![]() |
|
![]() |
Hoi allemaal,
Ik heb een application verstuurd naar de Roosevelt Academy in Middelburg en University College Utrecht. Als na de interviews zou blijken dat ik bij beide UC's ben aangenomen, dan zou ik een keuze moeten maken tussen beide. Hier twijfel ik erg over. Ik zou een major willen kiezen in het science-department. Het voordeel van UCU is dan dat er een universiteitslaboratorium in de buurt is. Dit is in Middelburg niet het geval. Als je aan de RA studeert, moet je naar Vlissingen voor een lab van de Hogeschool Zeeland. Is er iemand die een science major heeft gedaan aan de RA en die mij hier iets meer over kan vertellen? Wat mij verder opvalt is het enorme verschil in kosten. Studeren aan de UCU lijkt zo'n E3000 duurder te zijn dan aan de RA. http://www.uu.nl/university/college/...ages/fees.aspx http://www.roac.nl/roac/finances.phtml Is er iemand die dit kan verklaren? Alvast bedankt voor jullie reactie! |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is precies de vraag waar ik ook mee zit. Mjin voorkeur gaat nu uit naar een sciencemajor op UCU, maar ik ga me ook voor beide aanmelden. Zie voor meer informatie ook het University College topic, http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1829787
|
![]() |
|
@Eigennaam
Ben geen Science major, maar doe wel UCU. Verschil in prijs komt door verschillende dingen die al genoemd zijn, en ook betaal je voor ''de experience''. Moet je voor jezelf even afwegen hoe belangrijk je verschillende dingen vindt. Ik meende dat UCU voor Dining hall zo'n 200 euro per maand rekent (of iets meer, ik betaal per maand) en zoals gezegd moet je in de winter zélf nog koken. Fiets zegt dan wel dat Dining Hall niet slecht is, maar ik had persoonlijk liever zelf gekookt - dat kan ik voor een stuk minder, maar het is opzich best fijn om gewoon naar Dining hall te kunnen, wat te kletsen en dan weer terug te gaan zonder dat je elke avond staat ''FFFFUUUU SPAGHETTI OVERKOOKT WEER''. Ook de huisprijs is relatief hoog naar mijn idee, maar goed dan heb je ook wel alles in de buurt. Zeker voor je labs is dat een goed plan. Overigens, qua prijs moet je even opletten dat het voor nieuwe studenten omhoog zou gaan...ik weet zelf niet precies hoe dat zit (of dat al op de website staat dus) want dat geldt niet voor mij. volgens mij was dat gerelateerd aan jouw 3000 die je noemt! Mja en middelburg is natuurlijk nogal de middle of nowhere.... heb ik persoonlijk niet zo veel op tegen, maar er zijn mensen die echt heel erg dat gevoel van een grote stad zullen missen...Aan de andere kant is het op UCU heel erg zo dat je nogal blijft hangen in veel gevallen op campus, aangezien je daar alles hebt wat je nodig hebt behalve de supermarkt...!
|
![]() |
Hallo, Ik doe een science major aan de Roosevelt Academy. Qua vakken weet ik het niet zeker, maar volgens mij verschilt het niet heel veel. Praktijk schijnt wel beter te zijn in Utrecht (wat ik zo hoor van mensen), aangezien je daar veel meer keuze hebt en de laboratoria groter zijn. Op Roosevelt maken we gebruik van de laboratoria van de hogeschool Vlissingen. Qua kosten ben je in Utrecht denk ik wel duidelijk duurder uit dan in MIddelburg. Ik betaal zelf zo'n 465 euro per maand aan kamerhuur, maar krijg huurtoeslag van +/- 130 euro. Daarnaast kook ik gemiddeld 2x per week met vrienden en ben ik in de weekenden thuis, Uiteindelijk kom ik dan uit op 450 euro per maand voor kamerhuur, eten en ander klein spul. Daar staat dan inderdaad wel tegenover dat je een heel stuk minder centraal zit, en voor mensen die elk weekend op en neer gaan is het niet ideaal (spreekt uit ervaring, het is zo'n 4 uur een enkele reis
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hoi _cathalijne,
Bedankt voor je reactie. Deze informatie helpt me bij het maken van een goede studiekeuze. Ik heb nog een paar vragen voor je. Je zei dat je een science major doet, maar kun je ook aangeven op welk vakgebied? En wat betreft de faciliteiten: voelt het gebruik van de laboratoria van de HZ als een belemmering of maakt het in de bachelorfase nog niet zoveel uit of je de beschikking hebt over een goed laboratorium? Hoe kwam je op het idee om aan de Roosevelt Academy te gaan studeren? Tot slot: aanstaande dinsdag (24 januari) heb ik een interview met Heleen Bommeljé. Heb je tips over hoe ik dit interview het beste kan voorbereiden/ waar ik op voorbereid moet zijn? Alvast bedankt voor je reactie. |
![]() |
|
![]() |
hey, alvast veel succes met je interview. Ik vond het zelf heel erg meevallen. Zorg dat je weet wat er in je motivatiebrief staat en dat je het allemaal duidelijk kan toelichten. Verder is het fijn als je engels een beetje vloeiend is, maakt het gesprek een stuk eenvoudiger
![]() ![]() Ik doe zelf het pre-med programma, dus de biomedisce en life science vakken. Heel diep kan ik helaas niet ingaan op de faciliteiten, aangezien ik zelf ook nog maar 1 semester op RA zit, en nog geen laboratorium heb gehad. Van medestudenten heb ik echter geen klachten gehoord. Over 2 weken heb ik ook mijn eerste lab class, dus dan zal ik er nog een keer op terug komen ![]() Ik ben destijds bij UCM, UCU en RA wezen kijken. UCM viel voor mij af omdat er te weinig science vakken waren. Uiteindelijk is de financiele kwestie voor mij toch dooslaggevend geweest. Daarnaast vond ik de sfeer op RA prettiger. Kan niet precies onderbouwen waarom, maar als ik mezelf moest inbeelden waar ik me 3 jaar zag studeren was dat RA en niet UCU. Heeft misschien wel met het feit te maken dat ik maar 1x bij UCU was geweest (open dag), en ik op RA de junior academy heb gedaan en een student for a day ben geweest. nogmaals veel succes met je interview en je verdere keuze ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
University College #7 harpje | 500 | 10-04-2010 10:18 | |
Studeren |
Welke masters mogelijk na University College? Kevin1111 | 30 | 25-09-2008 14:26 | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
Algemene schoolzaken |
Afgewezen voor de University College? ds | 197 | 02-04-2005 22:24 |