Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2012, 15:24
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Vorige jaar april had ik gesolliciteerd voor callcenter werk sollicitatie gesprek ging goed en ik werd uitgenodigd voor een training van een hele dag het telefoongesprek bij de training ging goed maar aan het einde had ik een toets gekregen die ik verpest had door een paar fouten.
Dus werd ik alleen apart gebracht en hebben ze gezegd: Je hebt veel potentie alleen ben je nog jong probeer het volgend jaar nog eens.
Nu heb ik een mail gestuurd en werd ik gebeld: van dat het geen zin heeft omdat ik eerder paar fouten heb gemaakt en het hier bij blijft.

Ik snap het niet waarom verdient een mens nog geen tweede kans? ben nog 16 het is zo niet leuk om afgewezen te worden als je ergens op verheugt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2012, 17:43
Verwijderd
Je verheugt je op dat kakkerlakken werk? Wees blij dat je je niet hoeft te verlagen tot zoiets of bel een andere callcenter want er zijn er duizenden.

Mensen verdienen niet per definitie tweede kansen, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 08:18
Adore
Adore is offline
Zie het niet zo negatief in. Op zich goed dat je er veel zin in had, maar bij solliciteren kan ook teleurstelling voorkomen. Er zijn meer callcenters die waarschijnlijk zelfs minder zware eisen stellen, probeer het daar.

Een mondelinge toezegging is geen verplichting. Als ze nu genoeg medewerkers hebben of ze komen terug op hun belofte, dan kunnen ze dat doen. Dat is heel jammer voor jou, maar vat het niet persoonlijk op. Deze afwijzing betekent niet dat je voor de rest van je leven geweerd wordt op de arbeidsmarkt. Stop je energie en motivatie in je zoektocht naar een andere baan!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 14:37
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Het is soms best kutwerk hoor. Word je onterecht uitgescholden door mensen die een kort lontje hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 14:38
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Ja , en dan moet je nog rustig blijven ook tuwel je ze eigenlijk de hele huid wil volschelden..
Mensen schelden je werkelijk voor alles uit en jij moet dat pikken , zo'n baan is toch niks aan!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 16:33
Verwijderd
Ik snap niet hoe mensen op het idee komen dat je als callcentermedewerker gescheld en weet ik het maar moet pikken, want dat is namelijk niet zo. Dat je wel eens wordt uitgescholden zal ik niet tegenspreken, maar dat je dat moet pikken is heel iets anders , en absoluut niet waar.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 19:39
OneDirection
OneDirection is offline
Zoals je zelf al zei, je bent nog maar 16, je gaat zowieso een betere baan vinden hoor, maak je geen zorgen, als ze jou niet willen dan hebben ze lekker pech
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 18:28
pronky.net
pronky.net is offline
Citaat:
Vorige jaar april had ik gesolliciteerd voor callcenter werk sollicitatie gesprek ging goed en ik werd uitgenodigd voor een training van een hele dag het telefoongesprek bij de training ging goed maar aan het einde had ik een toets gekregen die ik verpest had door een paar fouten.
Dus werd ik alleen apart gebracht en hebben ze gezegd: Je hebt veel potentie alleen ben je nog jong probeer het volgend jaar nog eens.
Nu heb ik een mail gestuurd en werd ik gebeld: van dat het geen zin heeft omdat ik eerder paar fouten heb gemaakt en het hier bij blijft.

Ik snap het niet waarom verdient een mens nog geen tweede kans? ben nog 16 het is zo niet leuk om afgewezen te worden als je ergens op verheugt
Ik zeg je iets het lijkt geweldig werk dat callcenter, je verdient veel per uur maar je tijd gaat ontzettend traag! Het beste wat je kan doen is werk zoeken waar je ook echt plezier in heb en je zal misschien iets meer moeten werken maar je zal merken dat dit veel positiever is dan het werken in een callcenter!

Laatst gewijzigd op 01-02-2012 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 11:30
hookee
hookee is offline
Hoezo mag je niet schelden op callcentermedewerkers?
Ze worden getraind om je geen kans te geven om op te hangen of beleefd het gesprek te laten eindigen of niet te luisteren naar naar het woord "nee". Als "netjes" niet werkt gaan we over op andere methoden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Hoezo mag je niet schelden op callcentermedewerkers?
Ze worden getraind om je geen kans te geven om op te hangen of beleefd het gesprek te laten eindigen of niet te luisteren naar naar het woord "nee". Als "netjes" niet werkt gaan we over op andere methoden.
Nou nou. Stoer hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 14:33
Verwijderd
Ik praat altijd door ze heen, zeg dat ze me niet meer moeten bellen en leg neer. Als je zo'n laag vak doet moet je niet vreemd opkijken als mensen geďrriteerd reageren trouwens.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 22:07
Verwijderd
Heeft iemand hier ook door dat er inbound callcenters bestaan? De mensen die jíj belt en niet andersom ?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 08:43
Verwijderd
Ik heb dat werk ook gedaan, tijdens mijn studie.
Ik moet zeggen: het verdiende aardig. Alleen mijn meerderen waren nooit zo blij als ik grover was dan de grofste respondent.
Tja, de klant (of de respondent) mag dan wel koning zijn, als hij zich gedraagt als een varken, kan die dat terugkrijgen. En ik kreeg er geld voor, en at er geen boterham minder om, en sliep er geen minuut korter door.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 00:00
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb ook recent voor een callcenter gewerkt, en als je echt veel gescheld tegen je krijgt ligt dat vaak aan je eigen houding. Mooie opmerking die ik daar in een training over hoorde was "Het is niet zo dat ons systeem zo ingesteld kan worden om alle lastige mensen naar jouw toestel door te schakelen".

Wat betreft de sollicitatie is mijn ervaring dat ze er in het algemeen niet zo happig op zijn om een tweede kans te geven. Stom voorbeeld vind ik bijvoorbeeld die grote telecomaanbieder in Maastricht. Hebben blijkbaar zoveel vacatures dat er zaterdagopenstellingen zijn bij uitzendbureau's, maar iemand na een half jaar een tweede kans geven ho maar. Vraag aan jou is dan natuurlijk, wil je wel weer voor hen werken?

Ik weet niet in welke regio je woont, maar er zijn volgens best veel callcenter vacatures op het moment. Ik zou gewoon voor en andere functie kijken en als je de test bij een uitzendbureau hebt gemaakt, ook een ander uitzendbureau.
Oud 26-02-2012, 10:15
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ach de economie is veranderd, er zal nu misschien minder vraag zijn naar mensen.

Bovendien is degene die je sollicitatie nu heeft beoordeeld waarschijnlijk niet dezelfde persoon als die jou toen heeft gezegd dat je het volgend jaar nog eens moet proberen, grote kans dus dat deze persoon puur op het papierwerk afgaat en niets van jouw "potentie" weet.

Daarnaast is het ook nog mogelijk dat "probeer het later nog eens" gewoon een aardige manier is om je met een kluitje het riet in te sturen.

gelukkig zijn er nog wel 1000 andere callcentres.
Oud 26-02-2012, 10:19
arPos
arPos is offline
Citaat:
"Het is niet zo dat ons systeem zo ingesteld kan worden om alle lastige mensen naar jouw toestel door te schakelen".
En dat is nu precies die schijt-attitude waarom mensen een hekel hebben aan callcentres, als je er al op voorhand vanuit gaat dat je klanten "lastig" zijn dan vraag je er om.

Je moet je voorstellen dat veel mensen misschien al 5 of 10 keer aan de telefoon hebben gehangen met een belmiep die 0.0 technische kennis hebben over het probleem waar ze mee zitten, daar bovenop betalen ze vaak geld voor een service die niet goed werkt en zijn ze meestal afhankelijk van die service, daar kan een mens gefrustreerd door raken, als je dan 10 keer door hetzelfde idiote "heeft u uw kabels gecontroleerd" riedeltje moet omdat de callcentremiep je niet mag doorverbinden met iemand die wel verstand heeft van de service dan wordt je daar een beetje moe van.
Reageren

Regels voor berichten