Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2012, 14:59
gamebro
gamebro is offline
Mijn huidige probleem is dat door jaren Engels te hebben gesproken en thesis in Engels te hebben geschreven in een internationale universiteit, dat nu mijn Nederlands een beetje gebrekkig is geworden(geen offense, maar ik klink soms echt bijna als een buitenlander).

Ik heb echter beseft dat ik zowel professioneel Engels als professioneel Nederlands moet spreken voor de job market. Weet iemand een goed boek om weer wat bij te studeren(ben gewoon native Nederlands hoor)?

Laatst gewijzigd op 19-02-2012 om 15:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2012, 15:27
Em.
Em. is offline
Beroepenmarkt, autochtoon, ik geloof dat ik je probleem zie.

Ik weet niet of het echt iets is wat je weer bij moet leren, volgens mij moet je er eerder aan 'herinnerd' worden. Ik denk dat gewoon boeken lezen in het Nederlands en Nederlands spreken met andere mensen al helpt. Terwijl Nederlandse lesboeken je waarschijnlijk niets nieuws vertellen, omdat je op zich de taal wel beheerst. Hoewel ik er verder geen verstand van heb, dus misschien denk ik wel helemaal fout.
Oud 19-02-2012, 19:42
gamebro
gamebro is offline
Citaat:
Beroepenmarkt, autochtoon, ik geloof dat ik je probleem zie.

Ik weet niet of het echt iets is wat je weer bij moet leren, volgens mij moet je er eerder aan 'herinnerd' worden. Ik denk dat gewoon boeken lezen in het Nederlands en Nederlands spreken met andere mensen al helpt. Terwijl Nederlandse lesboeken je waarschijnlijk niets nieuws vertellen, omdat je op zich de taal wel beheerst. Hoewel ik er verder geen verstand van heb, dus misschien denk ik wel helemaal fout.
Ja, ik bedoel dus dat ik vaak niet het betere woord weet te vinden. In het Engels heb je veel boeken dat je spreekvaardigheid en woordenschat(via etymology) verbeterd, maar ik kan nou niet een soortgelijk variant vinden voor Nederlands. Maar mischien moet ik inplaats van op bol.com zoeken gewoon in een boekenwinkel moet gaan lopen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 12:38
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Lees regelmatig een kwaliteitskrant, dat lijkt me nuttiger voor (her)ontwikkeling van woordenschat en taalgevoel.
Reageren

Regels voor berichten