Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2012, 23:51
Verwijderd
Heey!

Weet iemand wat de bijwerkingen van de pil zijn en waarom je de pil uberhaupt zou innemen? Sommigen nemen de pil om niet ongesteld te worden maar ik heb ook gehoord dat je dan iets dikker wordt, en dat wil ik echt niet!

A
Oud 23-02-2012, 00:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De pil neem je in de eerste plaats in om niet zwanger te geraken. Zo hoef je, als je een vaste sekspartner hebt en je beide getest bent op soa's, geen condooms te gebruiken, of het biedt extra zekerheid. Dat is de eerste functie van de pil.
Als je heel heftige, pijnlijke eisprongen hebt met bloedingen, kun je ook de pil slikken om te voorkomen dat je eisprong hebt, bijvoorbeeld.
Oud 23-02-2012, 00:33
Verwijderd
De pil werkt ook vaak goed tegen erg pijnlijke menstruaties, en acné.
Oud 23-02-2012, 04:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
(Mogelijke) Bijwerkingen uit mijn bijsluiter (ik slik Ethinylestradio):

Vaak (meer dan 1 op de 100): gevoelige borsten, depressieve buien, prikkelbaar zijn, hoofdpijn, misselijkheid, acne, onregelmatige bloedingen, gewichtstoename, vochtretrentie, verandering in interesse in seks (libido: toe- of afname), nervositeit, oogirritatie bij het dragen van contactlenzen, gezichtsstoornissen, migraine, overslaan van een menstruatie, te geringe menstruatie.

Dan is er nog een soms sectie, maar dat is bij minder dan 1 op de 100.

En dan, als je ergens last van heb, kun je terug naar je huisarts om een andere te proberen. Dit is mijn derde pil en die bevalt uitstekend. Hiervoor had ik de driefasepil, die werkte ook heel goed en ik had nergens last van.

Dus praat er met je huisarts over en als het niet bevalt, vertel wat je klachten zijn en vraag om een andere pil.

Redenen om aan de pil te gaan:
Regelmatige menstruatie
Voorkomen van zwangerschap (niet 100%!)
Pijn bij menstruatie
Acne
Controle over menstruatiecyclus
Oud 23-02-2012, 15:26
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
er bestaat een pil waar je NIET van bijkomt, Yasmin.
(enfin, m'n dokter zei dat dit de eerste en enige pil was waarvan je niet bijkwam + je kunt dat terugvinden op internet)
en echt waar, je komt er niet van bij. (ik en m'n vriendinnen toch niet)
maar blijf natuurlijk wel erg pijnlijke maandstonden hebben, maar ik denk dat het meer eigen is aan een persoon, mijn moeder had er ook altijd meer last van dan iemand anders,
ik heb 'm vooral ookbeginenn nemen om regelmatig te worden, en om minder acne te hebben.
Oud 23-02-2012, 15:30
bambambam
bambambam is offline
Van nature kan men op basis van genen een goeie partner vinden, doordat de pil je hormonenstelsel in de wat schopt, kan je dit niet meer. Maargoed.. of dit tegenwoordig nog belangrijk is, weet ik niet.
Oud 23-02-2012, 16:04
Em.
Em. is offline
Citaat:
Van nature kan men op basis van genen een goeie partner vinden, doordat de pil je hormonenstelsel in de wat schopt, kan je dit niet meer. Maargoed.. of dit tegenwoordig nog belangrijk is, weet ik niet.
Ik weet niet waar je dit op baseert? Ik weet wel dat een vrouw die ovuleert en op dat moment dus vruchtbaar is, eerder kiest voor sterkere krachtige mannen (met dus sterkere genen) - maar de rest van de maand gaat ze voor de lievere variant die haar kinderen opvoedt. De pil zorgt ervoor dat je niet in de 'sterke mannen'-fase komt omdat-ie je ovulatie onderdrukt (dacht ik), maar dat maakt nog niet dat je partnerkeuze slechter is oid. Zeker als je geen 10 kinderen wilt baren (= dus geen voorbehoedsmiddel gebruiken) van je toekomstige man kan ik me voorstellen dat je beter iemand kunt kiezen 'onder invloed' van de pil, dan zonder pil.

OT: ik slik de pil vanwege mijn acne. Oh, en omdat het fijn is om een menstruatie uit te kunnen stellen en ik uiteindelijk veel minder vaak ongesteld ben.
Oud 23-02-2012, 18:07
Pluis
Pluis is offline
voor dit soort vragen is een speciaal topic, het grote pil topic! http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1834393

deze gaat daarom dicht.

Regels voor berichten