Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2012, 14:31
124960
124960 is offline
hoi,
ik moet dit jaar een profiel kiezen. (vwo)
maar ik zit met een probleem, je kan vanaf dit jaar nog alleen natuurkunde met wiskunde b.
en ik ben niet goed in wiskunde, ik haal bijna altijd rond de 5 ofzo.
maar voor geneeskunde heb je natuurkunde nodig, dus ook wis b.
en ik denk dat ik wis b niet ga halen, want ik ben vooral slecht in algebra.
en ik heb gekeken naar belgie, daar hoef je geen natuurkunde, of ik kan een zomercursus gaan doen.
heeft iemand adviezen?

greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2012, 16:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Beter je best doen voor wiskunde als je geneeskunde wil gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 12:34
htcxe
htcxe is offline
Ik doe nu gymnasium en zit in de 5e. Ikzelf heb n&g met natuurkunde en wiskunde B (eigenlijk ook vanwege geneeskunde). Ik sta dit jaar een 5..
Ik zou zeggen doe het gewoon, je hebt - mag ik hopen - vakken waarmee je het kunt compenseren, en wat geneeskunde betreft gewoon maar hopen dat je door de loting of decentraal binnenkomt. Succes
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 14:52
Silvano08
Silvano08 is offline
Zelfde als de persoon hierboven, alleen gaat het bij mij qua cijfers prima. En ook ik heb natuurkunde en wiskunde B in mijn pakket, met natuurkunde voor als een verplicht vak voor (technische) geneeskunde.
Als ik jou was zou ik gewoon harder je best doen, meer tijd eraan besteden en bijlessen proberen te krijgen. Met al je wilskracht en doorzettingsvermogen is het zeker niet onmogelijk om wiskunde (en natuurkunde) te doen. In feit wordt het allemaal niet zo heel veel moeilijker in de Tweede Fase, alleen wat drukker. Dus ik zou gewoon doorzetten, als ik jou was!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 15:03
Verwijderd
Hoe hard heb je al geprobeerd om hogere cijfers te halen? Als dat heel hard is dan zal ik niet aan wiskunde B beginnen. Of je kan het misschien de eerste maanden proberen, en als het niet goed gaat overstappen op wiskunde A. Je moet er namelijk wel rekening mee houden dat er strengere exameneisen komen en dat je maar één 5 mag staan tussen de vakken wiskunde, Engels en Nederlands. Overigens is het toch niet noodzakelijk om naast natuurkunde per se wiskunde B te hebben? Er zijn volgens mij ook genoeg mensen die het met wiskunde A redden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Overigens is het toch niet noodzakelijk om naast natuurkunde per se wiskunde B te hebben? Er zijn volgens mij ook genoeg mensen die het met wiskunde A redden.
Het kan wel zijn dat een school wiskunde B verplicht stelt als je natuurkunde wil kiezen. Dat kan met roostertechnische redenen, maar ook doordat er misschien niet zo'n goede ervaringen zijn met wiskunde A icm natuurkunde.

Ik heb ook het profiel NG met natuurkunde en wiskunde B, al moet ik zeggen dat ik erg weinig moeite had met wiskunde in de derde klas. Als je echt graag geneeskunde wil doen, dan zou ik het wel proberen. Mocht in de eerste maanden al blijken dat het niet gaat werken, dan kun je nog overstappen naar wiskunde A (misschien dat ze je dan zelfs door laten gaan met natuurkunde als je daar goed voor staat, maargoed, dat moet je met je school regelen). Je zegt dat je bijna altijd een vijf haalt voor wiskunde. Doe je er wel veel aan? Of laat je het bij een paar uurtjes per week? En verschilt het niet per onderwerp of je goed of minder goed scoort? Ik zou advies aan je leraar vragen, hij/zij heeft waarschijnlijk wel een idee over hoe je zou scoren bij wiskunde A of B.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten