Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat hangt er maar net van af. Ik ben in 5VWO rond november nog gewisseld van profiel, maar ik kon dat omdat ik in feite 3 profielen deed. Ik liet eigenlijk alleen natuurkunde en scheikunde vallen en had toen alsnog een E&M profiel over.
Als je na een half jaar wil wisselen, dan kan je school daar best moeilijk over doen, want als je niet de vakken hebt gevolgd, dan is het wel erg zwaar om ze nog "even" in te halen. |
![]() |
|
Inderdaad. Wiskunde B is niet alleen voor mensen die goed in wiskunde zijn, maar beslaat gewoon een totaal ander gebied in de wiskunde dan wiskunde A. Wiskunde B is meer gericht op algebra en meetkunde, en wiskunde A meer op statistieken en kansberekening. Wel is het zo dat over het algemeen onderwerpen die je én bij wiskunde A en bij wiskunde B nodig hebt eerder worden geleerd bij wiskunde B en dat er bij wiskunde A wat minder diepgang is, waardoor wiskunde B door sommige mensen als de 'moeilijke wiskunde' ervaren wordt.
|
![]() |
|
Toen ik in de 3e zat rekende mijn wiskundeleraar voor iedere leerling uit of hij/zij beter a of b (of c) kon kiezen. Hij keek dan naar de cijfers van verschillende hoofdstukken die meer A of B waren. Kun je zoiets niet aan je leraar vragen? Silvano08 geef ik ook echt gelijk, een meisje uit mijn klas haalde echt heel slechte cijfers op de 'A-hoofdstukken' maar staat nu gewoon heel goed op wis-b.
Misschien is het vak NL&T een optie voor jou? Ik weet neit of het bij jou op school gegeven wordt maar het is een soort combi uit nat, bio, schk, en een beetje aardrijkskunde en wiskunde. Eigenlijk is het daarvoor genoeg als je 3-4 van die vakken ernaast hebt, de rest snap je met wat extra uitleg wel. Ik heb het gekozen omdat ik geen nat wilde. Informeren naar mogelijkheden voor bijles/extra begeleiding lijkt me geen slecht idee als je een moeilijk vak kiest maar wel bereid bent er hard voor te werken. (offtopic: wat is het verschil tussen n&g en n&t als nat. verplicht is bij n&g?) |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |