Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2012, 22:53
John31415
John31415 is offline
Hoi,

Ik heb binnenkort een debat Nederlands over de verhoging van de leeftijd waarop je alcohol mag drinken. Dit zou moeten worden verhoogd naar 21 jaar. Ik heb de tegenstand opgelegd gekregen. Ik moet dus verdedigingen waarom wij alcohol moeten kunnen blijven drinken vanaf 16 jaar.

Ik weet dat het gebruikt wordt als sfeermaker, maar ik ben nog op zoek naar andere en betere argumenten.

Groet,

John
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2012, 11:30
Verwijderd
nu kunnen jongeren rustig 'leren drinken' doordat je eerst alleen licht alcoholische dranken mag drinken en later pas sterke, bovendien hebben ouders nu nog enige toezicht op het drankgebruik van hun kinderen, als deze 21 zijn hebben ze dit niet meer. als voorbeeld kan je ook dit zeggen, in joodse gezinnen krijgen kinderen soms al op 12 jarige leeftijd een glas wijn bij sjabbat. in deze gezinnen komt drankmisbruik echt minder vaak voor, omdat de kinderen leren op een verantwoordelijke manier met drank om te gaan. en waarom zijn mensen vanaf 17 jaar wel in staat om voertuigen die mensen kunnen vermoorden te besturen en zouden we geen biertje waarmee je niemand (behalve jezelf) kwaad doet kunnen opdrinken?

veel succes iig!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 14:38
John31415
John31415 is offline
Thanks voor je reactie. Ik heb zo ook ongeveer mijn voorbereiding. Ik moet helaas bronnen laten zien, dus het argument van joodse gezinnen kan ik niet toepassen, maar misschien dat ik hem in het debat zelf ertussen door kan laten glippen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 16:09
Tink*
Tink* is offline
Je zou als bron kunnen aanvoeren (misschien) dat de hersenen nog niet volledig zijn ontwikkeld op die leeftijd en dat alcohol schade aan de hersenen brengt. Er zijn vast wel artikelen/boeken genoeg te vinden met informatie daarover.
Reageren

Regels voor berichten