Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2012, 17:07
Verwijderd
grazie mille, god bless you allxx

Laatst gewijzigd op 06-02-2012 om 16:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2012, 18:38
Em.
Em. is offline
Als ik dit zo zie, denk ik dat het een gedicht is en geen verhaal. Bij een verhaal staan de zinnen achter elkaar en wordt de regelafbraak bepaald door waar de pagina ophoudt.

Verder ben ik niet heel goed in Engels en ik kan niet aanwijzen of er echt fouten in zitten, maar gevoelsmatig vind ik het niet op Engelse teksten lijken waarvan ik weet dat ze goed zijn (boeken, krantenartikelen enzo). Ik zou je aanraden in het Nederlands te schrijven als je beheersing van het Engels niet goed is (of algemener: schrijf in een taal die je beheerst).

Verder, ik heb het niet heel nauwkeurig gelezen, maar ik krijg niet de indruk dat je een verhaal vertelt, meer dat je het leuk vindt om heel dramatisch dingen te beschrijven, situaties enzo. Ik vond het altijd heel leuk om seizoenen en omgevingen te beschrijven en wist verder nooit een verhaal erbij te verzinnen, toen ben ik maar gedichtjes gaan schrijven, en dat ging een stuk beter. En samen met je neiging tot regelafbraak, zou ik zeggen: waarom probeer je geen gedicht te schrijven? Desnoods een prozagedicht. Dan mag je lekker vaag laten hoe het met opsluiting zit en alles.

En: ik vind 'I get up, I get dressed and go by bus to the building' geheel uit de toon vallen. De rest is vage drama, en dat is zo'n standaardzinnetje en vrij saai en voorspelbaar. Ik zou die er sowieso uitgooien.
Oud 04-02-2012, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Verder ben ik niet heel goed in Engels en ik kan niet aanwijzen of er echt fouten in zitten, maar gevoelsmatig vind ik het niet op Engelse teksten lijken waarvan ik weet dat ze goed zijn (boeken, krantenartikelen enzo). Ik zou je aanraden in het Nederlands te schrijven als je beheersing van het Engels niet goed is (of algemener: schrijf in een taal die je beheerst).
Mijn engels is opzich niet heel vloeiend aangezien ik nog in de 2e zit,
maar daarbij is mijn nederlands eigenlijk even goed of even slecht
Ik vind zelf dat het engels meer gevoel heeft dan het nederlands,
maar goed ieder zijn mening.
Het kan wel kloppen dat het meer naar een gedicht neigt dan naar een verhaal.
Ik schrijf nogal vaak gedichten, maar ik dacht laat ik eens wat anders proberen

grazie mille voor je reactie

PS: het is inderdaad misschien veel drama, maar dit verhaal begon eigenlijk toen mijn moeder vroeg een verhaal te schrijven over hoe ik bepaalde dingen ervaar.
Ze vond het een goede manier om om te leren gaan met alle testen die ik nu onder ga om er achter te komen wat er met mij is.
nogmaals bedankt ik waardeer het dat je de tijd nam mijn verhaal te lezen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 20:42
Verwijderd
Ook al ben je misschien niet goed in Nederlands, en vind je Engels mooier, ik zou je toch willen aanraden om vooral in het Nederlands te gaan schrijven. Sowieso heb je waarschijnlijk een grotere woordenschat, maar daarin kun je ook gewoon aanvoelen of een zin loopt of niet.

Ik vind The guards stand at the gates to see if we have worn. bijvoorbeeld heel erg onduidelijk. Ik snap absoluut niet wat je probeert te zeggen. Yesterday was that day, only something was keeping me from staying away. met deze zin heb ik het idee dat je probeert te zeggen dat iets je tegenhield om ernaartoe te gaan, naar dat leven, maar je zegt hier júist dat iets je tegenhield om er NIET naartoe te gaan. Als je het wel zo bedoeld snap ik absoluut niet wat je ermee bedoelt in het verhaal. En er zijn veel meer van dit soort zinnetjes die heel erg krom geformuleerd zijn, en die daarom heel moeilijk te interpreteren zijn. Daardoor mist je verhaal gewoonweg kracht, terwijl ik wel denk dat het krachtig zou kunnen zijn. Ik vermoed dat je Engels daar niet goed genoeg voor is. Dus nogmaals: Focus je maar op het Nederlands. Dat gaat echt makkelijker.

Het is niet alleen dat je fouten in je Engels maakt, het is inderdaad wat Em. ook zegt, meer een gedicht dan een verhaal. Ik zie er ook totaal geen structuur in, het springt van de hak op de tak, wat het hele verhaal ook nogal onduidelijk maakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten