Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2012, 18:51
Verwijderd
Hoi!

Laatst voor Nederlands moesten we een boek lezen van de welbekende boekenlijst. Ik koos Dubbelspel en viel na 4 bladzijden in slaap (heb tot blz. 24 gelezen en toen ander boek gekozen), want het was zo saai!!! alles wordt zo uitgebreid en langzaam beschreven.

vandaar mijn vraag aan jullie: welke boeken vonden jullie bijzonden saai of leuk??????????

Bo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2012, 22:32
Winstanley
Winstanley is offline
Ik weet niet in welke klas je zit en wat je favoriete genre is. Ik heb van klas 1 t/m 4 alleen oorlogsboeken gelezen. Oorlogswinter is zeker een aanrader. Niet te moeilijk, meeslepend en spannend én het belangrijkste: niet te lang.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 11:11
Kim
Kim is offline
Ha BBreakthru, misschien een handige tip:

We merken dat superveel scholieren moeite hebben met het kiezen van een écht tof boek voor Nederlands (of Engels, Duits, Frans, Spaans). Die vergrijsde boekenlijst van je docent brengt je inderdaad lang niet altijd verder, nee.

Op Scholieren.com proberen we scholieren een beetje te helpen door:
a. een tweewekelijkse boekenrubriek met een BN'er of een ander aansprekend figuur ("geloof ons: deze wil je wél lezen"), zie hier
b. nog een project-in-wording: onze Why I Love This Book-database met 150 filmpjes van 150 middelbare scholieren die in één minuut vertellen waarom ze dat ene boek nou zo spannend, mooi en 'n absolute aanrader vinden: de eerste filmpjes vind je hier, maar er komen er heel gauw meer...

En nog een persoonlijke aanrader: De zoon uit Spanje van Tessa de Loo. Over een familie die bijeenkomt omdat pa jarig is, en één van de zoons verschrikkelijk buiten de groep valt. Niet zo dik overigens: 173 pagina's.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 16:21
Verwijderd
Bedankt voor de tips!!!
Ik lees nou trouwens Het Diner van Herman Koch is best leuk en makkelijk door te komen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten