Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2012, 08:42
X_BlackMoon_X
X_BlackMoon_X is offline
Ik (22 jaar) zit nu in het eerste jaar van mijn studie, ben bijna klaar en dan ga ik naar het 2e jaar. Nu is het zo dat mijn vriend ( 25 jaar en al 3,5 jaar een relatie) sinds kort ook op deze school lest geeft, hij is namelijk bijna klaar met zijn master opleiding en daar hoort dus bij dat hij ook moet lesgeven. Dit moet hij in het laatste kwartaal van dit jaar doen.

Het is helaas zo dat ik van te voren niet weet van welke docent ik les krijg bij sommige vakken en hij weet ook pas vlak voordat de vakken gegeven worden bij welke les hij moet lesgeven. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet, aangezien ik weet dat een relatie tussen docent en leerling niet mag, maar wij zijn al 3,5 jaar bij elkaar en wisten dit niet van te voren.

Heeft iemand een idee hoe we hiermee om moeten gaan?? Ik wil namelijk niet dat ik hem als docent krijg... (wil wel eerlijk beoordeeld worden, ookal zegt hij dat hij dat wel kan, maar toch... anders krijg je ook weer andere leerlingen die gaan praten erover als ze het zien)

Laatst gewijzigd op 19-02-2012 om 08:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2012, 09:45
AzN
AzN is offline
Volgens mij mogen 'n docent en 'n student geen relatie met elkaar aangaan in hun positie. Als jullie al 'n relatie hebben voordat jij 'n student wordt of hij 'n docent wordt, lijkt 't me lastig voor de school om jullie relatie te verbieden .

Je zou dit eventueel kunnen voorleggen aan ehm.. 'iemand' van de school, zodat hier rekening mee gehouden kan worden bij 't opstellen van jouw lesrooster.
Oud 19-02-2012, 09:57
X_BlackMoon_X
X_BlackMoon_X is offline
Citaat:
Volgens mij mogen 'n docent en 'n student geen relatie met elkaar aangaan in hun positie. Als jullie al 'n relatie hebben voordat jij 'n student wordt of hij 'n docent wordt, lijkt 't me lastig voor de school om jullie relatie te verbieden .

Je zou dit eventueel kunnen voorleggen aan ehm.. 'iemand' van de school, zodat hier rekening mee gehouden kan worden bij 't opstellen van jouw lesrooster.
Ja ik ben inderdaad met de opleiding begonnen voordat wij wisten dat hij les moest geven. Ik denk dat we maar samen iemand moeten gaan zoeken die er over gaat, ik weet alleen helaas nog niet wie dat is, want hij krijgt ook pas over een paar weken meer informatie over het lesgeven.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 10:03
X_BlackMoon_X
X_BlackMoon_X is offline
Heeft er iemand een soortgelijke situatie meegemaakt?? Hoe gingen jullie ermee om?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 11:17
Verwijderd
Het is inderdaad wat AzN zegt. Ze kunnen nu niet gaan zeggen dat jullie maar uit elkaar moeten, of dat hij ergens anders les moet gaan geven of jij ergens anders maar les moet gaan volgen of iets dergelijks. Dus kaart het inderdaad gewoon zo snel mogelijk zelf bij de school aan, geef aan dat jullie al 3.5 jaar een relatie hebben en of ze er misschien omheen kunnen roosteren of iets dergelijks .

Ik heb er geen ervaring mee verder
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 11:19
Verwijderd
Wat is het probleem? School gaat het heus niet verbieden als jullie al een relatie hadden.

Gewoon niets zeggen, het is maar voor een kwartaal. Gewoon geen probleem zoeken zoals je nu doet
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 11:32
X_BlackMoon_X
X_BlackMoon_X is offline
Reververend, het is niet 1 kwartaal, want als ik in het 2e jaar van mijn bachelor zit, zit hij in het 2e jaar van zijn master, en moet hij nog 2 kwartalen lesgeven.

Opzich maakt het mij verder niet uit, maar wanneer klasgenoten van mij ons samen zien ga je geroddel krijgen en dat wil ik voorkomen... en doen alsof wij elkaar niet kennen enzo is ook moelijk, daarnaast kennen een aantal klasgenoten mijn vriend ook ...

Ik denk dat we dinsdag maar even langs gaan bij zijn decaan, even kijken hoe we dit zo kunnen regelen dat de roosters niet overlappen van ons.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 11:34
AmberHomework
AmberHomework is offline
Als jullie voor dat hij leraar werd een relatie hadden mag dat VOLGENS MIJ wel???
Oud 21-02-2012, 16:35
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Ik denk niet dat die regel ook geldt voor docent - assistent. Hij is toch geen professor/geeft toch geen geheel vak?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 18:53
arPos
arPos is offline
Hij moet lesgeven voor zijn master, dat maakt hem geen docent maar een student.
Oud 22-02-2012, 14:07
the economist
the economist is offline
Het sowieso melden aan iemand van de staf, dat kan ook in vertrouwelijkheid, lijkt me verstandig.
dan krijg je er achteraf geen gezeur mee.
En dan nog kun je ervoor kiezen het voor de rest niemand te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 14:35
Verwijderd
Ik heb een situatie meegemaakt waarbij het nog een stuk gecompliceerder was.

Je meldt het van tevoren. Je vraagt of je niet bij elkaar wordt geplaatst. Gebeurt dit alsnog, dan ga je tijdens kantooruren, op de universiteit, professioneel met elkaar om.

Overigens is hij geen docent, maar een tutor of begeleider of wat dan ook. No big deal.

Hoe was het bij de decaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten