Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2012, 14:32
Nederbelg123
Nederbelg123 is offline
Hee Forum,

Ik woon net over de grens in België en ga in Nederland naar school. Dat is ongeveer 14 km fietsen.Nu fiets ik in de zomer altijd maar wil ik liever in de winter als het koud en lang donker is. (Ik fiets namelijk om 7:00 uur weg) met de bus. Deze rijd vanaf een nabijgelegen dorp. Ik ging 2 jaar eerder altijd met de bus maar omdat de tijden niet altijd handig zijn en 's zomers fietsen wel lekker is ben ik gaan fietsen. Maar nu vinden mijn ouders dat ik altijd moet fietsen. Dit vind ik niet leuk en hier zijn al verschillende ruzies over geweest. Zij vinden dus dat ik met -11 gewoon moet fietsen. Terwijl als je kijkt naar verschillende onderzoeken dat wanneer je langer dan een uur buiten bent met gevoelstemperatuur onder de -15 je onderkoeling verschijnselen krijgt. Maar ze nemen het maar niet van mij aan. Ze vinden het gezond en ze vinden mij een beetje te zwaar (Dit is overigens ook wel een beetje.) Veel mensen die ik ken gaan ook met de bus met dit weer en wonen ongeveer even ver weg. Hebben jullie misschien tips of ideeën om mijn ouders te overtuigen?

Nederbelg123
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2012, 14:41
Verwijderd
Ga gewoon fietsen joh slappeling. Klein stukje en je hebt er veel profijt van. Zeker als je een dikkerdje bent.

Mijn school was 16km ver weg en ik ging alleen met de bus als er hagel was in combinatie met wind tegen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 15:38
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
zijn er meer mensen die op dezelfde school zitten? dan stel je voor dat de ouders van de een jullie brengt en de ander haalt je op, wanneer je met een man of 4 bent dan zijn je ouders maar 2 keer per week aan de beurt.
Oud 11-02-2012, 17:04
Verwijderd
ik woon 12,4 km van school en ik fiets ook gewoon, ook al is het -11. tijdens het fietsen krijg je het vanzelf warm. ga gewoon lekker fietsen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 22:04
Schrödinger
Schrödinger is offline
Gewoon fietsen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 21:13
Tink*
Tink* is offline
Je niet aanstellen en gewoon gaan fietsen. Het is misschien even koud, maar als je fietst word je zo warm. Je bent heus niet de enige die het doet. Ik ging vroeger ook altijd op de fiets, alleen met de bus als ik de ochtend zelf erachter kwam dat mijn band lek was. Tuurlijk is het niet leuk met kou en ander kutweer, maar daar word je hard van.
Oud 13-02-2012, 08:33
Verwijderd
Je bent dus 14 of 15 jaar? Dan heb je toch geen toestemming van je ouders nodig om een bus te nemen?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 08:55
Verwijderd
Citaat:
zijn er meer mensen die op dezelfde school zitten? dan stel je voor dat de ouders van de een jullie brengt en de ander haalt je op, wanneer je met een man of 4 bent dan zijn je ouders maar 2 keer per week aan de beurt.
Ik kan me voorstellen dat ouders hier geen zin in hebben want twee keer per week is toch twee keer.

En verder gewoon dik aankleden en gaan! Je bent echt niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 23:34
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Mijn school was 12km en ik ging lekker met de bus. Ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen om in de winter ruim drie kwartier te zitten trappelen op die fiets. Je ouders moeten gewoon niet zo krenterig doen en je geld geven voor de bus.
Oud 16-02-2012, 11:19
Verwijderd
3 kwartier? Fiets jij achteruit?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 21:33
Rivka
Rivka is offline
Als je bij -11 graag wil fietsen af en toe maar je ouders dit niet goedvinden omdat ze willen dat je afvalt kan je toch ook op sport gaan/wat meer sporten, al dan niet ter compensatie? Misschien komt dit een beetje offtopic over, maar je ouders hoeven zo niet ontevreden te zijn over hoeveel je beweegt, je valt nog wat af en je mag denk ik waarschijnlijk wel met de bus.
Oud 17-02-2012, 08:05
Verwijderd
Citaat:
3 kwartier? Fiets jij achteruit?
Eigenlijk verdient iemand die zegt "je ouders moeten je gewoon geld geven" geen bijval, maar op zich is drie kwartier voor 12 km/u geen rare schatting, aangenomen dat er geen kaarsrecht fietspad van zijn huis naar zijn school loopt maar hij onderweg wel te maken krijgt met bochten, verkeerslichten, wegen om over te steken en bruggen. Naar mijn werk is 13 km en ondanks dat ik zo'n 20-22 km/u fiets doe ik daar toch ongeveer drie kwartier over.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 09:32
Carbi
Carbi is offline
m'n school is 12 km fietsen, dit is makkelijk te doen binnen 30 min
zonder stoplichten en het is vooral een lang fietspad dus hoeft nooit te stoppen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk verdient iemand die zegt "je ouders moeten je gewoon geld geven" geen bijval, maar op zich is drie kwartier voor 12 km/u geen rare schatting, aangenomen dat er geen kaarsrecht fietspad van zijn huis naar zijn school loopt maar hij onderweg wel te maken krijgt met bochten, verkeerslichten, wegen om over te steken en bruggen. Naar mijn werk is 13 km en ondanks dat ik zo'n 20-22 km/u fiets doe ik daar toch ongeveer drie kwartier over.
Dan moet je gewoon doorfietsen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten