Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2012, 18:21
Mimuna
Mimuna is offline
Hallo iedereen,

Ik heb nu al zo'n 3 maanden elke dag last van een opgeblazen gevoel.
's Morgens, wanneer ik opsta, is mijn buik plat, maar na mijn ontbijt begint mijn buik al uit te zetten. Tegen de avond is mijn buik zo opgeblazen dat ik net 5 maanden zwanger lijk! Ik eet gezond en op vaste tijdstippen en ben geen grammetje bijgekomen, dus door mijn gewicht komt het zeker en vast niet. Ik drink geen bruisende dranken.

Iemand die hier ook last van heeft? En wat kan ik er aan doen?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 22:33
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Hmm.. ik had erg veel last van een opgeblazen gevoel (natuurlijk gecombineerd met regelmatig stoelgang,buikloop,krampen..) ben veel naar de dokter geweest, en uiteindelijk bij een darmonderzoek terechtgekomen en ze zeiden me dat ik PDS heb. ik denk niet als je alleen last hebt van dat opgeblazen gevoel dat je dat hebt.. eet je vezels genoeg? als je plots veel water drinkt, kan dit ook gebeuren omdat je lichaamscellen vocht opslaan.. heb je wat meer info? Groetjes x
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 22:43
Verwijderd
Ik heb hier totaal geen verstand van hoor, maar ik zou denken dat het met het voedsel te maken heeft dat je eet, aangezien het begint na het ontbijt en gedurende de dag alleen maar erger wordt. Misschien een allergie? Vriendin van me heeft een gluten-allergie en zij heeft soms ook een enorm opgezette buik, met name als ze gluten heeft gegeten (andere keren heeft ze misschien ongemerkt gluten gegeten).

Zoals ik al zei, ik heb hier geen verstand van, dus als je denkt dat een allergie mogelijk zou kunnen zijn, zou ik naar de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 08:24
Mimuna
Mimuna is offline
Ik drink eigenlijk niet zoveel water, maar ik eet wel gezond.
ik eet volkorenbrood en veel verschillende groentes bij al mijn maaltijden. ook eet ik elke dag een activia (dit zou het opgeblazen gevoel moeten verminderen). Een allergie kan het niet zijn. anders zou ik dit al veel langer moeten hebben, maar ik eet niet anders als andere jaren.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 08:26
Mimuna
Mimuna is offline
Nou moet ik wel zeggen, mijn ontlastingspatroon is niet zo regelmatig. Soms hoef ik 2 dagen niet naar het toilet. Misschien gewoon een trage vertering?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 11:07
Volk
Volk is offline
Ik denk niet dat het met een trage vertering te maken heeft. Eerder dat je iets eet waar je niet zo goed tegen kunt of een verkeerde combinatie. Een allergie kan plotseling opduiken, dus daar hoef je niet al langer last van te hebben gehad. Dat je geen regelmatige stoelgang hebt is ook een teken dat er ergens iets niet helemaal 100% is. Misschien toch even langs de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 11:44
Verwijderd
Drink je wel genoeg water? Je zegt al dat je dat niet heel veel doet, maar dat is wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 15:40
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
rennie deflatine wordt gebruikt voor de behandeling van klachten als gevolg gasvorming in het maag-darmkanaal; een opgeblazen gevoel. deze klachten komen vaak ongelegen en zijn vervelend. gelukkig is er rennie deflatine.
*sorry voor de reclame*
Oud 04-02-2012, 17:42
Mimuna
Mimuna is offline
Een allergie is het echt niet hoor. Dan zou ik toch echt wel 'last' moeten hebben, of pijn ofzo? Het is gewoon een opgeblazen buik, meer niet. Ben ook niet winderig ofzo, heb ook geen krampen...
Water drink ik idd niet genoeg, nee. Ben al naar de HA geweest, maar hij zei dat ik veel stoelgang in m'n darmen had zitten en dat ik een paar daagjes een laxeermiddeltje in moest nemen. Dat is nu al 3 maanden geleden en ik heb het nog steeds. Heb al een radiografie laten doen en daarop zien ze niets. Er is eigenlijk niet echt iets mis met mijn darmen, volgens de dokters.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 01:12
Verwijderd
Ik dacht meteen aan die yoghurt reclames.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten