Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2012, 14:04
AmberHomework
AmberHomework is offline
Heey! Ik heb een probleem. opeens zakken mijn cijfers. Eerst had ik 10nen en 9s nu heb ik 8ten en 7s????? Help me!

XxAmbertjexX P.s. ik wil ook graag huiswerktips

Laatst gewijzigd op 20-02-2012 om 14:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2012, 14:18
Verwijderd
Het wordt gewoon moeilijker. Maak je alle opdrachten? Maak je ook samenvattingen voor je toetsen? Let je goed op in de les?

Het beste werkt het natuurlijk als je de opdrachten maakt, daar leer je sowieso heel erg veel van. Je wordt er vaak ook door gedwongen om de tekst goed door te lezen, omdat daar de antwoorden te vinden zijn. Opletten in de les is ook een heel groot gedeelte van goede cijfers halen. Hoe studeer je normaal gesproken voor je toetsen? Door gewoon te lezen? Als je alleen maar leest is het een goed idee om gewoonweg samenvattingen te gaan schrijven. Ik leer zelf altijd heel erg goed door dingen op te schrijven ipv alleen maar te lezen.

Dit zijn vrij algemene dingen wel. Iedereen leert anders, sommige mensen hebben meer baat bij lezen dan bij schrijven, of andersom natuurlijk. Dus dat zul je voor jezelf moeten uitzoeken. En vergeet ook vooral niet dat 7's en 8'en helemaal geen slechte cijfers zijn .
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 23:13
Verwijderd
Het is denk ik gewoon, dat (vrijwel) niemand in de derde nog standaard tienen haalt voor toetsen, stof wordt simpelweg moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 10:21
Rivka
Rivka is offline
Sowieso is de derde al een stuk moeilijker dan de tweede. Naast wat Apate zegt: wees daarom maar niet te streng voor jezelf. Zevens en achten zijn ook goeie cijfers en je hoeft je geen zorgen te maken dat je overgaan nu in gevaar komt

Ik wil een van Apate's tips ook echt benadrukken: schrijf samenvattingen voor toetsen. Ja, die kan je ook van het internet halen, maar dan heb je eigenlijk geen verschil met gewoon het boek doorlezen. Door het op te schrijven grif ik het haast letterlijk in mijn geheugen en onthoud ik het ook beter voor op een toets.

Een andere factor: heb je de tijd die aan je huiswerk besteedt misschien niet helemaal bijgesteld aan het moeilijkere niveau? Misschien is het verstandiger ook ietsjes langer aan je huiswerk te zitten. Probeer het eens en kijk dan of je een beter cijfer haalt.
Oud 12-02-2012, 12:33
astro-rock79
astro-rock79 is offline
het lijkt mij sws moeilijk om overal een 9 of 10 op te staan. Maar een 8 of 7 op je rapport is toch niets mis mee? lijkt mij niet
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 19:45
Marije.
Marije. is offline
Zet je je nog wel goed in? Thuis maar ook in de les?!
Oud 14-02-2012, 08:33
Bram1994
Bram1994 is offline
Haal je voor al je vakken een 7-8 of voor bepaalde vakken. Het is namelijk vaak zo dat je tot je je vakkenpakket kiest je lagere cijfers krijgt. Dit komt omdat leerjaar 3 qua niveau gelijk is aan leerjaar 4, het enige verschil is dat je nog niet je vakkenpakket hebt gekozen. Dus volgend jaar wordt het vaak weer allemaal wat beter.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Haal je voor al je vakken een 7-8 of voor bepaalde vakken. Het is namelijk vaak zo dat je tot je je vakkenpakket kiest je lagere cijfers krijgt. Dit komt omdat leerjaar 3 qua niveau gelijk is aan leerjaar 4, het enige verschil is dat je nog niet je vakkenpakket hebt gekozen. Dus volgend jaar wordt het vaak weer allemaal wat beter.
Leerjaar drie is qua niveau gelijk aan leerjaar vier? Mag ik vragen in welke klas je zit en welke vakken je gekozen hebt? Want in mijn ogen is dit ab-so-luut niet zo. Het niveau ligt in de vierde echt wel een stuk hoger!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 22:58
the economist
the economist is offline
ja, dat is wel lachen. Het niveau is in het derde leerjaar alleen gelijk aan het vierde jaar als je blijft zitten .
Het is het grootste verchil in de hele school: van 3(onderouw) naar 4 (bovenbouw).
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 06:24
Silvano08
Silvano08 is offline
Wanneer je huiswerk aan het maken bent, kun je dat liever in een rustige omgeving doe waarbij je niet makkelijk gestoord kan worden door omgevingsfactoren. Ikzelf vind het fijner om in een geordende, opgeruimde omgeving huiswerk te maken.

En zorg dat je af en toe een pauze neemt en wat (gezonds) te eten en/of te drinken bij je hebt, voor de nodige energie.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 07:26
Verwijderd
Citaat:
Leerjaar drie is qua niveau gelijk aan leerjaar vier? Mag ik vragen in welke klas je zit en welke vakken je gekozen hebt? Want in mijn ogen is dit ab-so-luut niet zo. Het niveau ligt in de vierde echt wel een stuk hoger!
Het zou kunnen dat zijn school dit zo doet om de overgang naar de 2e fase te verkleinen. Voor de meeste scholen geldt dat inderdaad helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 14:46
Gastt
Gastt is offline
Dit is wel redelijk normaal. Als ik zie dat ik in VWO4 een 9,5 stond op Wis en nu in VWO5 slechts 5en haal, lijkt het me dat naar mate je schoolleven vordert het steeds moeilijker wordt en je steeds lagere cijfers zult halen, om dit enigszins in de perken te houden is het enige wat je kan doen leren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten