast legt de beveiliging een enorm beslag op dit budget. Wanneer het koningshuis zou worden afgeschaft zouden de kosten van de beveiliging even hoog blijven voor een volgende koning/president/leider. De overige kosten vallen dus in het niets bij wat het oplevert. Alleen de contracten al die het bedrijfsleven mede dankzij het koningshuis hebben binnengehaald zijn vele miljarden waard. Kortom, ze moeten niet zeuren

Succes met je debat!

Groeten,
Richard
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten