Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2012, 14:29
brands
brands is offline
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een poging gedaan tot het maken van mijn huiswerk voor komende vrijdag. Maar ik loop tegen 1 ding aan waar ik niet uit komen.

In de bijlage heb ik de opgave gescand waar ik niet uitkom, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om mijn denkrichting op het juiste pad te zetten. Aangezien ik niet verzoek om jullie mijn huiswerk te laten maken heb ik al een poging gedaan. In de andere bijlage antwoord van 10B hoe die volgens mij moet.

Vraag C: heb ik opgelost en die komt uit. De kasstroom op winstbasis is € 7.725.000.

Vraag D:
De ene zegt dit en de andere zegt dat, dus ik ben het pad even helemaal bijster. Het boek geeft eigenlijk 2 mogelijkheden.

Citaat:
1)
Oud: 4000 + 6667 - 5000 - 1350 = 4317
Nieuw: 4400 + 7234 - 5500 - 1825 = 4409
- Nieuw - oud maakt 92
Citaat:
2) (bedragen x1000)
Debiteuren: stijgt dus wordt het bij een kasstroom - --> bedrag: 400
Crediteuren: stijgt maar staat op de creditkant van de balans en wordt dus een + --> bedrag: 500
Voorraad: idem verhaal als debiteuren --> bedrag 567
Belasting en dividend: idem als crediteuren --> belasting: 475; dividend: 633

Dit alles opgeteld wordt een verschil van - 1.575
Daarnaast moet de kasstroom op operationele basis worden: 6.851.000 aangezien het eindantwoord in het boek staat wat wij gebruiken. Het bedrag zal dus met 874.000 omlaag moeten.

Dus wie o wie kan mij even op de goeie weg zetten, aangezien ik niet echt tijd heb om hier nog uren mee te prutsen.

Alvast dank voor het lezen van deze vraag!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 10A.jpg (32.4 KB, 36x gelezen)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Vraag!.PDF (965.7 KB, 109x gelezen)
Oud 20-02-2012, 15:52
Stff
Stff is offline
Voor mezelf ook even aangezeten en vragen A, B en C heb ik hetzelfde, wel raar dat er niks wordt gezegd over de financiering van de nieuwe machines

bij vraag D, aan de activa kant nemen de debiteuren en voorraden toe, dit legt beslag op vermogen en is derhalve negatief in je kasstroom overzicht. De passiva kant werkt andersom, crediteuren nemen toe, dit is een financieringsbron en beinvloed je kasstroom positief

De belasting en dividend moet je volgens mij voor het volledige bedrag opnemen, je moet het gewoon betalen.
Oud 20-02-2012, 17:24
brands
brands is offline
@ Stff: Nu je er even aan het gezeten voor jezelf. Kwam bij het bij jouw wel uit op dat bedrag wat er bij D uit moet komen? Aangezien ik er nog niet uit ben.
Oud 20-02-2012, 19:37
Stff
Stff is offline
Nee, met wat ik even snel heb gedaan en me herinner kom ik ook niet op het antwoord uit. Heb wel even geprobeerd om er naar toe te rekenen, met een zeeeer vreemde berekening kwam ik tot 6858333
Oud 22-02-2012, 17:55
brands
brands is offline
Verder nog iemand die me hier iets over kan zeggen hoe het moet, behalve Stff aangezien hij al een poging heeft gedaan?
Reageren

Regels voor berichten