Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat voor methode gebruik je voor biologie? Bij Biologie Voor Jou staat er al een samenvatting in je boek die ik persoonlijk heel handig vind om te gebruiken. Van die punten maak ik een samenvatting met een verhaaltje eromheen zodat het niet alleen punten zijn die ik hoef te leren. Ik vind het zelf fijner om punten in een verhaaltje te leren, zodat ik het beter begrijp. En verder: zijn er geen diagnostische toetsen op internet die je kan maken? Bij mij op school werken ze met leren via internet en dan kan je een diagnostische toets maken voor biologie. Super handig, want het zijn dé soort vragen die wij op onze tentamens en toetsen krijgen.
En dan zou ik als ik jou was minimaal drie paragrafen proberen te doen. Als dat lukt dan! Meestal als je het begin begrijpt gaat het verder ook wel wat makkelijker. Lastig dat je het zo druk hebt. Maar misschien kan je bepaalde dingen gewoon al leren en nog even in bed snel herhalen? Dat is wat ik ook fijn vind. Dan heb ik het al geleerd, dan weet ik het ook (bijna) allemaal, en hoef ik het alleen maar even te herhalen zodat ik het ook echt lang onthoud. Ik hoef dan helemaal niet veel moeite te doen, meestal ben ik gewoon binnen 10 minuten klaar omdat ik alles toch al uit mijn hoofd weet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Let je wel op hoe je samenvat/vragen stelt? Heterotrofe organismen kunnen misschien ook niet allemaal zo goed klaverjassen. Misschien ben je beter af met stellingen maken: Heterotrofe organismen kunnen zelf voedsel produceren om van te leven. Waar of niet waar?
Overigens is 3 maanden redelijk kort, misscien heb je meer aan examens oefenen en daarmee zien waar je zwakke plekken grotendeels zitten ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Als ik slaag dit jaar dan spring ik waarschijnlijk door de adrenaline uit het raam, lol. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Juist doordat je vóór je begint te leren al weet waar de zwaktes zitten, kun je veel efficiënter werken. Ik deed zelf bijvoorbeeld automatisch alles goed bij evolutie. Ook wist ik het merendeel van voortplanting al. Misschien gelden zulke dingen ook voor jou. In drie maanden alle stof tot in detail kennen is erg lastig.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Lang leren, niets voor mij maar tips ? tanos | 9 | 11-12-2012 18:27 | |
Algemene schoolzaken |
Staatsexamen Wiskunde (Mondeling) JohnW | 4 | 17-08-2011 23:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Armen in Amerika net zo slecht af als in Zweden Verwijderd | 39 | 13-09-2006 19:14 |