Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2012, 14:37
ADO070
ADO070 is offline
Ik wil later RA-accountant worden maar met Economie gaat het nog wel eens mis. Af en toe haal ik 7en voor eindtoetsen en nu heb ik een 3.8 gehaald voor een Overhoring. Ik weet niet wat ik moet doen want ik leer wel, gewoon ff doorlezen maar meer ook niet. Wat kan ik hier aan doen? Geschiedenis en Wiskunde zijn gewoon goed. Dus wat kan ik hier aan doen?
Hoe moet je het leren, hij vraagt alles uit het boek. Maar ik maak nooit serieus het huiswerk, is veel te ingewikkeld.

Laatst gewijzigd op 12-02-2012 om 14:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2012, 19:10
AzN
AzN is offline
Die 3,8.. Is die uitzonderlijk of scoor je vaker zo laag voor overhoringen? En hoe komt 't dan dat je wel hoog scoort voor eindtoetsen?

Als je de theorie te ingewikkeld vind, zul je toch bij de docent moeten aankloppen voor extra uitleg. Daar kom je niet onderuit, vooral niet als jouw docent letterlijke theorievragen stelt.
Oud 12-02-2012, 21:02
Em.
Em. is offline
Geen huiswerk maken omdat het te ingewikkeld is, is natuurlijk een stomme reden. Huiswerk leert je nu juist de stof te begrijpen en dwingt je erover na te denken. Als je het te moeilijk vindt om huiswerk te maken en het daarom maar niet doet en je het 'slechts even doorleest', snap ik niet zo goed hoe je nu verbaasd of teleurgesteld (?) kunt zijn over een 3,8 of hier om hulp moeten komen vragen. Het lijkt me wel duidelijk waar het probleem zit.
Oud 13-02-2012, 21:00
ADO070
ADO070 is offline
Ik haal soms 7ens voor EINDTOETSEN/PROEFWERKEN maar op een overhoring gaat het altijd mis. Ik sta alsnog een 6 gemiddeld maar wil wat hoger. Wat kun je hier aan doen, dus manier van leren ofso. Want de vragen uit het boek slaan nergens op.
Oud 14-02-2012, 21:11
Cas Kramers
Cas Kramers is offline
Mijn ervaring met economie is dat je niet alleen de feiten uit het boek met weten, maar vooral de systemen erachter moet snappen. Het is anders dan bijvoorbeeld geschiedenis meer een vak wat je moet begrijpen. Als je nu jezelf niet kan motiveren om goed voor economie te leren waar ga je dan straks de motivatie voor accountancy vandaan halen? Of geven we het boek gewoon ff de schuld?
Oud 17-02-2012, 15:29
ADO070
ADO070 is offline
Citaat:
Mijn ervaring met economie is dat je niet alleen de feiten uit het boek met weten, maar vooral de systemen erachter moet snappen. Het is anders dan bijvoorbeeld geschiedenis meer een vak wat je moet begrijpen. Als je nu jezelf niet kan motiveren om goed voor economie te leren waar ga je dan straks de motivatie voor accountancy vandaan halen? Of geven we het boek gewoon ff de schuld?
Nee natuurlijk ligt het aan mij. Maar bijv. vorig jaar haalde ik makkelijk 7ens met het boek FUNDAMENT. Dit jaar met het boek Praktische Economie haal ik slechtere cijfers. En vorig leerde ik helemaal niet. Zelfs op VWO niveau(zat in havo/vwo) stond ik een 6.5, enige voldoende.
Reageren

Regels voor berichten