Citaat:
Overigens is het toch niet noodzakelijk om naast natuurkunde per se wiskunde B te hebben? Er zijn volgens mij ook genoeg mensen die het met wiskunde A redden.
|
Het kan wel zijn dat een school wiskunde B verplicht stelt als je natuurkunde wil kiezen. Dat kan met roostertechnische redenen, maar ook doordat er misschien niet zo'n goede ervaringen zijn met wiskunde A icm natuurkunde.
Ik heb ook het profiel NG met natuurkunde en wiskunde B, al moet ik zeggen dat ik erg weinig moeite had met wiskunde in de derde klas. Als je echt graag geneeskunde wil doen, dan zou ik het wel proberen. Mocht in de eerste maanden al blijken dat het niet gaat werken, dan kun je nog overstappen naar wiskunde A (misschien dat ze je dan zelfs door laten gaan met natuurkunde als je daar goed voor staat, maargoed, dat moet je met je school regelen). Je zegt dat je bijna altijd een vijf haalt voor wiskunde. Doe je er wel veel aan? Of laat je het bij een paar uurtjes per week? En verschilt het niet per onderwerp of je goed of minder goed scoort? Ik zou advies aan je leraar vragen, hij/zij heeft waarschijnlijk wel een idee over hoe je zou scoren bij wiskunde A of B.