![]() |
|
De jonge en knappe Narcissus ging elke dag naar het meer om te kijken naar zijn spiegelbeeld. Hij was zo gefascineerd door zichzelf dat hij op een zekere dag in het water viel en verdronk. Op de plaats waar hij gevallen was bloeide een bloem, die narcis werd genoemd.
Toen er een tweetal oreaden - bergnimfen - naar het meer gingen zagen zij dat het meer veranderd was in een moeras van zilte tranen. "Waarom huil je?" vroegen de oreaden "Ik huil om Narcissus" antwoorde het meer "Dat verbaast ons niets, dat je om hem huilt. Per slot van rekening was jij de enige die zijn schoonheid kon aanschouwen." gingen de oreaden door. "was Narcissus dan zo mooi?" vroeg het meer "wie zou het beter weten dan jij? Hij kwam elke dag naar je toe en boog zich over jou oevers." Na een korte stilte zei het meer "Ik huil om Narsiccus, maar ik heb nooit gemerkt dat hij zo knap was. Ik huil omdat, elke keer wanneer hij zoch over mijn oevers boog, ik diep in zijn ogen mijn eigen schoonheid weerkaatst kon zien."
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
hoe masturbeer jij + heb (of wil) je nog tips m.b.t. masturberen frieslandboy | 39 | 05-10-2011 19:55 | |
Seksualiteit |
foto`s en filmpjes van jou? erikdebruin | 16 | 16-04-2011 11:28 | |
Seksualiteit |
ik kijk naar borsten Ferrywoman | 64 | 15-05-2007 11:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
christendom versus sex elledc | 41 | 26-11-2003 20:23 |