Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2012, 19:55
Verwijderd
Ik heb een vraag:

Ik zie elke week een meisje dat ik erg leuk ben gaan vinden ken haar verder niet, nooit gesproken. Zoals in mijn vorige topic beschreven,

Ik heb haar nog nooit gesproken, iets wat ik erg graag zou willen natuurlijk.

maar nu heb ik met mijn sportvereniging (zelfverdediging) binnenkort een supergrote show. zou ik haar daar voor willen uitnodigen maar dan via mail/privebericht? Ik wil haar er super graag bij hebben, waardoor ik kans heb in de evt pauze om haar te spreken.

Maar ik wil haar ook niet afschrikken, dat ze denkt van '' hem ken ik niet wt een engerd'' ze kent me nu wel van gezicht maar dat is iets waardoor ze misschien alleen maar banger word

zoals ik al zei ik heb haar nog nooit gesproken. heb haar op hyves toegevoegd maar sinds ik dat heb gedaan (waar ik dus spijt van heb) heb ik het gevoel dat ze bang voor me is. ik zie haar nog wel eens in de bus, naast mij was laatst nog plaats maar ze stuurde haar vriendin naar achter omdat zij zef niet durfde (dat is wat in mij opkwam in ieder geval)

Kan ik haar dus gewoon via email/Privebericht uitnodigen?

Alvast bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2012, 20:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dat is een verschrikkelijk slecht plan, tenzij je als creepy stalker over wil komen. Helaas ben je al een creepy stalker omdat je haar out of the blue hebt toegevoegd op hyves.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 20:02
Verwijderd
daarom heb ik er ook gigantische spijt van echt balen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 03:58
sir_mcmanus
sir_mcmanus is offline
Nee, ik zou haar inderdaad niet vragen, wat Schrödinger zegt. Wat moet ze dan denken? 'Hee, laat ik naar een show gaan van een of andere kerel die ik vaag van gezicht ken, maar waar ik eigenlijk geen idee bij heb wat ik daar dan doe'?

Waarom wil je haar er overigens juist dáár bij hebben? Je hoopt haar evt in de pauze te kunnen spreken. Eventueel? Voor hetzelfde geld zit ze heel de pauze op de wc haar neus bij te poederen. Wil je haar leren kennen en kunnen spreken, haal dan zoveel mogelijk variabelen weg uit de situatie waarin je haar spreekt.

Liefde is ingewikkeld, maak het jezelf niet moeilijker dan dat het al is.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 06:11
Verwijderd
Ik zou haar ook niet vragen want je kent haar niet eens en durft niet eens met haar te praten. Hoe zie je dat met die voorstelling voor je dan? Via telefoons communiceren met elkaar? Probeer eerst eens contact met haar te maken in het echt in plaats van via Hyves of de email, want dat maakt het inderdaad alleen maar lastiger.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 08:35
Verwijderd
Ze gaat echt niet naar een show komen van een onbekende jongen die haar op hyves heeft toegevoegd.
Spreek haar gewoon in het echt aan als je haar ziet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 08:59
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat Sarah zegt. Hyves en email enzo zijn prima manieren om contact met mensen te onderhouden maar het is geen vervanger voor real life-contact. Het is misschien eng, maar als je wil dat ze naar je show komt lijkt het me een goed idee om eerst wat met haar te gaan praten voor je haar uit het niks vraagt om naar je show te komen kijken, want zeg nou zelf, dat zou jij ook vreemd vinden.
Oud 06-02-2012, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Wat Sarah zegt. Hyves en email enzo zijn prima manieren om contact met mensen te onderhouden maar het is geen vervanger voor real life-contact. Het is misschien eng, maar als je wil dat ze naar je show komt lijkt het me een goed idee om eerst wat met haar te gaan praten voor je haar uit het niks vraagt om naar je show te komen kijken, want zeg nou zelf, dat zou jij ook vreemd vinden.
Ik ben het helemaal met jullie eens. maar dat is juist het probleem. ik heb geen kans om haar te spreken. Maar het liefst wil ik haar dus ook gwn in real life uitnodigen. en als die kans voor me open ligt. zal ik die zeker ook pakken
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 10:29
Vowel
Vowel is offline
Waarom heb je in godsnaam geen kans om haar te spreken?
Citaat:
Ik zie elke week een meisje dat ik erg leuk ben gaan vinden ken haar verder niet, nooit gesproken.
Je ziet haar iedere week. Me dunkt dat je dan genoeg kans hebt om haar te spreken. En hoe kun je in hemelsnaam iemand leuk vinden zonder iemand ooit te hebben gesproken? Ik snap er echt helemaal niets van.

Het lijkt me, zoals de posters boven mij, een ontzettend slecht idee om haar zomaar uit te nodigen, want ze kent je niet eens. Dan kom je nogal creepy over. Ook was het geen goed idee om haar zomaar toe te voegen op Hyves (ik doe niet mee aan het hele social media-gedoe, maar daar zou ik ook niet van gediend zijn), dus haar zomaar e-mailen of PM'en lijkt me ook geen strak plan.

Tja, als je wil dat er ook maar een kans is van 1 op duizend dat er ooit iets gaat gebeuren, zul je haar toch echt moeten aanspreken (niet digitaal, maar in het echt) en haar niet overvallen met uitnodigingen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 10:30
Verwijderd
Is dit dat meisje over wie je in januari zei dat je haar elke week in de kerk ziet? Dan heb je toch elke week de kans om haar te spreken? Gewoon na de dienst naar haar toe gaan. Heb je meteen een gespreksonderwerp, namelijk wat ze ervan vond.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Is dit dat meisje over wie je in januari zei dat je haar elke week in de kerk ziet? Dan heb je toch elke week de kans om haar te spreken? Gewoon na de dienst naar haar toe gaan. Heb je meteen een gespreksonderwerp, namelijk wat ze ervan vond.

Ja, dat is dat meisje
haha, ze loopt altijd meteen weg dus die kans is ook niet erg groot....

Ik begin nu erg goed in te zien dat ik moet uitkijken met wat ik doe, want volgens mij kom ik al over als creepy stalker.
wat is dus echt niet wil zijn. ik kan het altijd erg goed met meisjes vinden, en ook altijd gezellig mee praten. en dat is dus wat ik wil... met haar. En hopen dat het dan goed klikt

face to face, zonder stalkerig over te komen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 11:41
Verwijderd
Dan loop je achter haar aan
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Dan loop je achter haar aan
maar er zijn dan zoveeel mensen......

maar oke, ik loop achter haar aan, wat moet ik haar dan zeggen? om nou meteen te zeggen van hey kom he ook gezellig bij onze show... lijkt me ook niet erg succesvol.

en verder....? weet ik niks
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 17:46
Verwijderd
Die zullen je heus niet tegenhouden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 17:49
Verwijderd
maar oke, ik loop achter haar aan, wat moet ik haar dan zeggen? om nou meteen te zeggen van hey kom he ook gezellig bij onze show... lijkt me ook niet erg succesvol.

en verder....? weet ik niks
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 17:49
Vowel
Vowel is offline
Wat dacht je van "Hoi?"
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 17:53
Verwijderd
"hoi, ik ben die sukkel die je had toegevoegd op hyves. Achteraf gezien weet ik dat het wat onhandig was, maar je leek me een erg leuk meisje en ik ben nou eenmaal wat verlegen. Ik hoop eigenlijk dat je me een keer de kans geeft om te laten zien dat ik geen enge mafketel ben en dat je een keer wat leuks met me wilt gaan doen. Zoniet; jammer. Dan hoop ik dat je het niet erg vindt als ik je voortaan gewoon groet"

En als ze dan nee zegt keihard slaan met de vlakke hand.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 18:02
Verwijderd
hahaha bedankt, ik ben echt dom geweest merk ik zelf..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 17:35
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
"hoi, ik ben die sukkel die je had toegevoegd op hyves. Achteraf gezien weet ik dat het wat onhandig was, maar je leek me een erg leuk meisje en ik ben nou eenmaal wat verlegen. Ik hoop eigenlijk dat je me een keer de kans geeft om te laten zien dat ik geen enge mafketel ben en dat je een keer wat leuks met me wilt gaan doen. Zoniet; jammer. Dan hoop ik dat je het niet erg vindt als ik je voortaan gewoon groet"

Ik stem hierop.
Oud 07-02-2012, 17:44
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:

Hear hear!!
Oud 07-02-2012, 21:13
Verwijderd
Citaat:
zo ben ik dan ook weer niet
mag dan op een vechtsport zitten maar nee,

Ik ga gewoon op haar af, heb nergens bang voor te zijn.... Het moet gewoon
ik ga niet weer een kans laten liggen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 21:41
Verwijderd
Citaat:
zo ben ik dan ook weer niet
mag dan op een vechtsport zitten maar nee,

Ik ga gewoon op haar af, heb nergens bang voor te zijn.... Het moet gewoon
ik ga niet weer een kans laten liggen
that's the spirit. Nu nog echt doen zo snel mogelijk
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 21:07
Verwijderd
Korte toevoeging: ik kan haar toch ook gewoon meteen vragen of ze naar die show komt. Zo van ''heey heb je misschien zin om......'' zonder eerst over dat hyves etc. te beginnen? en excuses enzo aante bieden. Voor mijn gevoel is dat nogal onnodig. en zou het misschien beter zijn om het zo te doen.... Maar daar heb ik niet echt een idee van.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 21:09
Verwijderd
je hoeft niet over hyves te beginnen, maar nodig haar in godsnaam ook niet gelijk uit voor die show van je
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 00:52
Verwijderd
Laat die show alsjeblieft achterwege.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2012, 11:35
Verwijderd
Ok, dan maar gewoon mee uit vragen dus...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 13:55
Verwijderd
Ja, als ze naar je show gaat kijken leert ze je ook niet echt kennen ofzo, dan zit ze daar alsnog te kijken naar een zelfverdedigingsshow van een jongen die ze nauwelijks kent, dat is echt heel saai. Gewoon iets met z'n tweeën gaan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten